Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری فارس از کرمان، یدالله موحد امروز در کارگاه «نظام عدالت ویژه اطفال و نوجوانان با تاکید بر کودکان مهاجر و پناهنده» در کرمان اظهار داشت: کودکان و نوجوان با توجه به شرایط‌شان برای رشد جسمانی و اخلاقی به یک محیط امن در خانواده، محیط آموزشی و جامعه نیاز دارند.

وی ادامه داد: رویکرد دین مبین اسلام و تعالیم عالی شرع مقدس اسلام و نظام قضایی ایران با اقباس از این تعالیم دینی تلاش بی‌وقفه‌ای را طی بیش از 40 سال گذشته برای فراهم کردن بستر امن مورد احتیاج کودکان و نوجوان آغاز کرده و ادامه می‌دهد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رئیس کل دادگستری استان کرمان اضافه کرد: تحولات چشمگیری را در دهه اخیر در قوانین شاهد هستیم و گام های بزرگی برای صیانت و حمایت از حقوق نوجوانان برداشته شده است که  نقطه عطف آن قوانین حمایتی اصلاحی و تربیتی است.

موحد افزود: قبول داریم که یکی از اقشار آسیب‌پذیر جامعه در هر شرایطی اطفال و نوجوانان هستند و ابتکارات و نوآوری‌هایی در قانون جدید ما آمده اما با وجود گام‌های بلندی که برداشته شده است تلاش شود تا تدابیر ما در جامعه جاری شود تا شاهد تحولات باشیم.

وی ابراز داشت: با  چالش‌های جدی در زمینه قوانین مواجه هستیم که از آن جمله می‌توان به قانون 91 مجازات اسلامی و درک ماهیت جرم و حرمت آن، شبهه در رشد و کمال مرتکب و مسائل مرتبط با حضانت کودکان اشاره کرد و زیرساخت ها و ساختارهای لازم و منابع مالی و انسانی کارآمد در این قانون دیده نشده است.

موحد از رشد فضای دیجیتال و سایبری و اثر آن بر کودکان و نقض حقوق آنها در این فضا سخن به میان آورد و بیان داشت: توجه جدی به فضای مجازی نیست و باید اقدامات جدی امن در این فضا برای کودکان و نوجوانان انجام شود.

رئیس کل دادگستری استان کرمان با اشاره به خدمات نظام جمهوری اسلامی ایران در زمینه کودکان مهاجر و پناهنده تصریح کرد: استان کرمان شاه‌راه ورود اتباع افغانستان است و به طور متوسط بین یک هزار و 500 تا 2 هزار نفر به طور غیرمجاز به مقصد عبور از کشور و یا استان از کرمان عبور می‌کنند و نخستین استانی هستیم که اتباع مجاز می‌توانند در 16 شهرستان تابعه آن اقامت داشته باشند.

موحد عنوان کرد: نخستین فرصت‌های شغلی برای اتباع افغانستان در استان کرمان وجود دارد که شامل باغات پسته، کارگاه‌های تولید مصالح ساختمانی، احداث ساختمان و بنا و برخی مشاغل دیگر می‌شود و آنها 70 هزار فرصت شغلی در استان کرمان را دارند.

وی با بیان اینکه حدود 300 هزار تبعه مجازو غیرمجاز افغانستانی در استان کرمان سکونت دارند که معادل 10 درصد جمعیت استان کرمان است، اظهار کرد: 612 هزار نفر دانش‌آموز در استان کرمان داریم و شمار دانش آموزان اتباع افغانستان بین 29 هزار تا 33 هزار نفر است و در این در شرایطی‌ست که 3 هزار دانش‌آموز افغان به علت ازدواج زودهنگام  و دیگر مسائل فرهنگی موفق به ادامه تحصیل نمی‌شوند.

موحد شمار دانشجویان افغانستانی در دانشگاه‌های استان کرمان را 500 نفر ذکر و بیان کرد: مدارس اختصاصی فرزندان اتباع 47 مدرسه است که 39 مدرسه توسط دولت ایران و 8 مدرسه توسط کمیساریای احداث شده و 222 مدرسه نیز اتباع افغانستانی را دارند.

