Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از ایسنا، جو بایدن که در نشست اقلیمی سازمان ملل متحد در گلاسکوی اسکاتلند صحبت می کرد، همچنین پاندمی کووید ۱۹ که باعث محدودیت زنجیره تامین شده است را عامل تورم بالاتر دانست. رییس جمهور آمریکا پس از نشست سران گروه جی ۲۰ گفته بود تصور می‌کنم که این ایده که روسیه و عربستان سعودی نفت بیشتری تولید نمی‌کنند تا به عنوان مثال افراد بتوانند برای رفت و آمد به محل کار بنزین داشته باشند، درست نیست.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی درباره این که اگر دولتهای اوپک اقدامی نکنند چه اقدامی انجام خواهد داد، گفت: آنچه که ما در نظر داریم انجام دهیم تمایلی ندارم که پیش از این که ناچار شوم اقدام کنم، درباره آن صحبت کنم.

جنیفر گرانهولم، وزیر انرژی آمریکا هم مستقیما از اوپک به دلیل قیمت های بالا در پمپ بنزین های آمریکا انتقاد کرده است.

محاسبات بلومبرگ نشان داد اوپک پلاس با وجود درخواستهای متعدد برای عرضه بیشتر در پی رشد چشمگیر قیمت ها، در اکتبر تنها ۱۴۰ هزار بشکه در روز به تولیدش اضافه کرد. دلیل این افزایش کمتر، ادامه مشکلات در تولیدکنندگان آفریقایی نیجریه و آنگولا بوده است. در این بین، چندین عضو اوپک در روزهای اخیر اعلام کرده اند نیازی به تولید بیشتر نمی بینند و به برنامه افزایش تدریجی تولید پایبند می مانند.

رویترز هم گزارش کرد تولید نفت اوپک در اکتبر کمتر از میزان برنامه ریزی شده افزایش پیدا کرد و اختلال ناخواسته در روند تولید بعضی از تولیدکنندگان کوچکتر افزایش بالاتر تولیدکنندگانی نظیر عربستان سعودی و عراق را تا حدودی بی‌اثر کرد. اوپک در اکتبر ۲۷.۵۰ میلیون بشکه در روز نفت تولید کرد که ۱۹۰ هزار بشکه در روز در مقایسه با سپتامبر افزایش داشت اما پایین‌تر از ۲۵۴ هزار بشکه در روز افزایش تولید مجاز تحت توافق اخیر بود.

این خبر ضربه ای به مصرف کنندگان بزرگ است که در حال حاضر با هزینه بالای واردات نفت دست و پنجه نرم می کنند. درخواستها از اوپک پلاس برای افزایش تولید به میزان بیشتر از ۴۰۰ هزار بشکه در روز که پیش از این توافق کرده بود شدت گرفته است و حتی گزارشهایی منتشر شده که مصرف کنندگان بزرگ متعدد سرگرم مذاکره درباره اقداماتی هستند که در صورت امتناع اوپک از پذیرش درخواست آنها برای تولید بیشتر نفت انجام خواهند داد.

در این بین قیمتها پس از انتشار جدیدترین اخبار اوپک و گزارشها از افزایش نرخ فعالیت پالایشگاههای چین به منظور تامین تقاضای رو به رشد، رو به افزایش گذاشت. نفت برنت روز سه شنبه با یک سنت افزایش، در ۸۴ دلار و ۷۲ سنت در هر بشکه بسته شد در حالی که نفت وست تگزاس اینترمدیت آمریکا در ۸۳ دلار و ۹۱ سنت بسته شد.

