Web Analytics Made Easy - Statcounter

عضو کمیسیون کشاورزی مجلس شورای اسلامی با اشاره به تایید ‌طرح جوانی جمعیت و تعالی خانواده در شورای نگهبان گفت: نکته مهمی که در این طرح به آن توجه نشده است بحث امنیت غذایی است، در شرایط فعلی با کمبود منابع تولیدی مواجه هستیم و با بلای که بر سر آب و خاک آورده ایم فقط می توانیم حداکثر حدود ۸۰درصد  امنیت غذایی را برای جمعیت ۸۵میلیونی کشور تامین کنیم .

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

غلامرضا نوری قزلچه در گفت وگو با عصر ایران ضمن بیان این مطلب گفت: وقتی ما می خواهیم برای افزایش جمعیت برنامه ریزی کنیم باید برای غذای آنها نیز برنامه ریزی کنیم؛ نمی شود بدون برنامه ریزی برای امنیت غذایی جمعیت قانون برای افزایش جمعیت مصوب و اجرا کنیم.

وی با انتقاد از غفلتی که دراین طرح نسبت به امنیت غذایی جمعیت انجام شده است گفت: در بحث امنیت غذایی جمعیتی که قرار است در پی اجرای این طرح به کشور افزوده شود، باید به دولت تکلیف می شد، دولت نیز این تکالیف را می پذیرفت. بدون در نظر گرفتن بحث‌امنیت غذایی در این طرح به مشکل می خوریم.

نماینده مردم بستان آباد گفت: وقتی می گوییم می خواهیم جمعیت را در عرض چندسال به ۱۱۰یا ۱۲۰میلیون نفر برسانیم باید غذای آنها را نیز تامین کنیم. وضعیت تولید و منابع تولیدی ما خوب نیست و قطعا باید در این بعد سرمایه گذاری کنیم. سرمایه گذاری صرفا برای افزایش جمعیت نیست بلکه باید برای تغذیه آنها سرمایه گذاری شود.

وی بیان کرد: امسال در دنیا قیمت مواد غذایی حدود سی درصد افزایش پیدا کرد که این علامت خطر مهمی است، در دنیا هم به سمت کمبود مواد غذایی پیش می رویم؛ یعنی دسترسی به مواد غذایی حتی برای خرید هم با چالش های مواجهه می شود به همین دلیل باید نسبت به تامین غذایی این جمعیت فکری در این طرح می شد .

نوری قزلچه با بیان اینکه این طرح جامع و کامل نیست ،خاطر نشان کرد: این طرح فقط صرف فرزند آوری است و هیچ پیش بینی در بحث خورد و خوراک ،مسکن و پوشاک جمعیت مورد نظر نشده است.

منبع: عصر ایران

کلیدواژه: امنیت غذایی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.asriran.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «عصر ایران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۵۷۵۱۵۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

طرح‌های تامین آب پایدار در شهر چاراویماق در حال اجرا است

به گزارش خبرنگار مهر، محمد خانی صبح چهارشنبه در گفت‌وگو با خبرنگاران در رابطه با طرح‌های تأمین آب پایدار شهر چاراویماق، اظهار کرد: اجرای ۳۲ کیلومتر خط انتقال آب از آیدوغموش و ۸ کیلومتر از روستای خرم درق، حفر و تجهیز دو حلقه چاه، احداث یک باب مخزن ۵۰۰ مترمکعبی، احداث و تجهیز سه باب ایستگاه پمپاژ و اصلاح شبکه به طول سه کیلومتر و استانداردسازی انشعابات به تعداد ۱۰۰ فقره از طرح‌های تأمین آب پایدار شهر چاراویماق است.

وی یادآور شد: پیش‌بینی کمبود آب در زمان پیک مصرف قره آغاج ۱۰ لیتر در ثانیه بوده و اجرای ۸ کیلومتر خط انتقال آب، حفر و تجهیز دو حلقه چاه و ارتقای کیفی منبع موجود نیز از جمله طرح‌های تأمین آب پایدار شهر هستند برای اجرای آنها اعتباری بالغ بر ۹۷۰ میلیارد ریال مورد نیاز است.

کد خبر 6100032

دیگر خبرها

  • اهتمام بانک کشاورزی به تحقق امنیت غذایی با مشارکت مردم
  • قانون حمایت از خانواده و جوانی در محیط زیست گیلان اجرا می‌شود
  • هلال احمر دیگر انبار خالی ندارد/ اگر اجازه دهند نمی‌گذاریم بیمار بدون دارو برگردد
  • ۴۰ عنوان برنامه جمعیتی در آذربایجان غربی اجرا شده است
  • طرح‌های تامین آب پایدار در شهر چاراویماق در حال اجرا است
  • دومین رویداد جوانی جمعیت ۲۹ اردیبهشت برگزار می شود
  • کشاورزی در خطر اپیدمی! مجلس به دنبال حل مشکل واردات نهاده‌های کشاورزی
  • تولیدهندوانه بافلزات سنگین/سلامت محصولات کشاورزی چقدرتضمین می‌شود
  • دفاع «بانکی» از قانون جوانی جمعیت/ رشد نرخ باروری در ۱۴ استان
  • (ویدئو) چرا دولت سیاست‌های کلی تأمین اجتماعی را اجرا نکرد؟