Web Analytics Made Easy - Statcounter

گروه استان‌ها- کمبود نهاده‌های دامی یکی از مشکلاتی است که دامداران استان سمنان با آن مواجه هستند. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از سمنان، موضوع کمبود نهاده‌های دامی و تأمین آن در صنعت کشاورزی چالشی است که مدت‌هاست فعالان این عرصه با آن مواجه هستند.

البته کمبود نهاده‌های دامی به قول مسئولان استان سمنان تنها مختص این استان نیست و موضوعی کشوری است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

استاندار سمنان نیز از زمان ورود به استان و استقرار در سمت خود با سفر به شهرستان‌های استان با مسائل و مشکلات این مناطق آشنا شد. در تمامی این سفرها نیز کمبود نهاده‌های دامی از سوی دامداران به‌عنوان مهم‌ترین مشکل نام برده شد.

استاندار سمنان در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در سمنان با اشاره به مشکلات موجود در حوزه کمبود نهاده‌های دامی گفت: بحث نهاده‌های دامی عشایر و دامداران استان در جلسه‌ای با وزیر جهاد کشاورزی پیگیری شد.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان سمنان نیز با اشاره به راه‌اندازی سامانه بازار گاه گفت: در موضوع نهاده‌ها با توجه به هویت گذاری دام نهاده از طریق بازارگاه به شخص تولیدکننده تحویل داده می‌شود.

معاون بهبود تولیدات دامی سازمان جهاد کشاورزی استان سمنان نیز در پاسخ به این پرسش که آخرین نهاده‌های دامی چه زمانی به استان سمنان تعلق گرفته است گفت: نهاده‌های دامی با توجه به مسائل و مشکلاتی که در تخصیص هست در یک دوماهه اخیر با تأخیر انجام شده است.

مصطفی شاه‌حسینی اظهار داشت: اما در سال گذشته و 4 ماهه اول امسال نهاده بسیار و به وفور در اختیار دامداران قرار گرفت.

وی خاطرنشان کرد: از ابتدای امسال تاکنون 18 هزار تن نهاده خام در اختیار عشایر قرار گرفت. عشایر بخشی از نهاده خود را از طریق امور عشایر تحویل می‌گیرند اما قسمت عمده نهاده از طریق وزارت تحویل سازمان می‌شود.

معاون بهبود تولیدات دامی سازمان جهاد کشاورزی استان سمنان با اشاره به راه‌اندازی و فعالیت سامانه بازارگاه گفت: در موضوع نهاده‌ها با توجه به هویت گذاری دام نهایتاً در اهداف بلندمدت نهاده به شخص تولیدکننده از طریق بازارگاه تحویل داده می‌شود.

شاه‌حسینی افزود: نهاده بر اساس ضرایب و شاخص تولید واکسیناسیون دامپزشکی و همچنین هویت گذاری به شهرستان‌ها و تشکل‌ها اختصاص و در اختیار دامداران قرار می‌گیرد.

وی افزود: سه اتحادیه عشایری، اتحادیه کارخانجات، اتحادیه دام‌پروران، اتحادیه دامداری کشاورزی در استان فعال بوده و در هر شهرستان برای هر نوع دام یک تشکل وجود دارد.

معاون سازمان جهاد کشاورزی استان سمنان با بیان اینکه مشکل کمبود نهاده‌ها استانی نیست افزود: هر اندازه که نهاده به استان تخصیص یابد در اسرع وقت تقسیم می‌شود چون از طریق سامانه بازارگاه خریداری می‌شود.

مدیرعامل اتحادیه تعاونی‌های عشایری دامداران متحرک ایران نیز روز گذشته در گرمسار اظهار داشت: تأمین 150 هزار تن نهاده دامی به‌صورت ماهانه در دستور کار است.

فضل خرم گفت: با هدف حمایت از عشایر کشور در برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته مقرر شده است 150 هزار تن نهاده دامی به‌صورت ماهانه تأمین شود.

