Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش روز چهارشنبه پایگاه اطلاع رسانی این شرکت مهندس سید عقیل مرتضوی در نشست شورای حفاظت منابع آب استان گفت: سال آبی سختی را پیش رو داریم و تمامی دستگاه های متولی از هم اکنون باید به فکر مدیریت منابع آب و مواجهه با شرایط سخت باشند.

وی افزود: باید بپذیریم در شرایط تغییر اقلیم قرار داریم و باید فرهنگ مصرف آب در زندگی را در سازگاری با شرایط موجود تغییر دهیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی تاکید کرد: پیش بینی ها حکایت از ادامه کاهش بارندگی دارد و از اکنون باید با فرهنگ سازی مدیریت مصرف و استفاده بهینه از منابع آب و مدیریت کشت برای عبور از شرایط بحران آماده باشیم.

مدیرعامل شرکت آب منطقه ای خراسان شمالی اظهار داشت: ورودی آب به سدهای استان در سال آبی گذشته (مهرماه ۱۳۹۹ تا مهرماه ۱۴۰۰) حدود ۶۰ درصد و میزان آب ذخیره شده در پشت سدهای استان در این مدت  ۴۰ درصد کاهش داشته و اکنون، تنها ۲۷ درصد از ظرفیت مخازن سدهای استان آب دارند.

مرتضوی میزان مصرف آب در استان را در شرایط کنونی ۹۸۸ میلیون متر مکعب اعلام کرد و گفت: در افق ۱۴۰۵ این نیاز به یک هزار و ۴۰۰ میلیون متر مکعب آب می رسد.

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری خراسان شمالی نیز در این نشست گفت: توسعه استان خراسان شمالی بر مبنای کشاورزی است و اگر کشاورزی استان آسیب ببیند پیامدها و تبعات تنش های آن صرفا محدود به تنشهای اجتماعی نخواهد بود.

غلامرضا هوایی به اهمیت شناخت منابع آّب جایگزین برای شرایط حاد اشاره کرد و افزود: بحث آب بسیار جدی است و برای شرایط حاد خشکسالی باید پیش بینی و برنامه از پیش تعیین شده داشته باشیم.

در این نشست، بر استفاده از پساب در سایر بخش ها و جایگزینی با آب خام صنایع، تاکید و مقرر شد دستگاه های متولی در اسرع وقت موضوع را پیگیری و اقدامات قانونی را به عمل آورند.

برچسب‌ها بجنورد شرکت آب منطقه ای خراسان شمالی

منبع: ایرنا

کلیدواژه: بجنورد شرکت آب منطقه ای خراسان شمالی بجنورد شرکت آب منطقه ای خراسان شمالی خراسان شمالی منابع آب

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۵۷۶۵۱۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آسمان آفتابی و جوی پایدار در استان قزوین

مریم بهروزی کارشناس هواشناسی استان قزوین گفت: خروجی مدل‌های هواشناسی نشان می‌دهند که پایداری جو حداقل تا اواسط هفته آینده در سطح منطقه ادامه دارد.

وی افزود: دیروز وزش باد‌های شمالی را در استان داشتیم که در کانال های بادی همچون کوهین و تاکستان سرعت وزش باد بیشتر بود.

کارشناس هواشناسی استان قزوین گفت: از امروز تا اواسط هفته آینده جریانات شمالی است ولی از سرعت وزش باد‌های کاسته می‌شود، به لحاظ دمایی هم در این مدت شیب ملایم افزایش دما را خواهیم داشت.

باشگاه خبرنگاران جوان قزوین قزوین

دیگر خبرها

  • سدهای خراسان جنوبی در حالت پایدار و مطمئن هستند
  • آبگیری سازه‌های آبخیزداری خراسان جنوبی در پی بارندگی
  • روند روبه رشد صادرات خراسان شمالی
  • آسمان آفتابی و جوی پایدار در استان قزوین
  • بحران فرونشست در ۳۵۹ دشت ایران
  • پرداخت ۳۵۰۰میلیارد تومان تسهیلات ازدواج و فرزندآوری در استان اردبیل
  • ۳۵۹ دشت کشور در چالش بحران فرونشست | حفر ۱۱۷هزار حلقه چاه در دشت‌های با نرخ فرونشست
  • تداوم فعالیت سامانه بارشی تا عصر امروز در آسمان گلستان
  • بحران فرونشست در ۳۵۹ دشت کشور
  • هیئت اقتصادی کره شمالی راهی ایران شد