Web Analytics Made Easy - Statcounter

معاون توسعه ورزش بانوان وزارت ورزش گفت: امیدواریم بسکتبال در آینده پرش جدی حرفه‌ای در عرصه بین‌الملل داشته باشد که دور از دسترس نیست. - اخبار ورزشی -

مریم کاظمی‌پور که در مراسم بدرقه تیم فوتبال بانوان شهرداری سیرجان شرکت کرده بود به خبرنگار ورزشی خبرگزاری تسنیم، گفت: فوتبال به عنوان یکی از فرصت‌هایی که حضور بانوان در تمام بخش‌های مدیریتی، مربیگری، داوری و شناسایی استعدادها خیلی موثر بوده و قدم‌های خیلی خوبی برداشته شده است و از آنها حمایت می‌کنیم تا این فعالیت‌ها عمومی‌تر و همگانی‌تر شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

از طرفی زیرساخت‌های این رشته در همه استان‌ها فراهم شود و فضای پیشرفت شان تسهیل شود.

وی درخصوص مشکل نداشتن اسپانسر مشکات الزهرا صفی، ملی‌پوش تنیس کشورمان برای شرکت در مسابقات گرند اسلم، اظهار داشت: در هفته گذشته جلسه تخصصی با مسئولان تنیس کشور برگزار کردیم. رشته تنیس به دلیل داشتن رنکینگ، تعداد مسابقات و سطح و هزینه‌هایی که صرف شرکت در مسابقات می‌شود، شرایط خاصی در مقایسه با رشته‌های دیگر دارد.

معاون توسعه ورزش بانوان وزارت ورزش و جوانان ادامه داد: قرار شد سیاست‌گذاری در فدراسیون صورت گیرد و ما هم در موضع حمایتی از این رشته در بحث صدور مجوزهای اعزام و حمایت‌های مالی و سایر حمایت‌ها کمک کنیم.

وی همچنین در بازدید از اردوی تیم ملی بسکتبال بانوان، گفت: بسکتبال قدمت خیلی زیادی در ایران دارد، اما چون در تصویب حجاب اسلامی برای حضور در مسابقات برون مرزی مشکلاتی داشتیم در تائیدیه مجوز حجاب مدت طولانی وقفه ایجاد شد.

کاظمی‌پور تصریح کرد:‌ به بسکتبال به عنوان فرصت نگاه می‌کنیم زیرا زیرساختی که برای این رشته وجود دارد در جهت توسعه ورزش همگانی و قهرمانی است. استعدادهایی را هم در شهرستان‌ها و استان‌ها داریم که شناسایی آنها را در اولویت قرار می‌دهیم.

وی یادآور شد: بسکتبال در طرح المپیاد استعدادهای برتر جایگاه ویژه‌ای دارد و امیدواریم بسکتبال ما در آینده پرش جدی حرفه‌ای در عرصه بین‌الملل داشته باشد که دور از دسترس نیست و به زودی خبرهای خوشی از بسکتبال به جامعه ورزش کشور هدیه داده خواهد شد.

رونمایی از لباس تیم ملی بسکتبال بانوان

 

انتهای پیام/

منبع: تسنیم

کلیدواژه: بسکتبال بسکتبال

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۵۷۴۸۸۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برای کسب سهمیه انفرادی المپیک ناامید نیستیم

سرمربی تیم ملی تنیس روی میز بانوان گفت: برای کسب سهمیه انفرادی المپیک ناامید نیستیم و تمام تلاش خود را می‌کنیم تا برای بار سوم به سهمیه برسیم. اردوی تیم ملی تنیس روی میز از سوم اردیبهشت شروع شده و تا زمان اعزام این اردو ادامه دارد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا، حمیده ایرانمنش درباره عملکرد تیم ملی تنیس روی میز بانوان در مسابقات فیدر جهانی چک، اظهار کرد: ندا شهسواری و مهشید اشتری خود را برای مسابقات انتخابی المپیک آماده می‌کنند. این مسابقات سطح بالایی داشت و ندا و مهشید با حریفان ایتالیایی و ژاپن بازی داشتند. شهسواری عملکرد خوبی برابر حریف ایتالیایی داشت، اما بازی را با پوئن نزدیک واگذار کرد.

