Web Analytics Made Easy - Statcounter

مجتبی بازگیر روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: این محصولات شامل اقلام پتروشیمی، نباتی، کشاورزی، سنگی، اشیای سرامیکی و شیشه ای، قراضه و ضایعات از آهن و فولاد و محصولات نساجی است.

وی افزود: ارزش دلاری مقدار کالای صادر شده در این مدت ۳۳۷ میلیون و ۳۶۶ هزار و ۱۳۴ دلار است.

مدیرکل گمرک بازرگان اضافه کرد: در این خصوص ۲‌ هزار و ۴۵۴ اظهار نامه صادر شده که سال گذشته در این مدت زمانی، این رقم یک هزار و ۵۴۲ مورد بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بازگیر ادامه داد: همچنین در این مدت صادرات سایر گمرکات از طریق این مرز ۷۲۳ هزار و ۸۹۸ تن برآورد شده در حالی که سال گذشته در این مدت زمانی ۴۱۰ هزار و ۹۹۲ تن بود.

وی بیان کرد: ارزش دلاری صادرات سایر گمرکات از طریق این مرز هم یک میلیارد و ۶۳ میلیون و ۹۱۸ هزار و ۰۴۹ دلار برآورد می شود.

 وی گفت: در این خصوص نیز ۱۱ هزار و ۹۴۷ مورد اظهار نامه صادر شده که نسبت به مدت مشابه سال قبل ۵۳درصد رشد داشته است.

به گزارش ایرنا، گمرک بازرگان یکی از مبادی سه‌گانه تجارت مرزی ایران و ترکیه به شمار می‌رود که به صورت شبانه‌روزی در شمال آذربایجان‌غربی در داخل محدوده منطقه آزاد ماکو واقع شده است؛ این مرز که دروازه ورود ایران به کشورهای اروپایی به شمار می‌رود، در فاصلهٔ یک کیلومتری شهر بازرگان از توابع شهرستان ماکو در آذربایجان‌غربی قرار دارد.

گمرک بازرگان در سال ۱۳۰۵ شمسی راه‌اندازی شد و تنها مرز ۲۴ ساعته و بین‌المللی مابین ایران و ترکیه است.

همچنین آذربایجان‌غربی علاوه بر مرز مشترک با نخجوان در پلدشت و تمرچین با شمال عراق تنها استان کشورمان است که با ترکیه از طریق مرز بازرگان، رازی خوی و سرو ارومیه نیز مرز زمینی دارد.

آذربایجان‌غربی ۹۶۷ کیلومتر مرز مشترک با ترکیه، عراق و نخجوان دارد.

برچسب‌ها گمرک بازرگان آذربایجان غربی صادرات غیر نفتی

منبع: ایرنا

کلیدواژه: گمرک بازرگان آذربایجان غربی صادرات غیر نفتی گمرک بازرگان آذربایجان غربی صادرات غیر نفتی آذربایجان غربی گمرک بازرگان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۵۷۵۶۸۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بیش از ۱۲ هزار میلیارد ریال عوارض ارزش‌افزوده در آذربایجان‌غربی پرداخت شد

جعفر پورمختار مدیرکل امور‌مالیاتی آذربایجان‌غربی گفت: پرداخت عوارض ارزش افزوده طی پارسال در مقایسه با سال ماقبل آن ۹۰ درصد افزایش داشته است.

وی اضافه کرد: میزان عوارض‌پرداختی در سال ۱۴۰۱ در آذربایجان‌غربی حدود ۶۵۰ میلیارد ریال بود که پارسال، این رقم به میزان قابل توجهی افزایش یافت.

مدیرکل امور مالیاتی آذربایجان‌غربی ادامه داد: از این میزان در سال ۱۴۰۲ حدود ۸ هزار میلیارد ریال به شهرداری‌های استان پرداخت شد.

پورمختار اظهار کرد: همچنین ۳ هزار و ۷۶۶ میلیارد ریال از محل عوارض ارزش‌افزوده به دهیاری ها، ۲۳۹ میلیارد ریال به فرمانداری‌ها و ۳۸۶ میلیارد ریال به عشایر اختصاص یافت.

وی گفت: پارسال بیش از ۳ هزار و ۹۰۰ میلیارد ریال از محل عوارض و مالیات بر ارزش افزوده در شهرستان ارومیه اختصاص یافت که ۲ هزار و ۷۸۳ میلیارد ریال سهم شهرداری‌ها بود.

وی افزود: بیش از ۹۸۸ میلیارد ریال سهم دهیاری‌ها، بیش از ۸۶ میلیارد ریال سهم فرمانداری و بیش از ۶۲ میلیارد ریال سهم عشایر این شهرستان پارسال بود.

باشگاه خبرنگاران جوان مهاباد مهاباد

دیگر خبرها

  • بیش از ۱۲ هزار میلیارد ریال عوارض ارزش‌افزوده در آذربایجان‌غربی پرداخت شد
  • توقیف محموله داروهای قاچاق در گمرک سرو ارومیه
  • جزئیات دستگیری ۵ نفر از اعضای شورای شهر سردشت
  • نشست هم اندیشی تشکل‌های کارگری استان
  • دمای زراعی آذربایجان غربی نسبت به بلند مدت ۲.۶ درجه سانتی گراد افزایش دارد
  • گرد و غبار آسمان شهرهای جنوب آذربایجان‌غربی را فرا گرفت
  • افزایش دمای هوا در آذربایجان‌غربی
  • ۵۶ درصد صادرات زنجان به کشور ترکیه اختصاص دارد
  • کشف ۱۷ میلیارد ریال کالای قاچاق در مرزهای استان آذربایجان غربی
  • کشف بیش از ۱۷ میلیارد ریال کالای قاچاق در مرز‌های استان آذربایجان غربی