Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش چهارشنبه ایرنا، حجت‌الاسلام حسن جعفریان در شورای زکات هشترود افزود: این مبلغ برای اجرای طرح‌های عمرانی، فرهنگی، درمانی و جهیزیه هزینه شده است.

وی از ایجاد مرکز نیکوکاری زکات در بخش نظرکهریزی و شهر هشترود نیز خبر داد و اظهار داشت: این مراکز، دریافت زکات را در اولویت برنامه‌های خود قرار می دهند و به صورت هدفمند به رفع مشکلات فقرا در همان مناطق اقدام می‌کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

وی نقش روحانیان و امامان جماعت را در تبلیغ و فرهنگ‌سازی برای اجرای فریضه الهی زکات برجسته دانست و مشارکت و همراهی عموم مردم جامعه در احیای این فریضه الهی را خواستار شد.

حجت‌الاسلام جعفریان با بیان اینکه طی هفت ماهه گذشته ۸۶۰ دیدار از ۱۱۵ روستای شهرستان داشته و با کشاورزان دیدار کرده است، افزود: اگر زکات جدی گرفته شود، بسیاری از مشکلات و آسیب‌های اجتماعی کاهش پیدا می‌کند.

امام جمعه هشترود در ادامه حل مشکلات کشاورزان و روستائیان در زمینه کمبود آب را نیز خواستار شد.

شورای زکات در روستاها تشکیل شود

امین امینیان، فرماندار هشترود هم  از بخشداران خواست شورای زکات در همه روستاهای شهرستان را تشکیل دهند تا برخی از کارهای عام‌المنفعه غیر مادی به طرف زکات هدایت شود.

وی از اعضای شورای زکات شهرستان خواست نسبت به نهادینه کردن فرهنگ زکات بین مسئولان و مردم اقدام کنند و ادامه داد: خدماتی که از محل منابع اعتباری زکات به مردم ارئه می‌شود، باید به اطلاع آنان برسد تا همه افراد جامعه برای پرداخت این فریضه الهی پیشقدم شوند.

به گزارش ایرنا بیشتر مردم هشترود از محل کشاورزی ارتزاق می‌کنند و در پرداخت زکات نیز جدی هستند. 

زکات در ۹ مورد شامل گندم، جو، خرما، انگور(کشمش)، طلا، نقره، گوسفند، گاو و شتر تعلق می‌گیرد؛ بنابراین اگر کسی مالک یکی از این ۹ چیز باشد، با توجه به شرایط مندرج در رساله عملیّه، باید مقدار معیّنی را در مصارف مشخص شده صرف کند، اما مستحب است که مردم از سرمایه کسب و کار و تجارت نیز همه سال زکات بدهند؛ همچنین سایر غلّات (غیر از گندم و جو و خرما و کشمش) نیز زکات آن مستحب است.

برچسب‌ها هشترود شعائر دینی مراغه

منبع: ایرنا

کلیدواژه: هشترود شعائر دینی مراغه هشترود شعائر دینی مراغه شورای زکات

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۵۷۵۴۵۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

معلمان باید با خودسازی و تزکیه مأنوس باشند

به گزارش خبرنگار خبرگزاری علم و فناوری آنا، به‌مناسبت پاسداشت روز معلم، دانشگاهیان دانشگاه آزاد اسلامی واحد آباده با امام جمعه آباده و نماینده منتخب مردم استان فارس در مجلس خبرگان رهبری دیدار و گفت‌و‌گو کردند.

امام جمعه آباده در این دیدار از استادان و معلمان به‌عنوان پرورش‌دهنده جوانان و نوجوانان یاد کرد و از آنان خواست این نسل آینده‌ساز را آگاه، بیدار، باایمان و بااخلاق رشد دهند و تعهد در قبال کشور را در وجود آنان نهادینه کنند.

حجت‌الاسلام سیدعلیرضا دانا با بیان اینکه معلمی شغل انبیاء است، ادامه داد: معلمی موهبت بزرگ الهی تزکیه و تعلیم را نصیب معلمان گرانقدر کرده است.

وی با اشاره به نامگذاری ۱۲ اردیبهشت به‌عنوان روز معلم خاطرنشان کرد: این روز بزرگ مایه افتخار برای کسانی است که در جامعه از شأن والای معلمی برخوردارند.

امام جمعه آباده متذکر شد: اگر معلمی اهل تزکیه و علم‌آموزی نباشد، نمی‌تواند وظیفه‌اش را به خوبی انجام دهد و معلمان باید با خودسازی و تزکیه مأنوس باشند و نیروی انسانی ارزش‌مدار تربیت و از همه ظرفیت‌های موجود در جامعه استفاده شود.

دانا با گرامیداشت یاد و خاطره اسوه عملی و چهره ماندگار عرصه تعلیم و تربیت استاد شهید آیت‌الله مرتضی مطهری و شهدای معلم، فرارسیدن هفته بزرگداشت مقام معلم را به مجاهدان سنگر مقدس علم و دانش تبریک گفت.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • باید از ظرفیت‌های ارزنده جوانان عشایر بیشتر بهره‌مند شویم
  •  رشد ۴۶ درصدی جمع‌آوری زکات فطره و کفاره در نطنز 
  • دیدار امام جمعه اردبیل با سه معلم پیشکسوت اردبیلی
  • تجهیز بیمارستان امام حسین (ع) شهرستان هشترود به دستگا‌های جدید
  • حمایت امام جمعه خلیل آباد از طرح «نور»
  • خمس و زکات در عین وجوب یک امر داوطلبانه است
  • شهید مطهری پهلوان جهاد تبین بود
  • زکات مستحبی گره های اقتصادی جامعه را می گشاید
  • دیدار روسای اتحادیه های صنفی با امام جمعه شهرکرد
  • معلمان باید با خودسازی و تزکیه مأنوس باشند