وی افزود: اشتری نیز با بازیکن ژاپن بازی داشت و او هم بازی خوبی از خود نشان داد. هرچند حریفان آنها از نظر رنکینگ جهانی از پینگ‌پنگ‌بازان ما بالاتر بودند، اما دختران ما با وجود عملکرد خوب این بازی‌ها را واگذار کردند. هدف این بود تا نمایندگان کشورمان پیش از مسابقات انتخابی المپیک در اواخر اردیبهشت به میزبانی تاشکند ازبکستان در مسابقات باکیفیتی شرکت کنند.

سرمربی تیم ملی تنیس روی میز بانوان ادامه داد: شش سهمیه به آسیا دادند که هر سهمیه برای هر منطقه است. ما در آسیای میانه برای کسب سهمیه مسابقه می‌دهیم و کشورهای قزاقستان و ازبکستان رقبای ما و از نظر رنکینگ بهتر هستند. با توجه به آنالیز و تمرینات در تلاش هستیم تا به سهمیه برسیم. هرچند رقبای ما در مسابقات زیاد و در کمپ‌های مختلف آسیایی شرقی شرکت می‌کنند.

وی ادامه داد: ما با شرایط سخت اقتصادی امکان حضور در کمپ‌های بین‌المللی را نداریم. برای کسب سهمیه انفرادی المپیک ناامید نیستیم و تمام تلاش خود را می‌کنیم تا برای بار سوم به سهمیه برسیم. اردوی تیم ملی تنیس روی میز از سوم اردیبهشت شروع شده و تا زمان اعزام این اردو ادامه دارد.

ایرانمنش درباره گلایه شیما صفایی درباره حضور نیافتنش در انتخابی المپیک، اظهار کرد: پیش از آنکه به مسابقات قهرمانی جهان برویم، یک جلسه در فدراسیون گذاشتیم و مقرر شد تا براساس عملکرد ملی‌پوشان در رقابت‌های قهرمانی جهان شرکت کنند. در سال‌های گذشته هر سه ملی‌پوش ما در مسابقات شانس برابر داشتند و عملکرد آنها را ارزیابی کردیم و به یک‌باره تصمیم نگرفتیم تا شیما را اعزام نکنیم. هر بازیکنی در این شرایط انتخاب نشود، طبیعی است که ناراحت شود.

وی اضافه کرد: صفایی بازیکنی آتیه‌دار و خوب است و ما با ارزیابی عملکردها تصمیم گرفتیم تا در انتخابی المپیک نباشد. معیار ما بین بدتر و بهتر نبود. هر سه ملی‌پوش ما از بازیکنان ارزنده کشور هستند. به عنوان مربی هیچ تفاوتی بین آنها قائل نمی‌شوم. با توجه به عملکرد ملی‌پوشان در مسابقات قهرمانی جهان در بوسان کره جنوبی ندا شهسواری و مهشید اشتری بالاتر از صفایی بودند.

سرمربی تیم ملی تنیس روی میز گفت: هنوز رنکینگ جدید جهانی منتشر نشده و آخرین رنکینگ ملی‌پوشان مربوط به مسابقات فیدر جهانی آلمان بود که رنکینگ آنها ارتقا یافت و رنکینگ اشتری ۳۳۶، شهسواری ۳۹۷ و صفایی ۴۰۳ بود.

منبع: ایرنا کد خبر 748303

دیگر خبرها

  • تیر و کمان در زمین‌های تنیس شیرودی! / فدراسیون تماشاگر حراج کورت‌های تنیس
  • در سال ۱۴۰۲ در ورزش خراسان رضوی چه گذشت؟
  • برگزاری روز نخست رقابت‌های بین المللی تنیس ساحلی
  • پیام تبریک کاظمی‌پور درپی تاریخ‌سازی بانوی دوومیدانی‌کار ایران
  • دلیل باخت شهرداری در فینال بسکتبال غرب آسیا
  • برای کسب سهمیه انفرادی المپیک ناامید نیستیم
  • مسابقات جام رمضان تنیس روی میز بانوان در سمنان پایان یافت
  • قهرمانی دختران تنیس باز ایران در مسابقات زیر ۱۲ سال غرب آسیا
  • حضور وزیر ورزش در مراسم ترحیم کاپیتان پیشین تیم ملی بسکتبال
  • اولین دوره رقابت‌های بین‌المللی تنیس ساحلی قرعه‌کشی شد