وی ابراز داشت: 2 هزار نفر اتباع افغانستانی در استان کرمان آموزش فنی و حرفه ای را فرا گرفته‌اند و 3 هزار بسته لوازم التحریر و 2 هزار و 700 تبلت با مشارکت دولت ایران و سازمان‌های بین‌المللی به دانش‌آموزان افغانستانی اهدا شده است.

موحد اضافه کرد: 5 مرکز بهداشتی اختصاصی برای اتباع افغانستانی در استان کرمان داریم و توزیع اقلام بهداشتی و نظافتی  به دانش‌آموزان و یک زایشگاه اختصاصی برای اتباع افغانستانی در نظر گرفته شده است و آمار زایمان زنان افغانستانی در منزل از 19 درصد به 11 درصد کاهش یافته است.

وی تصریح کرد:  در استان کرمان 2 هزار نفر کودک و نوجوان دارای مادر ایرانی و پدر افغانستانی داریم که تاکنون 537 نفر به ثبت احوال برای صدور سند سجلی معرفی شده‌اند و شناسنامه برای 442 نفر صادر شده است.

انتهای پیام/80019/ق

منبع: فارس

کلیدواژه: رئیس کل دادگستری استان کرمان اتباع افغانستانی استان کرمان 2 هزار نفر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۵۷۵۸۶۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مراقبت از هزار و ٣١٣ مورد مادر باردار در فریمان

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، مرکز خراسان رضوی،مدیر شبکه بهداشت و درمان شهرستان فریمان با بیان این که امروزه شاخص مرگ مادران در اثر عوارض بارداری و زایمان، یکی از مهم‌ترین شاخص ‎های توسعه در جامعه به شمار می‌آید گفت: یکی از اولویت‌های مهم حوزه سلامت، مراقبت ویژه از مادران باردار نیازمند مراقبت‌های ویژه به شمار می‌رود لذا از ابتدا سال جاری تاکنون هزار و ٣١٣ مورد مراقبت مادران باردار توسط ماما‌ها انجام شده که ٢٣٢ مورد ازآن‌ها مادران مراقبت ویژه و نیازمند پیگیری فوری بوده اند و تعداد دو هزار و١٣٧ مورد مراقبت کودکان زیر ۵سال انجام شده است.
دکتر محمود ولایتی افزود: ٧١٣ دز واکسن روتین کودکان و ١۴٢ دز واکسن هاری در این مدت تزریق و برای ١٨۵ نوزاد ۳ تا ۵ روزه نیز غربالگری انجام شد.
وی گفت:هفت هزارو۴۰٨ بیمار نیز در بیمارستان حضرت زهرا (س) فریمان توسط پزشکان ارائه خدمت شدند و ٩٢٢ خدمت سرپایی نیز توسط پرستاران و ۵٣٩مورد بستری صورت گرفت.

دیگر خبرها

  • اولین فرزندان مرکز ناباروری ساوه پا به عرصه هستی گذاشتند
  •  سومین دوره ملی مهارت‌های زندگی و بالندگی فرزندان دانش‌آموز به کار خود پایان داد
  • بایدها و نبایدهای رفتاری در برخورد با کودکان و 7 اشتباه والدین در تربیت فرزندان
  • پرتناقض‌ترین سن کودک کدام است؟
  • مراقبت از هزار و ٣١٣ مورد مادر باردار در فریمان
  • ممنوعیت بکارگیری اتباع افغانستانی و پاکستانی در کردستان
  • ممنوعیت بکارگیری اتباع افغانستانی و پاکستانی در استان کردستان
  • ۱۶ زوج اردبیلی پشت نوبت سرپرستی فرزندخوانده هستند
  • ۱۶ زوج اردبیلی پشت نوبت دریافت فرزندخوانده هستند
  • بازگشت اتباع افغانستانی به کشور خود + فیلم