Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از قزوین، فولیان سرپرست معاونت پیشگیری ازوقوع جرم و معاون حقوق عامه دادستانی قزوین در بازدید از پروژه‌های واگذار شده و در حال واگذاری خانه‌های تاریخی «زعیم» و «سعدالسلطان» قزوین گفت: از آنجا که این میراث بیان‏‎کننده پیشینه تاریخی، تمدن و فرهنگ یک ملت است و یک سرمایه و گنجینه ارزشمند محسوب می‌شود، دستگاه قضایی وظیفه خود می‌داند با استفاده از ظرفیت‌های قانونی حمایت‌های قانونی و قضایی لازم را برای صیانت از میراث فرهنگی انجام دهد و همچنین ضمن برخورد با متجاوزان و تخریب گران این حوزه، با مدیرانی که با تصمیمات نادرست خودموجبات تضییع حقوق عامه را فراهم می‌نمایند، برخورد قانونی و قاطع را انجام دهد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

فولیان افزود: با توجه به آثار اجرای طرح‌های تملک دارایی‌های سرمایه‌ای بر بخش‌های متنوع اقتصادی، ساماندهی و تحلیل مداوم وضعیت طرح‌های تملک دارایی‌های سرمایه‌ای بر اساس ابعاد مختلف و مسائل پیش روی اجرای آن‌ها ضروری است، زیرا واگذاری املاک و دارایی‌های سرمایه‌ای دستگاه‌های اجرایی به عنوان سیاست اصلی دولت در راستای اقتصاد مقاومتی است.

وی اضافه کرد: در اجرای ماده ۲۷ قانون الحاق برخی مواد به قانون تنظیم بخشی از مقررات مالی دولت باید الزامات قانونی در فرایند و شرایط انتخاب سرمایه گذار در واگذاری بنا‌های تاریخی استان از قبیل انتخاب سرمایه گذار، ارزیابی صلاحیت سرمایه گذار، دریافت تضامین قرارداد واگذاری، ارزیابی طرح فنی و مالی پروژه رعایت شود.

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: میراث فرهنگی پیشگیری از وقوع جرم دادگستری قزوین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۵۷۵۴۸۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سرمایه‌گذاری در بنای تاریخی خانه آصف اردبیل به مزایده گذاشته شد

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، حسن محمدی ادیب  گفت: با توجه به برنامه‌ریزی برای احیا و ساماندهی بنا‌های تاریخی استان با مشارکت بخش خصوصی و واگذاری از طریق صندوق توسعه و احیای بنا‌های تاریخی، فراخوان مزایده یکی دیگر از بنا‌های تاریخی اردبیل توسط این صندوق منتشر شد.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان اردبیل افزود: واگذاری خانه تاریخی آصف اردبیل از طریق فراخوان مزایده سرمایه‌گذاری در مرمت، احیا، نگهداری و واگذاری حق بهره‌برداری از بنا‌های تاریخی منتشر شده از سوی صندوق توسعه و احیا انجام می‌شود و متقاضیان تا ۱۷ اردیبهشت ماه فرصت شرکت در این فراخوان را دارند.

او با اشاره به برنامه‌ریزی برای واگذاری سایر بنا‌های تاریخی استان، تاکید کرد: با توجه به اینکه واگذاری بنا‌های تاریخی به بخش خصوصی راه حلی مناسب برای مرمت و احیای این بنا‌ها است، در سال ۱۴۰۲ بهره‌برداری از ۴ بنای تاریخی استان به بخش خصوصی واگذار شد و امسال نیز سایر بنا‌ها به مرور در لیست واگذاری قرار می‌گیرند.

محمدی ادیب ادامه داد: علاقمندان و متقاضیان سرمایه‌گذاری در این بنای تاریخی می‌توانند برای شرکت در مزایده به سامانه تدارکات الکترونیک دولت (ستاد) مراجعه کنند.

دیگر خبرها

  • خانه تاریخی آصف اردبیل واگذار می‌شود
  • سرمایه‌گذاری در بنای تاریخی خانه آصف اردبیل به مزایده گذاشته شد
  • تحویل ۹ شیء تاریخی به میراث فرهنگی هرمزگان
  • تحویل ۹ شئ تاریخی به میراث فرهنگی هرمزگان
  • گردشگری اولین رکن سند توسعه و پیشرفت نایین است
  • آغاز پیگیری‌ها برای راه اندازی رشته گردشگری و میراث فرهنگی در دانشگاه رازی
  • تشریح آخرین وضعیت دو پروژه سرمایه‌گذاری خارجی
  • اجرای پروژه‌های گردشگری با بیش از ۲۰ همت سرمایه‌گذاری
  • دولت سیزدهم از سرمایه‌گذاران حمایت می‌کند
  • برگزاری ۲۵۰ برنامه به مناسبت هفته میراث فرهنگی در گیلان