Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری برنا»
2024-04-30@09:23:37 GMT

مقررات حقوق مالی زوجین محتاج اصلاح فوری است

تاریخ انتشار: ۱۲ آبان ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۳۵۷۵۶۴۵

مقررات حقوق مالی زوجین محتاج اصلاح فوری است

رییس کل دادگستری استان کرمان گفت: مقررات راجع به حقوق مالی زوجین مشکلات فراوانی را در جامعه و برای نهاد خانواده ایجاد کرده و محتاج اصلاح فوری است.

به گزارش برنا؛ یدالله موحد در نشست هیات اندیشه ورز سازمان بسیج حقوقدانان استان کرمان با اشاره به این مطلب که افزایش ۲۸ درصدی طلاق ها و کاهش ۳۶ درصدی ازدواج یک هشدار نگران کننده و مسئولیت آفرین برای تمام نهادها و سازمان های متولی صیانت از کیان خانواده است، افزود: آمارهای موجود نشان می دهد که باید در باره این مسائل چاره اندیشی کرد و حرکت انفعالی در این بخش به صلاح جامعه و خانواده ها نیست.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با تاکید بر این مطلب که نخبگان جامعه باید در حوزه های مختلف به مسئولیت های خود برای چاره اندیشی و ایفای نقش در زمینه کاهش طلاق و تحکیم بنیان خانواده ها ورود کنند، ادامه داد: بویژه قوانین مربوط به مهریه و پیچیدگی هایی که این امر دارد باید در یک‌بررسی همه جانبه، جامع و متناسب با شرایط حاکم بر جامعه مورد بازنگری قرار گیرند.

نماینده عالی قوه قضاییه در استان کرمان تصریح کرد: مهریه به عنوان موضوعی طرفینی دارای ظرافت های ویژه ای است و طرفین عقد نکاح انتظاراتی دارند و از این رو باید انتظارات طرفین عقد نکاح دیده شده و تضمین های لازم برای هر دو طرف دیده شود.

موحد با اشاره به این مطلب که موضوع مهریه در سطح کشور و استان کرمان در وضعیت مناسبی قرار ندارد، تاکید کرد: در بسیاری از موارد زوجه در مراجع قضایی به بخش بسیار اندکی از مهریه تعیین شده در زمان نکاح دست می یابد و در این مسیر کشمکش ها و مشکلات بسیاری نیز برای طرفین ایجاد می شود.

وی تصریح کرد: می طلبد که با همکاری مشترک سازمان بسیج حقوقدانان و سازمان ثبت اسناد نسبت به آموزش حین عقد طرفین ازدواج و خانواده های آنها اقدام شود و همچنین در این مسیر باید سران دفاتر ازدواج را نیز مورد آموزش قرار داد و در این رابطه می توان موارد مربوطه را در کمیسیون های تخصصی در مجلس شورای اسلامی مطرح کرد و مورد رسیدگی قرار داد.

رییس کل دادگستری استان کرمان با اشاره به اقدام ابتکاری و بی نظیر معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری کل استان کرمان و با همکاری جهاد دانشگاهی استان در راه اندازی دوره های مشاوره قبل، حین و بعد از ازدواج، تصریح کرد: این طرح در ادامه به عنوان یک طرح ملی مورد اجرا قرار گرفته است اما در سنوات اخیر اجرای آن کمرنگ شده است و باید احیاء گردد.

موحد با اشاره به این مطلب که تعیین مهریه های غیرمتعارف  باید سرزنش اجتماعی را در پی داشته باشد، تاکید کرد: در برخی موارد خانواده ها مهریه های را تعیین می کنند که در صورت بروز اختلاف و لزوم پرداخت آن از سوی زوج، خانواده ها به نحوی زیر بار مشکلات می روند که ممکن است تا مدت های طولانی نتوانند از این مشکل رهایی یابند.

وی بر توسعه آموزش های مهارت های زندگی در بین دانش آموزان مقاطع متوسطه تاکید کرد و گفت: می توان از حضور و تبادل تجربیات قضات و کارشناسان دادگاه های خانواده در بین دانش آموزان استفاده کرد تا زمینه ای برای انتخاب آگاهانه آنها و تحقق ازدواج های موفق فراهم شود.

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: کاهش طلاق دادگستری استان کرمان دادگستری کل استان کرمان رییس کل دادگستری استان کرمان استان کرمان خانواده ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۵۷۵۶۴۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

درصد موفقیت درمان ناباروی با روش IVF در ایران

به گزارش خبرگزاری مهر، محمد ابراهیم پارسانژاد در مورد درمان ناباروی، اظهار داشت: وقتی زوجین برای درمان ناباروری مراجعه می کنند در مرحله اول درمان های سطحی مربوط به زوجین برای انها تجویز می شود و در صورت لزوم درمان های اولیه به سمت درمان های پیشرفته سطح ۳ می رود.

وی افزود: بعد ازدواج درصد بارداری یک زوج در ماه اول ۱۵ درصد، در ۶ ماه اول ۵۰ درصد، در ۸ ماه این میزان به ۸۰ درصد و بعد از یک سال احتمال بارداری برای آنها به ۱۰۰ درصد می رسد.

این فوق تخصص نازایی، با اشاره به اینکه تمامی زوج های نابارور می توانند در فرایند درمان قرار گیرند، تاکید کرد: این به معنای این نیست که همه آنها بچه دار می شوند. طبق اعلام سازمان جهانی بهداشت بین ۳۵ تا ۴۰ درصد از افرادی که اقدام به درمان ناباروی می کنند و از روش های کمک باروری استفاده می کنند، صاحب بچه می شوند.

وی تاکید کرد: تا سال ها پیش اگر زوجی مراجعه می کردند که به قول معروف مرد دچار مشکل بود و اسپرم نداشت به او گفته می شد که قابل درمان نیست. اما حالا درمان برای همه افراد نابارور انجام می شود اما این به معنای موفقیت در همه این عمل ها نیست.

بیست و سومین کنگره انجمن باروری و ناباروری ایران، ۱۹ الی ۲۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ در دانشگاه شهید بهشتی برگزار می‌شود.

کد خبر 6092722 حبیب احسنی پور

دیگر خبرها

  • درصد موفقیت درمان ناباروی با روش IVF در ایران
  • اعلام حمایت قاطع دستگاه قضایی از حقوق متقابل کارگر و کارفرما
  • پذیرش دانشجوی دکتری تخصصی در دانشگاه جامع انقلاب اسلامی
  • آموزش مهارت زندگی به زوجین برای کاهش طلاق
  • بنیه اقتصادی با تولید اصلاح می‌شود
  • زیرساخت های بردسکن نیازمند رسیدگی فوری از سوی مسوولان استان است
  • نقاط حادثه‌خیز شهر قم اصلاح شود/ لزوم احداث پارکینگ مورد نیاز
  • مبلغ وام ازدواج براساس سن اعلام شد
  • (ویدئو) درخشش خیره کننده مهدی قایدی در امارات؛ بی‌توجهی آقای فوتبالیست به مهریه میلیاردی
  • ارائه ۸۲ تیم مشاوره به خانواده‌های شهدا و مجروحین حادثه تروریستی کرمان