Web Analytics Made Easy - Statcounter

بخشدار کهریزک با اشاره به اینکه خودروهای حامل پسماند شرایط ایده‌آل جمع آوری شیرابه را ندارند و این مواد در مسیر انتقال ریزش دارد و موجب بروز حادثه و تصادف در محور شهر کهریزک می شود، از آزادسازی چهار هکتار زمین کشاورزی در بخش کهریزک خبر داد.

امین بابایی در گفت وگو با ایسنا، در تشریح مشکلات ایجاد شده از سوی مرکز پردازش پسماند آرادکوه برای شهر کهریزک گفت:  ریزش شیرابه‌ها از خودروهای حامل پسماند آرادکوه، در نخستین بارندگی جاده‌ها را لغزنده می کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در حقیقت در برخی موارد خودروهای حامل پسماند شرایط ایده‌آل جمع آوری شیرابه را ندارند و این مواد در مسیر انتقال ریزش دارد که بخش عمده آن در محور شهر کهریزک اتفاق می‌افتد.

وی افزود: اغلب موتورسیکلت‌هایی که از این مسیر تردد دارند در روزهای بارانی به دلیل لیز خوردن ناشی از لغزندگی دچار حادثه می شوند. مردم کهریزک همواره در تمام فصول سال با معضلات ناشی از انتقال پسماند کلانشهر تهران به این منطقه مواجه‌ هستند این معضلات در فصل تابستان با ازدیاد بوی نامطبوع و حشرات و جانوران موذی همراه است و در فصل زمستان به واسطه بارندگی، آلودگی‌های زیست‌محیطی را تشدید و موجب لغزندگی خیابان‌ها به دلیل انباشت شیرابه‌ها می‌شود.

وی ادامه داد: در سال‌های گذشته بیشتر تصادفات موتورسیکلت‌ها در منطقه کهریزک، به دلیل رویکرد نامطلوب سازمان پسماند شهرداری تهران مبنی بر تردد خودروهای حامل پسماند بوده است که متأسفانه بنا به توصیه‌های مجدانه محیط ‌زیست و حوزه قضایی، مخازن مربوط به تجمیع شیرابه‌ها را فعال نکرده‌اند. بر اساس آزمایشات انجام گرفته و مشاهدات میدانی در سال‌های گذشته مشخص شده که با ریزش شیرابه‌ها که دارای غلظت و اسیدیته است، آثار سوئی به جای می‌ماند و اسیدی بودن شیرابه موجب آسیب به آسفالت و خورندگی آن می‌شود.

وی تاکید کرد: متأسفانه مجموعه شهرداری تهران در دوره‌های پیشین باوجود برگزاری جلسات متعدد در زمینه پسماند و توصیه‌های اکید همچنان نظارت دقیق و مؤثری در این حوزه نداشته و باعث افزایش نارضایتی مردم بخش کهریزک شده‌ است. اقدامات و تعهدات شهرداری تهران در ازای بار مضاعف پسماند در بخش کهریزک؛ روکش آسفالت، ساخت پل، روگذرها و زیرگذرها است که در حال حاضر به‌طور ناقص اجرا شده که شهرداری تهران متعهد به اجرای کامل آن بوده اما پس از گذشت ۱۲ سال همچنان ناقص است.

بابایی در بخش دیگری از صحبت های خود به ازادسازی چهار هکتار زمین کشاورزی در بخش کهریزک اشاره کرد و گفت: در مسیر برخورد با ساخت‌وسازهای غیرمجاز در حریم روستای گلحصار و با اجرای ۳۸ حکم قضایی با حضور نماینده دادستان، چهار هکتار از زمین‌های کشاورزی این منطقه آزادسازی شد.

به گفته وی، در حقیقت با هدف اجرای تبصره ۲ ماده ۱۰ قانون حفظ کاربری زمینهای کشاورزی، ۶۰ فقره از ساخت و سازهای غیر مجاز در حریم روستای گلحصار با دستور قضایی تخریب شد. همچنین در کنار تخریب این ساخت‌وسازها، تعداد ۶ حلقه چاه غیرمجاز توسط نیروهای امور منابع آب ری پر شد.

