Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «الف»
2024-05-01@05:33:52 GMT

بیانیه کانون تربیت اسلامی به مناسبت یوم الله ۱۳ آبان

تاریخ انتشار: ۱۲ آبان ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۳۵۷۶۰۷۲

بیانیه کانون تربیت اسلامی به مناسبت یوم الله ۱۳ آبان

بسم الله الرحمن الرحیم
13 ابان آغازی بر پایان نظام سلطه
معلمان گرانقدر نسل آینده را استکبار ستیز-آرمان خواه تربیت کنند .
انقلاب اسلامی به معنای عام و ۱۳ آبان به معنای خاص آغازی اند برای یک پایان ، پایان پارادایم سلطه ، پایان پارادایم سلطه گری و سلطه پذیری ، رویکرد  سلطه گری و سلطه پذیری در تاریخ روابط ایران و غرب قدمت  ۲۰۰ ساله دارد ، از قراداد گلستان   آغاز و در ادوار اول و دوم پهلوی به اوج خود رسیده تعمیق و تثبیت و با  کمال تاسف تئوریزه گردید ، نهضت  مشروطیت و نیز نهضت ملی نفت علی رغم امید های اولیه نتوانست  تار و پود این پارادایم منحوس را از هم بگسلد ، تا اینکه انقلاب اسلامی از راه رسید و صاعقه وار و با پتک آهنین بر آن فرود و ارکان آن را  به لرزه در آورد ، امام راحل در حالی مردم ایران را با هویت از کف رفته و فسرده و جوهره وجودی خود آشتی داد و آن ها را به مصاف نظام سلطه کشانید که نظام سلطه با پشتوانه کار همه جانبه فرهنگی و .

