Web Analytics Made Easy - Statcounter

امیر مرادی روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا با بیان اینکه نگرانی از بارش های شدید و احتمال طغیان رودخانه ها و بی‌توجهی به هشدارها برای روزهای پایانی هفته جاری وجود دارد، افزود: شهروندان باید با توجه به هشدارها از ترددهای غیرضروری بخصوص در مناطق کوهستانی پرهیز کنند؛ ضمن اینکه لازم است تردد افراد سالمند و کودکان به شدت مدیریت شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی همچنین به گردشگران و کوهنوردان نیز هشدار داد که برای روز پنجشنبه(فردا) به هیچ وجه در مناطق کوهستانی و جنگلی استان تردد و صعود نداشته باشند. 

مدیرکل مدیریت بحران استانداری گیلان از مردم استان و بومیان نیز خواست که از تردد غیرضروری در دامنه ها و ارتفاعات پرهیز کنند و در صورت ضرورت احتیاط لازم را به ویژه برای عبور از رودخانه ها داشته باشند.

دریای خزر آخر هفته توفانی است

مرادی با اشاره به توفانی بودن دریای خزر برای روزهای پیش‌رو اظهار داشت: دریا برای ماهیگیری و فعالیت‌های دریانوردی مناسب نیست و صیادان باید از فعالیت‌های دریایی طی روزهای پایانی هفته خودداری کنند.

وی همچنین بر آمادگی کامل دستگاه های امدادی برای آخر هفته جاری خبر داد و گفت: نیروهای امدادی باید آماده هر گونه مقابله با مشکلات احتمالی از بارش های شدید در استان باشند.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری گیلان افزود: با توجه به هشدار نارنجی هواشناسی، احتمال بارش شدید بین ۱۰۰ تا ۲۰۰ میلیمتر و حتی بیش از این در استان وجود دارد. 

به گفته وی با توجه به ‌وقوع چندین سیلاب طی ۲ ماه اخیر به شهروندان تاکید می شود که احتیاط لازم را در مدت فعالیت این سامانه بارشی برای امنیت جانی خود و عزیزان شأن داشته باشند.

وقوع سیلاب های پاییزی در گیلان تاکنون بیش از ۷۰ میلیارد تومان به زیر ساخت های استان خسارت وارد کرده است. علاوه بر این متاسفانه در سیلاب های اخیر ۲ نفر بر اثر بی احتیاطی و سقوط در رودخانه جان خود را از دست دادند.

هواشناسی گیلان از فردا چهارشنبه تا جمعه نسبت به بارندگی های شدید ، وزش باد، رعد و برق مه آلود بودن هوا و برای ارتفاعات بالادست بارش برف را در استان هشدار داده است.

برچسب‌ها رشت مدیریت بحران گیلان

منبع: ایرنا

کلیدواژه: رشت مدیریت بحران گیلان رشت مدیریت بحران گیلان مدیریت بحران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۵۷۵۱۲۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

هشدار سازمان هواشناسی نسبت به رگبار باران و وزش باد شدید در برخی استانها

سازمان هواشناسی کشور از رگبار باران، رعدوبرق و وزش باد شدید موقت، در برخی استان‌ها طی ۲ روز آینده خبر داد.

به گزارش ایسنا، سازمان هواشناسی کشور با صدور هشدار هواشناسی سطح زرد رنگ از ادامه فعالیت سامانه بارشی به همراه ناپایداری‌های همرفتی در برخی استان‌ها طی روزهای جمعه و شنبه (۷ و ۸ اردیبهشت‌ماه) خبر داده و آورده است: « براساس این سامانه طی روز جمعه (۷ اردیبهشت‌ماه) در استان خراسان جنوبی، کرمان، شمال و شرق هرمزگان، جنوب خراسان رضوی و نیمه شمالی سیستان و بلوچستان و طی روز شنبه (۸ اردیبهشت‌ماه) در کرمان، خراسان جنوبی، شمال سیستان و بلوچستان و شمال و شرق هرمزگان، رگبار باران، رعدوبرق، وزش باد شدید موقت، در برخی نقاط گردوخاک و در نقاط مستعد بارش تگرگ پیش‌بینی می‌شود.

براین اساس احتمال آبگرفتگی معابر، احتمال جاری شدن روان آب، تگرگ، وزش باد نسبتا شدید، لغزندگی و کاهش دید بویژه در جاده‌های کوهستانی و گردنه‌ها، احتمال سقوط سنگ از ارتفاعات، احتمال خسارت به سازه‌های موقت، احتمال خسارت به نهال، درختان آسیب‌پذیر و محصولات باغی و زراعی وجود دارد.

از همین رو، سازمان هواشناسی نسبت به احتیاط در سفرها به ویژه برون شهری، عدم توقف در بستر و حاشیه رودخانه‌ها، احتیاط در عبور از حاشیه رودخانه‌ها و مسیل‌ها، احتیاط در فعالیت‌های کوه‌نوردی و جابجایی عشایر، آمادگی دستگاه‌های اجرایی و امدادی و پاک‌سازی دهانه پل‌ها، لایروبی کانال‌ها و آب‌روها، تمهیدات لازم جهت حفاظت از تولیدات کشاورزی و احتیاط در انجام هر گونه عملیات کشاورزی توصیه کرده است.

به گزارش ایسنا، هشدار زرد رنگ به معنای این است که پدیده‌ای جوی رخ خواهد داد که ممکن است در سفرها و انجام کارهای روزمره اختلالاتی را ایجاد کند. این هشدار برای آگاهی مردم صادر می‌شود تا بتوانند آمادگی لازم را برای مواجهه با پدیده‌ای جوی داشته باشند که از حالت معمول کمی شدت بیشتری دارد. از سوی دیگر مسئولان نیز در جریان این هشدارها قرار می‌گیرند تا اگر لازم باشد تمهیداتی را بیندیشند.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • هشدار سازمان هواشناسی نسبت به رگبار باران و وزش باد شدید
  • لزوم ایجاد پد بالگرد هلال احمر در شرق گیلان
  • هشدار زرد هواشناسی مدیریت بحران اصفهان را به حال آماده باش درآورد
  • پیش‌بینی بارش‌های رگباری و تندباد برای ۱۱ شهرستان اصفهان تا آخر شب
  • ادامه بارش‌ها در شرق و شمال اصفهان
  • هشدار هواشناسی نسبت به رگبار باران و وزش باد شدید در برخی استان ها
  • هشدار سازمان هواشناسی نسبت به رگبار باران و وزش باد شدید در برخی استانها
  • طغیان رودخانه‌ها؛ هشدار وقوع سیلاب در سه استان جنوبی کشور
  • هشدار نارنجی برای یک نیمه کشور | بارش‌های سیل‌آسا و احتمال طغیان رودخانه‌ها در این استان‌ها
  • خروش رودخانه فصلی در روستای سانیج+فیلم