Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فارس»
2024-05-05@02:09:43 GMT

موافقت با ایجاد و توسعه ۳ شهرک و ناحیه صنعتی در سمنان

تاریخ انتشار: ۱۲ آبان ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۳۵۷۶۲۷۰

موافقت با ایجاد و توسعه ۳ شهرک و ناحیه صنعتی در سمنان

حسن آل‌بویه، مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی استان سمنان در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری فارس در سمنان با اشاره به برگزاری جلسه ویدیو کنفرانسی هیأت مدیره سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های ایران جهت تصویب توسعه و ایجاد شهرک‌ها و نواحی صنعتی به ریاست علی رسولیان، معاون وزیر و مدیرعامل سازمان اظهار کرد: ایجاد ناحیه صنعتی تویه‌دروار و توسعه شهرک صنعتی دامغان و ناحیه صنعتی صیدآباد در دستور کار قرار گرفته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی بیان کرد: ایجاد ناحیه صنعتی تویه‌دروار به مساحت بیش از ۴۴ هکتار و توسعه شهرک صنعتی دامغان به مساحت ۵۴۰ هکتار و ناحیه صنعتی صیدآباد به مساحت ۴۱ هکتار به تصویب هیأت مدیره سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران رسید.

مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی استان سمنان با اشاره به موقعیت شهرک صنعتی دامغان، گفت: کریدور شرق به غرب از شهرک صنعتی دامغان گذر کرده و از موقعیتی بسیار مناسبی برخوردار است.

آل‌بویه تصریح کرد: پیگیری‌های فراوانی در سنوات گذشته به‌منظور بازپس‌گیری معوض ۱۵۰ هکتار اراضی شهرک صنعتی دامغان انجام شد؛ اما منتج به نتیجه نشد.

وی خاطرنشان کرد: کریدور شمال به جنوب کشور (بندر امیرآباد به بندرعباس) از نزدیکی این شهرک صنعتی عبور خواهد کرد و این مسأله موقعیت فعلی شهرک صنعتی دامغان را ارتقا می‌دهد.

مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی استان سمنان ادامه داد: استاندار سمنان در بازدید از شهرک صنعتی دامغان، دستور مساعدت برای توسعه این شهرک را به دستگاه‌های اجرایی ذی‌ربط صادر کرده است.

آل‌بویه همچنین با اشاره به موقعیت ناحیه صنعتی صیدآباد در شهرستان دامغان اضافه کرد: تقاطع غیرهمسطح ایجادشده این ناحیه صنعتی را در موقعیت مناسبی قرار داده است.

مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی استان سمنان گفت: دسترسی عالی به امکانات و همجواری ناحیه صنعتی به پست برق ۶۳ کیلوولت از جمله مزیت‌های این ناحیه صنعتی است.

وی با بیان اینکه امکانات برای ایجاد ناحیه صنعتی تویه‌دروار فراهم است، تأکید کرد: منطقه تویه‌دروار یکی از قطب‌های صنایع چوب و نجاری کشور است و ایجاد ناحیه صنعتی می‌تواند به توسعه این منطقه کمک شایانی کند.

مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی استان سمنان خاطرنشان کرد: مناطق شرق کشور ظرفیت مطلوبی برای توسعه صنعتی دارد.

آل‌بویه یادآور شد: تعهدات شرکت شهرک‌های صنعتی استان سمنان با همکاری و مساعدت سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران اجرایی می‌شود.

با ایجاد و توسعه سه شهرک و ناحیه صنعتی مذکور، بالغ بر ۶۲۵ هکتار به مساحت اراضی در اختیار شهرک‌ها و نواحی صنعتی زیرپوشش شرکت شهرک‌های صنعتی استان سمنان افزوده می‌شود.

انتهای پیام/74001/م/

منبع: فارس

کلیدواژه: سمنان توسعه ناحیه صنعتی شهرک های صنعتی شرکت شهرک های صنعتی استان سمنان شهرک های صنعتی استان سمنان شهرک های صنعتی سمنان شهرک های صنعتی رونق تولید مدیرعامل شرکت شهرک های صنعتی استان سمنان ایجاد ناحیه صنعتی شهرک صنعتی دامغان ناحیه صنعتی تویه دروار آل بویه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۵۷۶۲۷۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

انعقاد دو موافقت‌نامه بزرگ تحقیقاتی در یک هفته

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، سرپرست دانشگاه صنعتی امیرکبیر در مراسم بزرگداشت روز استاد گفت: دانشگاه صنعتی امیرکبیر طی ۷۰ سال گذشته یعنی از زمان تأسیس، موفقیت‌های بزرگی در حوزه‌های مختلف از جمله طرح‌های بزرگ صنعتی، ارتباط با صنعت و تربیت دانش آموختگان برجسته داشته است.
دکتر علیرضا رهایی افزود: دانش آموختگان این دانشگاه هر کدام در اقصی نقاط کشور نقش آفرین بودند و توانستند مدیریت‌های بزرگی را شکل دهند و موفقیت‌هایی را برای بخش‌های مختلف صنعت ایجاد کنند که همه این موفقیت‌ها مرهون زحمات استادان است.
وی ادامه داد: تلاش استادان در تربیت دانشجویان بسیار باارزش است؛ همچنان که در بیان بزرگان و رهبران ما در این زمینه نکات دقیقی گفته شده است.
سرپرست دانشگاه صنعتی امیرکبیر در این زمینه به بیانات مقام معظم رهبری اشاره و اضافه کرد: تشکیل هویت نسل جدید به دست معلم است و نقشی پر رنگ‌تر از نقش خانواده و پدر و مادر دارد؛ یا در بیانی دیگر که می‌فرمایند: اگر همه آفرینش برای معلم درود می‌فرستد برای این است که معلم علم را در اختیار متعلّم قرار می‌دهد.
رهایی خاطرنشان کرد: این دانشگاه به همت استادان منشاء کار‌های بزرگی در کشور است به طوری که در هفته جاری میزبان معاونت علمی بودیم و موافقت‌نامه‌ تحقیقاتی بزرگی امضا شد و همچنین موافقت‌نامه‌ دیگری برای به دست گرفتن طرح تحقیقاتی در حوزه دریا و مهندسی دریا قطعی شد.
وی تأکید کرد: تقریباً ما هر هفته درگیر چنین برنامه‌هایی هستیم، اما پیشرفت و به نتیجه رسیدن این طرح‌ها نیازمند همکاری و تلاش استادان است.

دیگر خبرها

  • احداث نیروگاه‌های خورشیدی در شهرک‌های صنعتی آذربایجان‌غربی مشکل کمبود برق را حل می‌کند
  • رشد ۳ برابری تعداد شرکت‌های دانش‌بنیان صنعتی در همدان
  • تا پایان سال در ۹۲ نقطه نیروگاه خورشیدی برای شهرک‌های صنعتی ایجاد می‌شود
  • توافق‌نامه‌ای برای حمایت از صادرات شرکت‌های دانش‌بنیان
  • بهره‌برداری از پروژه فروسیلیس منگنز ازنا در چند ماه آینده
  • حمایت از تولید از اولویت دولت سیزدهم است
  • انعقاد دو موافقت‌نامه بزرگ تحقیقاتی در یک هفته
  • شهرک صنفی بازیافت ضایعات در همدان ایجاد می‌شود
  • پیگیری اعطای زمین و تسهیلات مسکن در روستاهای دامغان
  • توسعه گذر و مسیرهای گردشگری در تهران/ سرانجام ایجاد شهرداران ویژه ناحیه چه شد؟