Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان،  علی ایزدی سرپرست بنیاد مسکن انقلاب اسلامی شهرستان خور و بیابانک گفت: بنیاد مسکن طبق برنامه ریزی‌های صورت گرفته با استفاده از تسهیلات بهسازی مسکن روستایی سعی در مقاوم سازی همه واحد مسکن غیر مقاوم خور و بیابانک تا سال ۱۴۱۰ دارد.

وی گفت: دهیاران و اعضای شورا‌های اسلامی روستا‌ها و روستاییان نیز باید در اجرای طرح‌های بنیاد مسکن در روستا‌ها با این بنیاد همکاری کنند تا از مزایای آن‌ها زودتر بهره‌مند شوند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



سرپرست بنیاد مسکن انقلاب اسلامی شهرستان خور و بیابانک با اشاره به اجرای طرح هادی روستایی افزود: طرح هادی در یکسال گذشته در۱۶ روستا با اعتباری بالغ بر ۲۰ میلیارد ریال اجرا شده است.

ایزدی افزود: در این مدت طرح هادی روستا‌های شهرستان خور و بیابانک در قالب سنگ کاری، جدول گذاری و کانیو، پیاده رو سازی، زیرسازی و آسفالت معابر از محل اعتبارات سال ۹۹ اجرا شد که نسبت به سال ۹۸ بیش از ۳۰۰ درصد افزایش داشته است.

وی ادامه داد: تاکنون اعتباری بیش از ۷۰ میلیارد ریال به منظور اجرای طرح هادی روستا‌های شهرستان در سال ۱۴۰۰ مصوب شده است و با توجه به میزان تخصیص اعتبارات فاز‌های شروع شده تکمیل می‌شود.

ایزدی با بیان اینکه بیش از ۲۵ درصد جمعیت شهرستان در روستا‌ها ساکن هستند افزود: بنیاد مسکن به عنوان متولی امر ساخت و ساز و اجرای طرح هادی در روستا‌ها تلاش دارد تا با تعامل دهیاران و اعضای شورای اسلامی برای توسعه و تقویت روستا‌ها قدم بردارد.

سرپرست بنیاد مسکن انقلاب اسلامی شهرستان خور و بیابانک همچنین به اجرای طرح اقدام ملی مسکن در شهر خور اشاره کرد و گفت: این طرح در زمینی به مساحت مسکونی ۲۰ هزار و ۶۰۰متر مربع در ۱۰۰ پلاک اجرا می‌شود.

ایزدی اظهار داشت: از ۱۰۰ پلاک در نظر گرفته شده برای این طرح، ۵۳ پلاک تخصیص داده شده و سایر پلاک‌ها در دست اقدام است.

وی با بیان اینکه زمین طرح را وزارت راه و شهرسازی تامین کرده است گفت: عملیات آماده سازی اولیه اراضی شامل خاکبرداری و خاکریزی معابر اجرا و هزینه اجرای آن توسط متقاضیان پرداخت شده است.

وی تصریح کرد: تمامی متقاضیان برای اخذ پروانه ساختمانی به شهرداری معرفی شده اند که پس از میخ کوبی اراضی جهت ساخت و ساز تحویل متقاضیان می‌شود.

سرپرست بنیاد مسکن انقلاب اسلامی شهرستان خور و بیابانک با اشاره به اجرای این طرح در شهر‌های جندق و فرخی افزود: عملیات آماده سازی اراضی اقدام ملی مسکن شهر جندق در دستور کار قرار دارد که پس از انعقاد قرارداد با پیمانکار اجرایی و طرح اقدام ملی شهر فرخی نیز در صورت تامین زمین اجرا می‌شود.

شهرستان خور و بیابانک با ۱۲ هزار کیلومتر و دارا بودن یک بخش مرکزی، سه شهر خور، جندق و فرخی و سه دهستان و ۳۲ آبادی دارای سکنه در ۴۲۰ کیلومتری شرق مرکز اصفهان واقع است.
این شهرستان ۲۰ هزار نفر جمعیت دارد که ۲۵ درصد از جمعیت آن در روستا‌ها ساکن هستند.


منبع:ایرنا

انتهای پیام

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: بنیاد مسکن مسکن روستایی خوروبیابانک روستا ها اجرای طرح طرح هادی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۵۷۴۸۶۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

توسعه عمرانی در روستاهای بخش ریگ تسریع می‌شود

به گزارش خبرنگار مهر، ضرغام محمدی صبح شنبه در بازدید از اجرای طرح هادی روستای «مال محمود» بخش ریگ شهرستان گناوه اظهار داشت: اجرای طرح هادی روستای مال محمود به متراژ شش هزار مترمربع و با اعتبار قریب ۲۲ میلیارد ریال توسط بنیاد مسکن انقلاب اسلامی با مشارکت دهیاری روستا در حال انجام است.

بخشدار ریگ از پیگیری بی وفقه دهیار این روستا و رئیس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی شهرستان گناوه و همکاری مجموعه بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان تقدیر کرد.

وی افزود: در سال ۱۴۰۱ در مجموع ۱۴۰ هزار متربع آسفالت معابر روستایی در بخش ریگ انجام شد که به لحاظ کمیت بیش از ۱۰ سال قبل از آن بوده است.

بخشدار ریگ یادآور شد: برای دوره جاری ۱۵۰ هزار متر مربع در سطح روستاهای بخش آماده آسفالت داریم که تا کنون ۱۰ هزار متر مربع در روستاهای «مجنون» و «مال محمود» اجرا شده و سایر روستاها نیز ظرف یک تا ۲ ماه آینده به انجام خواهد رسید.

وی ضمن قدردانی از زحمات گسترده و بی وقفه سایر دهیاران، خواستار پیگیری آنها در جذب حداکثری سهمیه قیر شهرستان در راستای توسعه و عمران بیشتری در روستاهای بخش ریگ شد.

کد خبر 6089571

دیگر خبرها

  • شاخص برخورداری گلستان از صدور اسناد مالکیت، هفت درصد بالاتر از میانگین کشوری
  • بررسی مسائل و مشکلات روستا‌های پیرانشهر با حضور مدیر کل بنیاد مسکن استان آذربایجان غربی
  • عزم دولت برای تأمین مسکن جدی است
  • تقدیر از بانک مسکن برای پرداخت تسهیلات ساخت
  • روستایی که سهم لک لک ها شد | لک لک هایی که روستاییان را مجبور به خانه سازی کردند
  • لزوم استفاده از ظرفیت بنیاد مسکن در اجرای طرح‌های مسکن روستایی
  • تداوم پرداخت تسهیلات خرید یا ساخت مسکن ایثارگران در سال ۱۴۰۳
  • معرفی بیش از ۹۷۰۰ گیلانی برای دریافت تسهیلات ۳۵۰ میلیون تومانی
  • بازگشایی جاده‌های سیلابی ۶ روستا در خراسان رضوی
  • توسعه عمرانی در روستاهای بخش ریگ تسریع می‌شود