Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-04-30@19:13:20 GMT

گوترش درباره اوضاع اتیوپی هشدار داد

تاریخ انتشار: ۱۲ آبان ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۳۵۷۵۶۱۱

گوترش درباره اوضاع اتیوپی هشدار داد

به گزارش خبرگزاری مهر، سازمان ملل متحد در بیانیه ای به نقل از آنتونیو گوترش دبیرکل این نهاد، ثبات در اتیوپی و مناطق مجاور را در معرض خطر توصیف کرد.

در این بیانیه، گوترش بار دیگر بر لزوم توقف فوری خشونت ها و دسترسی نامحدود امدادگران برای عرضه خدمات حیاتی به مناطق آشوب زده شمال اتیوپی تاکید کرد.

در همین راستا، معاون گوترش در مسائل سیاسی و امور مربوط به صلح نیز در پیامی توئیتری هشدار داد که تبعات احتمالی تشدید تنش ها در اتیوپی و منطقه ترسناک است حال آنکه هنوز برای انتخاب گزینه گفتگو دیر نشده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این در حالی است که آمریکا هم از اتباع خود خواست از سفر به اتیوپی پرهیز کنند. از روز گذشته، در پی پیشروی شورشیان تیگرای در اتیوپی، وضعیت فوق العاده در این کشور اعلام شده است.

ارتش این کشور در پی تسریع پیشروی شورشیان از دولت خواست تا برای دفاع از پایتخت کمک‌های لازم را ارائه دهد.

این در حالی است که پیشتر «ابی احمد» نخست‌وزیر اتیوپی از شهروندان این کشور خواسته بود تا برای مقابله با نیروهای ارتش آزادی‌بخش تیگرای دست به سلاح ببرند.

دولت اتیوپی ماه گذشته، ۷ مقام سازمان ملل شامل مقام‌ های ارشد امور انسانی را به عنوان عنصر نامطلوب معرفی و آنها را اخراج کرد. این افراد با اتهام مداخله در امور داخلی این کشور و بحران تیگرای را داده است.

تیگرای در شمال شرقی اتیوپی واقع شده و در حال حاضر مرکز نزاع‌ ارتش های اتیوپی و اریتره با گروه‌های قومی است که از ماه نوامبر سال گذشته آغاز شده است.

کد خبر 5342652 مریم خرمایی

منبع: مهر

کلیدواژه: اتیوپی تیگرای سازمان ملل متحد لبنان ایالات متحده امریکا عربستان سعودی جورج قرداحی رژیم صهیونیستی جو بایدن روسیه افغانستان فلسطین سوریه عراق ترکیه ایران سودان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۵۷۵۶۱۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

وزیر خارجه اردن: نتانیاهو صلح نمی‌خواهد

به گزارش خبرآنلاین، «ایمن الصفدی» وزیر ارجه اردن و «استفان سژورنه» همتای فرانسوی وی درباره اوضاع کرانه باختری و اوضاع لبنان رایزنی کرده و بر ضرورت دستیابی به راه‌ حل به منظور جلوگیری از توسعه دامنه جنگ در منطقه تاکید کردند.

الصفدی در این دیدار بر ضرورت اتخاذ یک موضع بین‌المللی مشخص به منظور جلوگیری از حمله به «رفح» در جنوب نوار غزه تاکید کرد.

به گزارش ایسنا، وی تأکید کرد: همه می‌خواهند بر اساس یک راه حل «دو دولتی» صلح داشته باشند و اسرائیل باید تعهد خود را به یک صلح عادلانه و جامع اعلام کند؛ چراکه جامعه بین‌المللی تنها راه اطمینان از امنیت و صلح در منطقه را راه حل دو دولتی می‌داند.

وی ادامه داد: کاملا مشخص است که «بنیامین نتانیاهو» نخست‌وزیر اسرائیل خواهان صلح نیست.

310310

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1901028

دیگر خبرها

  • گوترش تحقیقات درباره گور‌های دسته‌جمعی غزه را خواستار شد
  • سازمان ملل خواستار تحقیقات مستقل درباره گورهای دسته جمعی در غزه شد
  • گوترش: تحقیقاتی مستقل درباره گورهای جمعی غزه انجام شود
  • گوترش حماس و اسرائیل را به آتش‌بس فراخواند
  • استدلال‌های مضحک نهادهای اطلاعاتی آمریکا از اوضاع جهان
  • اوضاع نظافت تهران از پاریس هم بهتر است؛ آمار هم داریم
  • هشدار فیفا به محرومیت رئال، بارسا و تیم ملی اسپانیا
  • وزیر خارجه اردن: نتانیاهو صلح نمی‌خواهد
  • اوضاع روستای «پزم تیاب» چابهار بعد از سیل
  • هشدار اسرائیل به نمایندگان دیپلماتیک خود در سراسر جهان/ آغاز سفر منطقه‌ای وزیر خارجه آمریکا از عربستان/ دیدار وزیر امور خارجه بحرین با بشار اسد