Web Analytics Made Easy - Statcounter

ایسنا/قزوین عضو شورای شهر قزوین گفت: پیشنهاد شورای نام‌گذاری مبنی بر تغییر نام خیابان نادری به خیابان شهدای مدافع سلامت در صحن علنی شورا مطرح می‌کنم، پیشنهادی که بارها توسط سازمان نظام پزشکی و دانشگاه علوم پزشکی و باهدف تجلیل از کادر درمان استان مطرح‌شده، مورد پیگیری قرارگرفته اما متأسفانه مسکوت مانده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

فاطمه اشدری در نطق پیش از دستور شورای شهر قزوین تصریح کرد: شهر قزوین ۱۲۰۰ و استان قزوین حدود سه هزار شهید دارد، شهادت آرمانی فصلی و موسمی نیست بلکه شهادت یک سیره است که باید در رفتار و کردار ما جاری باشد، شهید شناسنامه، سرمایه و دارایی همه ما است.

وی افزود: معتقد هستیم که دفاع مقدس ۸ سال نبود و بیش از ۴۰ سال از عمر آن می‌گذرد، در این مدت سختی‌ها و فراز و نشیب مختلفی را طی کردیم، ما باید بیش از هر چیز به دنبال پاسداشت فرهنگ شهدا باشیم و از این سرمایه ۴۰ ساله و دستاوردهای آن دفاع کنیم.

عضو شورای شهر قزوین بیان کرد: شهدا اسطوره‌هایی هستند که باید به نسل‌های آینده و نسل فعلی معرفی کنیم در همین راستا در شورای نام‌گذاری شهر قزوین باهدف تبیین رشادت‌های این افراد و تکریم شأن و منزلت خانواده شهدا بیش از ۸۵۰ معبر قزوین را به نام شهدا و کلیدواژه‌های فرهنگ و شهادت مانند خرمشهر، پیروزی، طلاییه، مدافعین حرم، ۹ دی، ۷ دی نام‌گذاری شده است.

وی تأکید کرد: همچنین ۶۷ معبر بزرگ شهر به نام شهدای سردار و ۹ معبر به نام بانوان شهید نام‌گذاری شده است، سال گذشته از ۱۰۰ معبر نام‌گذاری شده در شهر، ۶۰ معبر مهم به نام شهدا نام‌گذاری شد، درمجموع بیشترین فراوانی مزین نمودن خیابان‌ها و معابر شهری به نام شهدا و کلیدواژه‌های دفاع مقدس مربوط به منطقه ۲ شهرداری قزوین است.

اشدری یادآور شد: اقدامات صورت گرفته توسط شورای نام‌گذاری را که بدون هرگونه سروصدای رسانه‌ای و تبلیغاتی و صرفاً بر مبنای اعتقاد و باور اعضای این شورا صورت گرفته را شایسته تأمل و تعمق بیشتر می‌دانم، کلیه تصمیمات مربوط به نام‌گذاری معابر و خیابان‌های شهر پس از بررسی و نظرسنجی میدانی از اهالی و کسبه محل و نظرخواهی از خانواده‌های شهدا توسط کارشناس شورای نام‌گذاری اتخاذشده و تنها پس از طرح در صحن علنی شورای اسلامی شهر قزوین و پس از اخذ مصوبه از این نهاد به مرحله اجرا درآمده است.

وی اظهار کرد: در تمام این مراحل سعی بر این بوده نام‌گذاری هر محله از یک‌سو با نام شهید محله سنخیت داشته باشد و از دیگر سو با اصول، سیاست‌ها و چارچوب‌های موجود منطبق باشد، هیچ تردیدی نیست که زیباترین نامی که می‌توان برای یک گذر، یک معبر، یک خیابان انتخاب کرد نام چهره ماندگار همان محله، همان خیابان و همان گذر است.

عضو شورای شهر قزوین بیان کرد: پیشنهاد شورای نام‌گذاری مبنی بر تغییر نام خیابان نادری به خیابان شهدای مدافع سلامت در صحن علنی شورا مطرح می‌کنم، پیشنهادی که بارها توسط سازمان نظام پزشکی و دانشگاه علوم پزشکی و باهدف تجلیل از کادر درمان استان مطرح‌شده، مورد پیگیری قرارگرفته اما متأسفانه مسکوت مانده است.

وی تأکید کرد: امروز و این بار فرزندان همان شهدا و ایثارگران، فرزندان همین مرزوبوم لباس رزم پوشیده‌اند و در جامه سپید پرچم کشور را به اهتزاز درآورده‌اند و با فطرتی بیدار، در برابر جنگی تمام‌عیار ایستاده‌اند؛ دفاع مقدس در ۴۰ سالگی خود به شکلی دیگر چهره خود را بر ما عیان ساخته است و امروز این ما هستیم که باید پاسدار خون شهدای این جنگ تحمیلی و این دفاع مقدس باشیم.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی اجتماعی شورای شهر قزوین مدافعان سلامت قزوين شورای شهر قزوین شورای نام گذاری نام شهدا دفاع مقدس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۵۷۶۷۷۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

عدالت آزمونی در سازمان سنجش محقق شده است

دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی گفت: هر داوطلبی هر نتیجه‌ای کسب کند، کاملا نتیجه فعالیت خود اوست و باید گفت که عدالت آزمونی در سازمان سنجش تحقق پیدا کرده است.

به گزارش ایسنا، عبدالحسین خسروپناه، دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی امروز در دانشگاه امیرکبیر ضمن بازدید از شرایط و نحوه سازماندهی آزمون سراسری در رشته تجربی اظهار کرد: شورای عالی انقلاب فرهنگی علاوه بر تصویب اسناد و ترسیم ساختار مصوبات، برای بررسی از نحوه اجرای آن نیز ورود می‌کند، در همین راستا امروز برای بازدید شرایط برگزاری آزمون سراسری در حوزه دانشگاه امیرکبیر حضور پیدا کردیم.

دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی تصریح کرد: سازمان سنجش در سال‌های اخیر در خصوص نحوه برگزاری آزمون رشد چشمگیری داشته و با نظارت و بازدیدی که از این سازمان و نحوه برگزاری آزمون در حوزه‌های مختلف داشتیم، می توان به جرات گفت که احتمال تقلب در این آزمون صفر است و هیچکس نمی تواند سوالات رو لو دهد و سوءاستفاده کنند.

وی گفت: در این شرایط هر داوطلبی هر نتیجه‌ای کسب کند، کاملا نتیجه فعالیت خود اوست و باید گفت که عدالت آزمونی در این سازمان تحقق پیدا کرده است.

انتهای میام

دیگر خبرها

  • اعضای شورای شهر در هر تصمیمی نفع مردم را لحاظ کنند
  • کرسی جامعه اهل سنت در مجلس خبرگان رهبری افزایش پیدا کرد
  • شخصیت سالم یا ناسام؛ مساله این است؟
  • با مشارکت مردمی صلح و سازش در پرونده های قضایی تحقق پیدا می کند
  • خسروپناه: تقلب در کنکور سراسری صفر است
  • عدالت آزمونی در سازمان سنجش محقق شده است
  • فیلم| آخرین وضعیت از گورهای دسته جمعی بیمارستان ناصر
  • کوهپیمایی کارکنان سپاه شهدای آذربایجان غربی
  • پیدا شدن پیکر مطهر ۷ شهید دوران هشت سال دفاع مقدس در فکه دهلران
  • ۱۳ خیابان در سطح شهر قم بازگشایی شد