Web Analytics Made Easy - Statcounter

سایت بلومبرگ به نقل از منابع سودانی اعلام کرد طرف‌های نظامی و غیرنظامی این کشور در حال رسیدن به توافق جدیدی برای تقسیم قدرت هستند و یکی از پیشنهاداتی که در حال بررسی است این است که به نخست وزیر برکنار شده اختیارات بیشتری داده شود.

به گزارش ایسنا، سایت بلومبرگ به نقل از منابع سودانی اعلام کرد بر اساس توافق میان طرف‌های نظامی و غیرنظامی سودان ارتش مسئول شوراهای امنیت و دفاع خواهد بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به گفته این منابع تعیین پست‌های وزارتی عامل اختلاف بین ارتش و مسئولان سیاسی است.

همچنین سخنگوی سازمان ملل اعلام کرد مذاکرات میان عبدالفتاح البرهان، فرمانده ارتش سودان و گروه‌های شورشی سابق و عبدالله حمدوک، نخست وزیر برکنار شده سه شنبه ادامه یافت و به رغم پیشرفت اختلافات اصلی همچنان ادامه دارد.

پیشتر آمریکا و اتحادیه اروپا حمایت خود را از حمدوک اعلام کرده و از البرهان خواستند وی را آزاد کند و به پست نخست وزیری بازگرداند.

فرستاده اتحادیه اروپا به شاخ آفریقا نیز اعلام کرد: ما همچنان از نخست وزیری حمدوک حمایت می‌کنیم و مسئولان نظامی سودان باید به حرف مردم گوش بدهند. ما خواهان بازگشت به سند قانون اساسی هستیم و نظامیان نمی‌توانند آینده سودان را تعیین کنند.

روز سه شنبه عبدالله حمدوک اعلام کرد که آزادی وزرای دولت وی و از سرگیری فعالیت دولتش ورودی حل بحران هستند.

حمدوک تاکید کرد بازگشت دولتش شرط هرگونه توافق با طرف‌های نظامی است.

در همین حال ائتلاف گروه‌های آزادی و تغییر اعلام کرد که مذاکره راه خروج از بحران کنونی است و هرگونه مذاکره‌ای با کودتاچیان جز بعد از بازگشت اوضاع به ما قبل ۲۵ اکتبر صورت نمی‌گیرد.

همچنین مینی آرکو میناوی، رئیس جنبش تحریر سودان اعلام کرد هیچ گریزی از تحقق حل و فصل سیاسی جدید که کشور را از بحران کنونی خارج کند نیست.

جنبش تحریر سودان یکی از گروه‌های مسلحی است که توافق صلح را در سال میلادی گذشته با دولت انتقالی امضا کرد.

میناوی تاکید کرد که از کودتای نظامی حمایت نمی‌کند و مخالف بازداشت‌های سیاسی است.

وی بر حل و فصل سیاسی جدیدی تاکید کرد که بر پایه سند قانون اساسی یا کودتا نباشد بلکه بر اساس متحد کردن گروه‌های آزادی و تغییر باشد.

وی گفت امروز چهارشنبه نشستی برای متحد کردن میانجیگری‌ها و نزدیک کردن دیدگاه‌های طرف‌های نظامی و غیرنظامی برگزار می‌شود.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: سودان طرف های نظامی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۵۷۵۱۹۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ریاض: به توافق امنیتی با آمریکا نزدیک شده‌ایم

به گزارش گروه سیاست خبرگزاری علم و فناوری آنا به نقل از الجزیره، «فیصل بن فرحان» وزیر خارجه عربستان سعودی امروز دوشنبه بعد از دیداری که در ریاض با همتای آمریکایی داشت، از نزدیکی موعد امضای توافق امنیتی میان این کشور و آمریکا خبر داد.

وی در این باره اعلام کرد: ما در حال حاضر به مراحل نهایی درباره توافق دوجانبه با آمریکا نزدیک شده‌ایم.

این اظهارات درحالی بیان شده است که «آنتونی بلینکن» وزیر خارجه آمریکا، امروز در ریاض گفت: آمریکا و عربستان سعودی طی یک ماه گذشته درباره عادی‌سازی روابط میان ریاض و اسرائیل اقداماتی انجام دادند.

وی افزود: اقدام دوطرفه عربستان و آمریکا در رابطه با پرونده عادی‌سازی روابط با اسرائیل در مراحل پایانی است.

دولت بایدن به هموار کردن مسیر یک توافق بالقوه برای عادی‌سازی روابط عربستان با رژیم صهیونیستی ادامه می‌دهد، اما اکثر مقامات آمریکایی آن را یک رویا تلقی می‌کنند.

موانع پیش روی این توافق شامل جنگ در غزه، وابستگی نتانیاهو به شرکای ائتلاف راست افراطی خود و سیاست داخلی آمریکا است. 

سعودی‌ها به صراحت اعلام کرده‌اند که برای پیشبرد عادی‌سازی روابط با رژیم اسرائیل، جنگ غزه باید پایان یابد و کابینه این رژیم به یک مسیر غیر قابل بازگشت به سمت راهکار «دو دولتی» متعهد شود.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • نخست‌وزیر اسپانیا: استعفا نداده و با قدرت ادامه می‌دهم
  • وحشت بلومبرگ از قدرت ائتلاف‌سازی ایران
  • ریاض: به توافق امنیتی با آمریکا نزدیک شده‌ایم
  • حمله به رفح دور اما نزدیک!
  • درخواست اسرای صهیونیست از نتانیاهو درباره پذیرش توافق آتش بس
  • اسرای اسرائیلی خطاب به نتانیاهو: هر چه زودتر برای آزادی ما توافق کن!
  • هیچ بستری برای مذاکره بین اوکراین و روسیه وجود ندارد
  • روسیه دشمن اسرائیل است | روایت بلومبرگ؛ نگرانی فزاینده اسرائیل از گسترش همکاری‌ نظامی ایران و روسیه
  • اپل دوباره با اوپن‌ای‌آی سر میز مذاکره نشست
  • رهبران مقاومت در غزه آماده نبرد در رفح هستند