گفتگو| ارز 4200 ناقص متولد شد، در حذف آن باید همه جوانب را سنجید/ مرغ 72هزارتومانی با حذف ارز یارانه‌ای نهاده دامیاردستان به عنوان قطب تولید گوشت مرغ درگیر مشکلات نهاده دامی و مایحتاج اولیه استمشکلی برای تامین نهاده دامی تا آخر نداریم/ کنترل بازار مرغ با سامانه های هوشمند23 هزار تن کالای اساسی و نهاده دامی به استان بوشهر وارد شد

به‌هرروی عشایر و همچنین دامداران برای تولید محصولات خود نیاز به تأمین نهاده دارند و نیاز است مسئولان امر برای رفع مشکلات این قشر توجه ویژه داشته باشند تا این قشر تنها دغدغه‌شان تولید باشد.

انتهای پیام/363/ ع

منبع: تسنیم

کلیدواژه: سازمان جهاد کشاورزی استان سمنان کمبود نهاده های دامی کمبود نهاده ها هزار تن نهاده نهاده دامی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۵۷۵۳۳۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

متعهد به خرید داخلی مرغ از مرغداران

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، به نقل از شرکت پشتیبانی امور دام کشور، حسین شیرزاد مدیرعامل شرکت پشتیبانی امور دام، اظهار داشت: امروز بازار نهاده‌ها در آرامش کامل است. شرکت پشتیبانی امور دام کشور با اعطای نهاده مدت دار و عرضه بیش از یک میلیون تن نهاده با ارز ترجیحی و بهره گیری از مکانیزم استمهال، خدمت مهمی به جامعه مرغداران کرده است، به گونه‌ای که عمده انبار‌های مرغداران و زنجیره‌ها پر از نهاده است.
وی ادامه داد: صنعت مرغداری وارد یک کلاس جهانی جدید شده و ما نیازمند یک گفتگوی ملی با مرغداران کشور هستیم، زمان آن رسیده که با بهره وری و کارایی بالاتری تولید کنیم.
شیرزاد یادآور شد: در حال حاضر همکاران شرکت و مدیران استانی بدون محدودیت به خرید بیش بود مرغ در استان‌ها مشغول هستند و با همه ظرفیت مان متعهد به خرید مرغ هستیم و با شیبی ۲۷ درصدی طی یکماه گذشته شرکت به رکورد خرید روزانه ۱۰۰۰ تن خرید مرغ رسیده است.
مدیرعامل شرکت پشتیبانی امور دام کشور با بیان اینکه در ماه رمضان حدود ۱۷ هزارتن مازاد مرغ از استان‌ها خریداری شد، گفت: شرکت پشتیبانی امور دام امسال واردات گوشت مرغ را از دو ماه قبل در فراخوان و مناقصه‌های بین المللی متوقف کرده و تکمیل، کهنه و نو شدن ذخایر استراتژیک مرغ کشور با تولید داخل صورت می‌گیرد.
شیرزاد گفت: صنعت مرغداری نیاز به منابع مالی جدید، سرمایه درگردش مکفی و بیمه قیمت محصولات دارد. حتما باید کریدور‌های صادراتی فعال شود. صادرکنندگان مرغ باید مشوق‌های صادراتی و بسته‌های حمایتی دریافت دارند.
وی ادامه داد: صادرات موفق مرغ وابسته به زیرساخت‌های مناسب صادراتی و ظرفیت‌های کشتارگاهی استاندارد است که در حال حاضر در آن ضعف داریم و نیاز به تقویت کمی تعداد کشتارگاه‌ها و ارتقای کیفیت مدیریت صادرات مرغ در کشور داریم.

دیگر خبرها

  • توزیع ۷۰۰ تن نهاده دامی در مناطق عشایری شهرستان ارومیه
  • ضرورت خرید تضمینی ۲ میلیون راس دام مازاد از دامداران
  • رتبه سوم مهاباد درتولید گوشت دراستان
  • با کمبود منابع آبی در استان‌های کم بارش چه کنیم؟
  • لزوم استفاده ازضایعات بخش کشاورزی در کارخانجات تبدیل خوراک دام
  • استفاده ازضایعات بخش کشاورزی در کارخانجات تبدیل خوراک دام
  • کمبود برق مانع توسعه اقتصادی تیران شده است
  • اطمینان خاطر دامداران یزدی از تامین به موقع نهاده دامی
  • متعهد به خرید داخلی مرغ از مرغداران
  • سمنان در صدر لیست تنوع داروی دامی