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

..  ۲۰۰ ساله ،   سال ها بود که خیال آسوده کرده بود . امام راحل با استخدام تعبیر  انقلاب دوم ، انقلابی بزرگتر از انقلاب اول ، از اشغال لانه جاسوسی ، با زبان ساده و همه فهم که از  مختصات اعجاز گونه آن سفر کرده   بود ، برای چندمین بار و با وضوح بیشتر به ابعاد مفهومی و عمق معنائی انقلاب اسلامی با وجود بداهت آن بر جستجوگران راه و منش ایشان ، تاکید نمودند ، امام بزرگوار و گرد آمده گان اهل خرد به دور شمع نورانی آن وجود بی مثال ،  اولا بالذات ذهن و روح مردم ایران را از کدورت و رسوبات ناشی از پارادایم طولانی مدت پیراستند  ثانیا بالعرض ، انقلاب اسلامی را به پیش بردند ، انقلاب اسلامی معلول  انقلابی بود که درون و جوهر وجودی  آحاد مردم را جلا بخشید ، چرا که  سلطه گری و سلطه پذیری دو روی یک سکه و دو تیغه یک قیچی اند ، سلطه پذیر است که به سلطه گر معنی و امکان تحقق می بخشد ، با از میان بر خا ستن رویکرد سلطه پذیری ، بساط سلطه گری دیر یا زود   برچیده می شود ، لذا است که    خود آگاهی ، اعتماد به نفس ، تکیه بر نیروی لایزال قدرت بی مانند خداوند  توانا ، برتری و توازن قوا مهمترین  الزامات رهایی شمرده می شوند ، فرمان خداوند مبنی بر تمهید و تجهیز قوا در جهت برافراشتن سایه سنگین ابرهای ترس و وحشت بر فراز دشمنان موید این معنی است ، بدون تردید بخش اعظم تجهیز مذکور ؛  تجهیز دل و دماغ و اندیشه است که بر درجات دیگر رجحان علی و معلولی دارد ، مفاهیم کلیدی که مقام معظم رهبری با حکمت و فرزانگی  سال ها است که بر آن ها انگشت می گذارند ، توجه به این مفاهیم بلند  است که ۱۳ آبان و روز دانش آموز را   معنی دار می نماید ، بدون تردید ۱۳ آبان واقعه ی محصور در تاریخ  نیست ، آغازی است  برای پایان ، ۱۳ آبان آغازی برای راهی طولانی ، راهی  برای نسل امروز و فردا ، راه  شعف انگیز و دشوار برای هم شاگردیها است .
از سوی دیگر و در عمق معنی ۱۳ آبان روز معلم و روز تعلیم و تربیت نیز هست ، دانش آموز ، معلم و تعلیم تربیت هم پوشانی معنایی دارند از این روی کانون تربیت اسلامی لازم می داند ۱۳ آبان را در درجه اول به همکاران معلم خود و در درجه بعد به دانش آموزان و صاحبان فردای  کشور شاد باش گفته و از همکاران خویش استدعا نماید که دست در دست رسانه های رسمی و غیر رسمی  و در فرازی بالاتر از مناسک کم عمق و کم اثر کلیشه ای ، از ۱۳ آبان  بستری بسازند برای تجهیز همه جانبه ی فرزندان خود و هم شاگردی های امروز و فردا ، با  دمیدن روحیه   استکبار ستیزی ، آزاده گی ، استقلال طلبی ، آرمان خواهی و شجاعت در دل و جان ، آنان را تا پایانی مبارک  همراهی نمایند  
کانون تربیت اسلامی با وقوف کامل به نقش بی بدیل تعلیم و تربیت و  معلمین عزیز در به منصه ظهور رساندن مفاهیم بلند مستتر در پیام  ۱۳ آبان از مسئولین طراز اول انتظار دارد که نظام تعلیم و تربیت کشور را برای ایفای نقشی بایسته با آرایش شایسته درونی و برونی به جد یاری  نمایند ، گرد آمده گان حول محور کانون تربیت اسلامی از دولت مردمی و کارگزاران خدوم انتظار دارند که بی توجه به قیل و قال های  رنگارنگ برون و بهره مندی از تجارب تلخ و شیرین گذشته با توجه عمیق به ظرفیت های بی پایان درون ، آحاد ملت را در مسیر تجهیز همه جانبه قوا و ساخت ایرانی قدرتمند و آباد یاری نمایند .

کانون تربیت اسلامی
آبان ۱۴۰۰

منبع: الف

کلیدواژه: کانون تربیت اسلامی انقلاب اسلامی سلطه پذیری سلطه گری ۱۳ آبان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.alef.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «الف» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۵۷۶۰۷۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

قالیباف: این مجلس به دوران تاریک رانت‌های صنفی پایان داد

رئیس مجلس با اشاره به قانون تسهیل مجوزهای کسب و کار مجلس، گفت: مهمترین اقدام مجلس یازدهم در این حوزه رفع انحصار از مجوزهای کسب و کار و شکستن قلم‌های طلایی با تصویب قانون تسهیل صدور مجوزهای کسب و کار بود. - اخبار سیاسی -

به گزارش گروه پارلمانی خبرگزاری تسنیم، محمدباقر قالیباف رئیس مجس شورای اسلامی در جلسه علنی صبح امروز (سه شنبه، 12 اردیبهشت ماه) مجلس شورای اسلامی، در نطق پیش از دستور خود گفت: فرا رسیدن سالروز شهادت معلم انقلاب، استاد شهید مطهری و روز معلم را گرامی میدارم. شهید مطهری پاره تن و حاصل عمر امام راحل و صدای بلند عقلانیت انقلاب اسلامی بود.

رئیس مجلس شورای اسلامی ادامه داد: ایشان، عمر شریف خود را صرف مبارزه سرسختانه با انحرافات کرد و به همین جهت همواره مورد بغض و نفرت متحجران و غرب زده‌ها بود، جوانان و نوجوانان دلباخته به انقلاب اسلامی، اندیشه بلند مطهری را که جوهر اندیشه امام است چراغ راه خود قرار دهند تا اساتید خودخوانده و درس نخوانده به اسم اسلام و انقلاب راهزن فکر و عمل آنها نشوند.

