Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایمنا»
2024-05-02@06:02:21 GMT

دلایل بروز درد مفاصل چیست؟

تاریخ انتشار: ۱۲ آبان ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۳۵۷۶۱۷۹

دلایل بروز درد مفاصل چیست؟

استئوآرتریت، آسیب قبلی، آرتریت روماتوئید، کم کاری تیروئید و افسردگی خطر بروز درد مفاصل را افزایش می‌دهند.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، در صورتی که برای مدت زمان طولانی در یک وضعیت ثابت بنشینید یا ورزش شدید انجام دهید، احتمالاً درد مفاصل را تجربه خواهید کرد، این نوع درد معمولاً پس از گذشت چند روز و به صورت خود به خود بهبود پیدا می‌کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

درد مفاصل مزمن و طولانی مدت نشان می‌دهد که فرد به نوعی بیماری زمینه‌ای مبتلا است که ممکن است در آینده مشکل‌سازتر شود. افزایش سن نیز خطر بروز درد مفاصل را افزایش می‌دهد، در ادامه به بررسی دلایل درد مفاصل می‌پردازیم:

استئوآرتریت

استئوآرتریت رایج‌ترین نوع آرتریت است که باعث بروز مشکلات مربوط به استخوان می‌شود؛ این بیماری به دلیل ضعیف شدن یا از بین رفتن غضروف‌ها رخ می‌دهد. افزایش سن خطر بروز این مشکل را بیشتر و زانوها، باسن، گردن و کمر را درگیر می‌کند. سفتی مفاصل یکی از علائم بارز بیماری آرتروز است که با علائم دیگر مانند درد شدید همراه می‌شود.

آسیب قبلی

آسیب قبلی چه درمان شده و چه درمان نشده باشد می‌تواند خطر بروز مشکلات مفاصل را در آینده افزایش دهد. این مشکل معمولاً در فصل زمستان تشدید پیدا می‌کند، زیرا افت فشار هوا باعث می‌شود بافت و مایعات اطراف مفاصل منبسط شود در نتیجه فرد در محل آسیب احساس درد می‌کند. در صورتی که یک آسیب قدیمی باعث بروز مشکل شود بهتر است به پزشک مراجعه کنید.

آرتریت روماتوئید

آرتریت روماتوئید یا روماتیسم مفصلی یکی دیگر از مشکلات مرتبط با مفاصل است، اما مانند استئوآرتریت به دلیل ساییدگی مفاصل ایجاد نمی‌شود. آرتریت روماتوئید یک بیماری خودایمنی است که به دلیل اختلال در عملکرد سیستم ایمنی رخ می‌دهد. علائم رایج این بیماری شامل التهاب و سفتی مفاصل است؛ البته ممکن است افراد علائم دیگر مانند احساس خستگی، تب و کاهش وزن بدون دلیل را نیز تجربه کنند. بیماری آرتریت روماتوئید قابل درمان نیست و علائم مربوط به آن از طریق مصرف آنتی بیوتیک و دیگر داروهای تجویز شده کنترل می‌شود.

کم کاری تیروئید

غده تیروئید چندین نوع هورمون در بدن تولید می‌کند که میزان متابولیسم بدن، عملکرد عضلات و گوارش، رشد مغز و سلامت استخوان را کنترل می‌کند، بروز هر نوع اختلال در مقدار هورمون‌های تولید شده توسط بدن باعث بروز علائم متفاوت مانند درد مفاصل می‌شود، کم کاری یا پر کاری تیروئید خطر آسیب دیدگی و شکستگی مفاصل و استخوان‌ها را نیز افزایش می‌دهد.

افسردگی

افسردگی یک بیماری روانی است، اما ممکن است سلامت جسمی افراد را تحت تأثیر قرار دهد. دردهای غیر منتظره و ناگهانی که هنگام ابتلاء به افسردگی مزمن پدیدار می‌شود نشان دهنده مشکلات روانی است. مصرف دارو یا مراجعه کردن به مشاوره برای درمان افسردگی به بهبود درد مفاصل نیز کمک شایانی می‌کند. دیگر علائم افسردگی شامل تغییر در اشتها، اختلالات خواب، مشکلات تمرکز و احساس ناامیدی می‌شود.

کد خبر 532885

منبع: ایمنا

کلیدواژه: درد مفاصل درمان آرتریت روماتوئید آرتریت روماتوئید استئوآرتریت افسردگی تیروئید بیماری های تیروئید شهر شهروند کلانشهر مدیریت شهری کلانشهرهای جهان حقوق شهروندی نشاط اجتماعی فرهنگ شهروندی توسعه پایدار حکمرانی خوب اداره ارزان شهر شهرداری شهر خلاق آرتریت روماتوئید درد مفاصل خطر بروز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.imna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایمنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۵۷۶۱۷۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تا کنون موردی از بیماری «تب کریمه کنگو» در لرستان مشاهده نشده است

به گزارش خبرنگار مهر، مصطفی زبردست امروز سه‌شنبه در گفت‌وگو با رسانه‌ها، اظهار داشت: بیماری تب خونریزی دهنده کریمه کنگو یک بیماری ویروسی و مشترک بین انسان و دام است که از راه‌های مختلف به انسان انتقال پیدا می‌کند.

وی تصریح کرد: باتوجه‌به فرارسیدن فصل بهار و تابستان و افزایش میزان زاد ولد حشرات و انگل‌های خارجی امکان انتقال بیماری از جمعیت دامی به جوامع انسانی وجود دارد.

مدیرکل دامپزشکی لرستان، افزود: این بیماری در جمعیت دامی فاقد هرگونه نشانه و علائم بالینی است؛ اما در صورت بروز بیماری در انسان سبب علائم مختلف و متفاوتی خواهد شد.

زبردست از جمله راه‌های انتقال بیماری را تماس با دام آلوده، تماس با خون و ترشحات دام بیمار، کشتار غیرمجاز دام و گزش توسط کنه ناقل بیماری برشمرد و اضافه کرد: افراد در معرض خطر این بیماری چوب‌داران، دامداران، قصابان، سلاخان و دامپزشکان هستند.

وی از جمله راه‌های پیشگیری از شیوع این بیماری را سم‌پاشی بدن و جایگاه دام، مبارزه با جمعیت انگل‌های خارجی دام، رعایت پوشش شخصی و فردی در هنگام تماس با دام و ترشحات دام‌ها و همچنین نگهداری گوشت به مدت ۲۴ ساعت در دمای یخچال اعلام کرد.

مدیرکل دامپزشکی لرستان، گفت: باتوجه‌به اقدامات صورت‌گرفته موردی از بیماری تب خونریزی دهنده کریمه و کنگو در استان گزارش نشده است.

کد خبر 6093183

دیگر خبرها

  • عوارض اختلال افسردگی مزمن چیست؟/ راهکارهای درمان را بشناسید
  • کلسترول خوب برای این افراد مفید نیست
  • این علائم هشداردهنده ابتلا به سندروم روده تحریک پذیر است
  • فصل آبله مرغان رسید، چه بخوریم تا زودتر خوب شویم
  • مشاهده علائم بیماری سفیدک انگور در تاکستان‌های خراسان شمالی
  • تا کنون موردی از بیماری «تب کریمه کنگو» در لرستان مشاهده نشده است
  • مسکن‌ها؛ مهم‌ترین علت بروز سردرد‌های میگرنی!
  • نشانه‌ها و علائم بیماری کبد
  • کدام مکمل‌ها روند پیری را کُند می‌کند؟
  • این علائم نشان می‌دهد که مشروب تقلبی مصرف کرده‌اید