وی افزود: بخش کهریزک به دلیلی وسعت و ظرفیت مناسب برای فعالیت کشاورزی و صنعتی همواره مدنظر برخی افراد سودجو بوده که با زیر پا گذاشتن قانون سعی در ساخت‌وساز و تغییر کاربری زمین های کشاورزی به صورت غیرمجاز را داشته‌اند. مجموعه بخشداری کهریزک و ارگان‌های دخیل در امر برخورد با تغییر کاربری زمینهای کشاورزی، هیچ‌گونه مماشاتی با ناقضان قانون نداشته و با هرگونه ساخت‌وساز غیرمجاز به بهانه‌های گوناگون به شدت برخورد خواهد کرد.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانداري تهران فرمانداری ری كهريزك شهرداری تهران بخش کهریزک حامل پسماند چهار هکتار شیرابه ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۵۷۴۹۱۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

واگذاری ۷۵۰ هکتار زمین برای احداث گلخانه

به گزارش خبرگزاری صداوسیما، مرکز اردبیل رحیم یوسفی با اشاره به صدور ۱۰۷ فقره مجوز بهره‌برداری برای تولیدات گلخانه‌ای در استان اردبیل گفت: هم اینک یک هزار و ۷۰۴ هکتار زمین در هفت شهرک فعال استان آماده واگذاری به سرمایه‌گذاران این بخش است.
وی توسعه شهرک‌های گلخانه‌ای و کشت در محیط بسته را از اولویت‌های سازمان جهاد کشاورزی استان اردبیل عنوان کرد و افزود: در این راستا، سال گذشته بیش از ۱۰۰ هکتار به مجموع گلخانه‌های فعال استان اضافه شد.
مدیر امور باغبانی سازمان جهاد کشاورزی استان اردبیل، تولید سالانه هشت هزار و ۵۰۰ تن گوجه فرنگی، سه هزار و ۲۰۰ تن قارچ خوراکی، ۵.۴ میلیون شاخه گل و گیاهان زینتی، ۲۶۰ تن توت فرنگی و ۲۵ هزار تن انواع سبزی و صیفی را از جمله تولیدات مهم گلخانه‌ای استان اردبیل اعلام کرد.
وی با اشاره به صادرات بخش زیادی از این محصولات به مقصد بازارهای خارجی اضافه کرد: سال گذشته در راستای حمایت از سرمایه‌گذاران کشاورزی بالغ بر یک هزار و ۴۰۰ میلیارد ریال به تولیدکنندگان و سرمایه‌گذاران این بخش تسهیلات بانکی مورد نیاز پرداخت شد.
یوسفی همچنین گفت: حمایت سازمان جهاد کشاورزی استان اردبیل از سرمایه‌گذاران در شهرک‌های گلخانه‌ای ادامه دارد به طوری که زیرساخت‌های لازم از جمله آب، برق، گاز، تلفن و خدمات دیگر از جمله راه دسترسی در این شهرک‌ها تامین شده و سرمایه‌گذاران پس از اجرای سازه، می توانند از تسهیلات بانکی نیز بهره‌مند شوند.
وی با بیان این که استان اردبیل استعداد بالایی در ایجاد واحدهای گلخانه‌ای و تولیدات باغی دارد، تصریح کرد: شهرک گلخانه‌ای مغان با وسعت ۱۶۰۰ هکتار ظرفیت بزرگ تولید محصولات گلخانه‌ای محل مناسبی برای سرمایه‌گذاری در استان و کشور محسوب می‌شود.
مدیر امور باغبانی سازمان جهاد کشاورزی استان اردبیل اضافه کرد: ۱۷۵ هکتار از این شهرک به زیر کشت و تولید محصولات رفته و هم‌اکنون بالغ بر یک هزار و ۷۰۰ نفر در این واحدها مشغول به کار بوده و در حال استحصال ارقامی مانند فلفل دلمه‌ای، خیار، گوجه فرنگی، بادمجان، گل رز، گلهای زینتی و حتی موز هستند.
وی اظهار کرد: عملیات ایجاد مجتمع گلخانه‌ای در ۴۰۰ هکتار از این شهرک نیز هم اینک با پیشرفت فیزیکی ۷۰ درصد به بالا در حال تکمیل است که امسال با مرحله تولید محصول می رسد.
یوسفی اضافه کرد: با پایان و اتمام این واحدهای در دست احداث، ظرفیت اشتغال در شهرک گلخانه‌ای مغان از ۱۷۰۰ نفر کنونی به ۲ برابر افزایش خواهد یافت.






دیگر خبرها

  • آزادسازی اراضی کشاورزی در رامسر
  • آزادسازی ۷۳ هکتار اراضی کشاورزی در ساوجبلاغ
  • ۷۳ هکتار از اراضی کشاورزی و باغی ساوجبلاغ آزادسازی شد
  • کشت نیشکر در ۲۹ هکتار از زمین‌های کشاورزی گیلان
  • واگذاری ۷۵۰ هکتار زمین برای احداث گلخانه در استان اردبیل
  • واگذاری ۷۵۰ هکتار زمین برای احداث گلخانه
  • به کارگیری اتباع مجاز منع قانونی ندارد
  • موضوع شیرابه در مجموعه آرادکوه واقعیت ندارد/ حقوق پاکبانان افزایش یافته است
  • توضیح مدیرعامل سازمان مدیریت پسماند شهرداری تهران درباره قیمت خرید زباله در «نوماند»
  • اجرای مدیریت تلفیقی در ۳۰۰۰ هکتار زمین کشاورزی مازندران