Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری آریا- نشست 847 شورای عالی انقلاب فرهنگی به ریاست حجت الاسلام و المسلمین دکتر سید ابراهیم رئیسی و با حضور رؤسای مجلس شورای اسلامی، قوه قضائیه و اعضا حقیقی و حقوقی شورای عالی انقلاب فرهنگی برگزار شد.
به گزارش خبرگزاری آریا به نقل از مرکز خبر شورای عالی انقلاب فرهنگی، دکتر سعیدرضا عاملی، دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی در حاشیه این جلسه در سخنانی اظهار داشت: چهار مصوبه قبلی دبیرخانه شورای عالی انقلاب فرهنگی را دکتر رییسی؛ رییس شورای عالی انقلاب فرهنگی ابلاغ کرد که اسناد بسیار مهم شورا محسوب می‌شوند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی یکی از این اسناد ابلاغ شده را مصوبه "بنیاد علم ایران" که در واقع جایگزین صندوق حمایت از پژوهشگران می‌شود. یکی دیگر از اسناد ابلاغی "صندوق علم و فناوری کشور" است که مجموعه حمایت‌های پژوهشی وزارت علوم در این صندوق متمرکز شده و این صندوق ظرفیتی را برای حمایت از پایان نامه‌ها و طرح‌های پژوهشی ایجاد می‌کند.
دکتر عاملی از دیگر مصوبات "سند انرژی‌های تجدید پذیر" را نام برد و تصریح کرد: این سند ظرفیتی را درسطح ملی برای انرژی‌های جایگزین فراهم می‌کند بنابراین می‌توان از طریق این سند از جایگزین‌هایی برای انرژی‌های فسیلی بهره برد.
وی افزود: درحقیقت این سند در حراست از محیط زیست و سلامت جسمانی مردم اهمیت محوری دارد. خوشبختانه این سند هم ابلاغ شد و همچنین سند "ملی معماری اسلامی ایرانی" که از مصوبات قبلی شورای عالی انقلاب فرهنگی است، توسط رییس شورای عالی انقلاب فرهنگی ابلاغ شد.
استاد دانشگاه تهران ادامه داد: دستور جلسه 847 شورای عالی انقلاب فرهنگی ایجاد ظرفیت‌هایی برای حمایت از خانواده‌های ایرانی در نام گذاری فرزندان بود. واقعیت این است نام نیکو برای فرزندان یک امر بسیار مهمی است. فرزندان ما در عمر طولانی خودشان را با «نام: می‌شناسند و دیگران هم با «نام»، فرزندان ما را می‌شناسند لذا انتخاب نام نیکو، یک اصل مهم و هویت بخش است. کما اینکه همچنان در جامعه ایرانی نام‌های برگزیده‌ی اسلامی و ایرانی را شاهد هستیم.
وی افزود: در حقیقت ایجاد یک ظرفیت در فرهنگستان زبان و ادب فارسی و هم ایجاد سامانه ارائه نام‌های تایید شده سازمان ثبت احوال، باعث توسعه حق انتخاب به خانواده‌های ایرانی، در انتخاب نام نیکو برای فرزندانشان می‌شود.
دکتر عاملی اظهار داشت: در این دستور جلسه ارایه خدمات تشویقی برای خانواده‌ها را مد نظر داشتیم. به عنوان مثال با این ظرفیت ایجاد شده می‌توان شجره نامه نام‌های یک خانواده را در چندین نسل معرفی کرد و یا تلفیق‌های جدیدی از اسم‌های رایج برخواسته از ادبیات فاخر ایرانی و نیز اسم‌های مذهبی (که در طول تاریخ ایران وجود داشته) را در معرض دید خانواده‌های ایرانی قرار می‌گیرد. در این راستا صدا و سیما و وزارت آموزش و پرورش هم می‌تواند نقش یاری دهنده در شناساندن بهتر اسم‌های برگزیده به خانواده‌های ایرانی ایفا کند.
وی افزود: در این جلسه، توسط رئیس جمهور بر الزام آور بودن اجرای مصوبات شورای عالی انقلاب فرهنگی تاکید شد؛ لذا تمام دستگاه‌ها و نهاد‌ها ملزم به اجرای مصوبات شورا هستند.
دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی تصریح کرد: طبیعتا الزاماتی که مصوبات شورای عالی انقلاب فرهنگی ایجاد می‌کند، باعث می‌شود دستگاه‌های نظارتی کشور بر حسن اجرای مصوبات و تامین ضمانت اجرایی و قانونی، نظارت داشته باشند.

منبع: خبرگزاری آریا

کلیدواژه: شورای عالی انقلاب فرهنگی شورای عالی انقلاب فرهنگی خانواده های ایرانی خانواده ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۵۷۶۱۵۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

خسروپناه: تقلب در کنکور سراسری صفر است

دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی گفت: هر داوطلبی هر نتیجه‌ای کسب کند، کاملا نتیجه فعالیت خود اوست و باید گفت که عدالت آزمونی در سازمان سنجش تحقق پیدا کرده است.

به گزارش ایسنا، عبدالحسین خسروپناه، دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی امروز در دانشگاه امیرکبیر ضمن بازدید از شرایط و نحوه سازماندهی آزمون سراسری در رشته تجربی اظهار کرد: شورای عالی انقلاب فرهنگی علاوه بر تصویب اسناد و ترسیم ساختار مصوبات، برای بررسی از نحوه اجرای آن نیز ورود می‌کند، در همین راستا امروز برای بازدید شرایط برگزاری آزمون سراسری در حوزه دانشگاه امیرکبیر حضور پیدا کردیم.

دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی تصریح کرد: سازمان سنجش در سال‌های اخیر در خصوص نحوه برگزاری آزمون رشد چشمگیری داشته و با نظارت و بازدیدی که از این سازمان و نحوه برگزاری آزمون در حوزه‌های مختلف داشتیم، می‌توان به جرات گفت که احتمال تقلب در این آزمون صفر است و هیچکس نمی‌تواند سوالات رو لو دهد و سوءاستفاده کنند.

وی گفت: در این شرایط هر داوطلبی هر نتیجه‌ای کسب کند، کاملا نتیجه فعالیت خود اوست و باید گفت که عدالت آزمونی در این سازمان تحقق پیدا کرده است.

دیگر خبرها

  • ضرورت افزایش ظرفیت پزشکی در سال ۱۴۰۳
  • دو قانون مصوب مجلس از سوی قالیباف به دولت ابلاغ شد
  • تاثیر ۶۰ درصدی سوابق تحصیلی در آزمون سراسری سال آینده
  • آزمون دانشگاه فرهنگیان مجزا برگزار می‌شود
  • مجزا برگزار شدن آزمون دانشگاه فرهنگیان از سال آینده
  • تقدیر شورای عالی انقلاب فرهنگی از سریال «رستگاری»
  • خسروپناه: تقلب در کنکور سراسری صفر است
  • تقدیر شورای‌عالی انقلاب فرهنگی از سریال «رستگاری»
  • اساسنامه شورای عالی نوجوانان و جوانان تصویب شد
  • تصویب و تکمیل اساسنامه شورای عالی نوجوانان و جوانان