وی با بیان اینکه مطهری زنده است چرا که اندیشه مطهری همچنان راهگشا و درس آموز است، تصریح کرد: همچنین روز معلم را به تمامی فرهنگیان عزیز و پرتلاش سراسر کشور تبریک و تهنیت می‌گویم. مجلس یازدهم مفتخر به تصویب قانون رتبه بندی معلمان و پیگیری مستمر تا اجرای کامل آن است. همچنین در برنامه هفتم پیشرفت کشور نیز احکام بسیار مهمی برای ارتقاء کیفیت آموزشی و پرورشی مدارس و افزایش رضایت شغلی معلمان و اصلاح نظام تربیت معلم و ارزیابی عملکرد به تصویب رسیده است که در صورت اجرای درست می تواند تحول جدی در وضعیت تربیتی نظام آموزش و پرورش ایجاد کند.

رئیس مجلس بیان کرد: همچنین روز جهانی کار و کارگر را به تمام کارگران عزیز تبریک و تهنیت می‌گویم، مجلس یازدهم کارنامه درخشانی در حوزه حمایت از تولید و اشتغال دارد و قوانین مهمی در این باره به تصویب رسیده است. مهمترین اقدام مجلس یازدهم در این حوزه رفع انحصار از مجوزهای کسب و کار و شکستن قلم‌های طلایی با تصویب قانون تسهیل صدور مجوزهای کسب و کار بود که به دوران تاریک رانت‌های صنفی پایان داد.

قالیباف افزود: تصویب قانون جهش تولید دانش‌بنیان نیز به عقب ماندن نظام قانونگذاری از نیازهای زیست بوم  فناوری کشور پایان داد و به گفته معاون علمی و فناوری ریاست جمهوری، قانون جهش تولید دانش بنیان تاکنون منجر به 1.3 میلیارد دلار صرفه‌جویی ارزی شده است. رهبر معظم انقلاب قانون جهش تولید دانش‌بنیان را یکی از 3 قانون راهبردی تصویب شده در مجلس یازدهم دانستند.

رئیس مجلس شورای اسلامی گفت: تصویب قانون مالکیت فکری و قانون حمایت از صنایع پایین دستی نفت خام و میعانات گازی، همچنین معافیت‌های مالیاتی بر کسب و کارهای خرد و تصویب قانون مالیات بر سوداگری برای هزینه‌دار کردن فعالیتهای اقتصادی غیرمولد و در نهایت اختصاص منابع تبصره 18 بودجه برای ایجاد اشتغال به خود استانها از دیگر عناصر ریل‌گذاری مجلس در موضوع تولید و اشتغال هستند که در صورت اجرای درست و دقیق آن به بهبود وضعیت کسب و کار در کشور و رونق تولید منجر خواهد شد.

انتهای‌ پیام/

دیگر خبرها

  • پیام استاندار مازندران به مناسبت گرامیداشت هفته معلم
  • شهید مطهری طلایه دار مبانی فکری انقلاب اسلامی بود
  • حرکت علمی باید همراه با روح تمدنی انقلاب اسلامی باشد
  • روح تمدنی انقلاب اسلامی در مباحث علمی جاری شود
  • قالیباف: این مجلس به دوران تاریک رانت‌های صنفی پایان داد
  • عملیات جدید مقاومت اسلامی لبنان علیه مواضع صهیونیست‌ها
  • معلم انقلابی باید در کشور تربیت شود
  • AFC: ایران پادشاه فوتسال آسیاست/ ادامه سلطه یوزها در قاره‌کهن
  • بیانیه شورایعالی انقلاب فرهنگی در حمایت از دانشجویان آمریکا
  • بیانیه شورای عالی انقلاب فرهنگی درحمایت از دانشجویان آمریکایی