کد خبر 635676 برچسب‌ها نفت - اوپک پلاس قیمت نفت و گاز نفت - اوپک روسیه عربستان ایالات متحده آمریکا جوزف بایدن

منبع: همشهری آنلاین

کلیدواژه: نفت اوپک پلاس قیمت نفت و گاز نفت اوپک روسیه عربستان ایالات متحده آمریکا جوزف بایدن هزار بشکه در روز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.hamshahrionline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «همشهری آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۵۷۶۳۹۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

قیمت جهانی نفت امروز ۱۴۰۳/۰۲/۱۷ |برنت ۸۳ دلار و ۲۹ سنت شد

قیمت هر بشکه نفت برنت دریای شمال امروز با ۳۳ سنت معادل ۰.۴۰ درصد افزایش به ۸۳ دلار و ۲۹ سنت رسید. - اخبار اقتصادی -

به گزارش خبرگزاری تسنیم به نقل از رویترز، قیمت نفت در روز دوشنبه پس از بالا رفتن قیمت نفت خام عربستان برای فروش به اکثر مناطق و همچنین کمرنگ شدن دورنمای آتش‌بس در غزه افزایش یافت. بدین ترتیب ترس از گسترش جنگ رژیم صهیونیستی و حماس در منطقه نفت‌خیز خاورمیانه تشدید شده است.
قیمت هر بشکه نفت برنت دریای شمال امروز با 33 سنت معادل 0.40 درصد افزایش به 83 دلار و 29 سنت رسید. نفت وست تگزاس اینترمدیت آمریکا هم با 36 سنت معادل 0.46 درصد افزایش 78 دلار و 47 سنت معامله می‌شود.
عربستان قیمت رسمی فروش نفت خام خود به آسیا، شمال غرب اروپا و منطقه مدیترانه را در ماه ژوئن افزایش داده که حاکی از افزایش تقاضا در این مناطق در فصل تابستان است.

مقام سابق نفت آمریکا به اقدام به تبانی با اوپک متهم شدعربستان قیمت نفت خود در بازار آسیا را افزایش می‌دهد

هر دوی این شاخص‌های نفتی بیشترین کاهش قیمت هفتگی طی سه ماه گذشته را در هفته گذشته تجربه کردند. نفت برنت بیش از 7 درصد و نفت آمریکا 6.8 درصد از ارزش خود را طی یک هفته گذشته از دست داد. انتشار اطلاعات اقتصادی آمریکا و به تعویق افتادن احتمالی زمان کاهش نرخ بهره بانک مرکزی این کشور از دلایل کاهش قیمت نفت بود.
آغاز دوباره مذاکرات برای آتش بس در غزه هم تاثیر مخاطرات ژئوپلیتیکی در افزایش قیمت نفت را کاهش داده بود.
اما دورنمای رسیدن به یک قرارداد آتش‌بس کمرنگ شده است. حماس خواستار پایان جنگ در ازای آزادسازی گروگان‌ها شده و بنجامین نتانیاهو نخست وزیر رژیم صهیونیستی این درخواست را رد کرده است.
از طرف دیگر، شرکت‌های انرژی آمریکا تعداد چاه‌های فعال نفت و گاز خود را برای دومین هفته پیاپی کاهش داده‌اند. تعداد چاه‌های نفت آمریکا تا 499 حلقه پایین آمده که بیشترین کاهش هفتگی از نوامبر 2023 را نشان می‌دهد.
انتهای پیام/1

دیگر خبرها

  • قیمت طلا افزایش یافت
  • طلا باز هم اوج گرفت/ قیمت جدید طلا ۱۷ اردیبهشت ۱۴۰۳
  • برنت ۸۳ دلار و ۲۹ سنت شد
  • قیمت نفت / برنت ۸۳ دلار و ۲۹ سنت شد
  • قیمت جهانی طلا امروز ۱۴۰۳/۰۲/۱۷
  • قیمت جهانی نفت امروز ۱۴۰۳/۰۲/۱۷ |برنت ۸۳ دلار و ۲۹ سنت شد
  • آکسیوس: آمریکا ارسال کمک‌های نظامی به اسرائیل را متوقف کرد
  • افزایش ۵۹۳ درصدی قیمت کره حیوانی از سال ۱۳۹۹/ پیش بینی قیمت طلا تا پایان سال/ انتقاد وزیر صمت از مافیای واردات خودرو/ صف میلیونی برای دریافت وام اجاره
  • احتمال تداوم کاهش تولید نفت خام اوپک‌پلاس
  • انتقاد شدید ماکرون از اعتراضات دانشجویی علیه جنگ غزه