Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایرنا، مطالبی در شبکه‌های اجتماعی مبنی بر اینکه تعدادی دانش‌آموز در پنج استان کشور ازجمله اصفهان، یزد، یاسوج، تهران و البرز به کرونا مبتلا شده‌اند منتشرشده است.

محمدرضا ناظم زاده روز چهارشنبه در گفت‌وگو با ایرنا افزود: در رده سنی ۱۲ تا ۱۸ سال ابتلا به کرونا دیده‌شده است اما دلیلی بر ابتلای آنان در مدرسه وجود ندارد در حالی که هنوز مدارس متوسطه نظری بازگشایی نشده‌اند و تنها کارگاه‌های عملی هنرستان‌ها از مهر امسال حضوری بوده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

معاون آموزش متوسطه اداره‌کل آموزش‌وپرورش اصفهان یادآور شد: مدارس متوسطه نظری از شنبه ۱۵ آبان بازگشایی می‌شود و شامل مدارسی است که فُرم خود اظهاری بهداشتی را پرکرده وادارات نواحی و مناطق استان هم آن را تائید کرده باشند.

وی ادامه داد: با رعایت گروه‌بندی‌ها و حضور حداکثر ۱۰ تا ۱۵ نفر در کلاس، دانش آموزان زمان  و روزهای کمتری را طبق برنامه در کلاس‌های درس سپری می‌کنند.

ناظم زاده یادآور شد:  اکثر مدارس استان اصفهان می‌توانند شرایط بازگشایی را کسب کنند زیرا حتی اگر هر کلاس ۴۰ دانش‌آموز داشته باشد آن‌ها در سه گروه و اگر تعداد تا ۳۰ نفر باشد در ۲ گروه  دسته‌بندی می‌شوند و هر گروه بنا به تعداد دسته‌بندی‌ها هفته‌ای ۲ تا سه روز در مدارس حضور می‌یابند.

وی تأکید کرد: نظارت بر رعایت دستورالعمل‌هایی بهداشتی در مدارس استان اصفهان در زمان بازگشایی مدارس انجام می‌شود.

وی تصریح کرد: اگر دانش‌آموز یا خانواده‌ای به این نتیجه رسید که از آموزش حضوری بهره نبرد، آموزش به عهده خود دانش‌آموز و خانواده اوست و می‌تواند از آموزش‌های مدرسه تلویزیونی، آفلاین شبکه شاد و موارد دیگر در دسترس استفاده کند.

معاون آموزش متوسطه اداره‌کل آموزش‌وپرورش اصفهان افزود: بابیان اینکه دانش‌آموزانی که از آموزش غیرحضوری استفاده کنند غیبت آن‌ها غیرمجاز تلقی نمی‌شود گفت: نمی‌توانیم از معلمان انتظار برگزاری هم‌زمان آموزش آنلاین و حضوری داشته باشیم زیرا معلم، تدریس موظفی خود را در کلاس انجام می‌دهد.

وی تصریح کرد: استقبال خانواده‌ها از آموزش حضوری با توجه به بازگشایی کارگاه‌های هنرستان‌ها از اول مهر خوب بوده است و بیش از ۹۶ درصد مورد استقبال هنرجویان و خانواده‌های آن‌ها قرارگرفته است.

دبیر پروژه مهر اداره‌کل آموزش‌وپرورش اصفهان افزود: هنوز برای بازگشایی مدارس دوره ابتدایی دستورالعمل کتبی ابلاغ نشده است و این مهم منوط به رسیدن واکسیناسیون عمومی به بالای ۸۰ درصد است که در شرایط حاضر با توجه به واکسینه شدن بیش از ۷۰ درصد دانش‌آموزان در استان احتمال دستیابی به این مهم وجود دارد.

در سال تحصیلی جاری حدود ۹۰۰ هزار دانش‌آموز در ۶ هزار واحد آموزشی در استان مشغول به تحصیل شدند. 

برچسب‌ها مدارس بازگشایی مدارس اصفهان

منبع: ایرنا

کلیدواژه: مدارس بازگشایی مدارس اصفهان مدارس بازگشایی مدارس اصفهان دانش آموز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۵۷۶۸۸۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۹۵ هزار نفر از دانش‌آموزان کرمانشاهی سفیر سلامت هستند

مدیرکل آموزش و پرورش استان کرمانشاه با اشاره به وجود ۳۶۰ هزار دانش‌آموز در استان گفت: ۹۵ هزار نفر از این تعداد سفیران سلامت هستند.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از کرمانشاه، سلمان محمدی امروز _سه‌شنبه، چهارم اردیبهشت_ در جمع خبرنگاران با اشاره به طرح سفیران سلامت در مدارس با همکاری دانشگاه علوم پزشکی، اظهار کرد: سلامت تنها در حوزه مسائل پزشکی نیست، بلکه ابعاد وسیع‌تری همچون آموزش و آگاه‌سازی کودکان و دانش‌آموزان از خودمراقبتی در حوزه جسمی، سبک زندگی سالم و مهارت‌های زندگی حیطه روانی و عاطفی دارد.

وی با اشاره به وجود ۳۶۰ هزار دانش‌آموز در استان، ادامه داد: ۹۵ هزار نفر از این تعداد (۲۵ درصد)، عضو طرح سفیران سلامت هستند.

مدیرکل آموزش و پرورش استان کرمانشاه تصریح کرد: هر دانش‌آموز عضو طرح سفیران سلامت، چهار دانش‌آموز دیگر را زیر پوشش دارد که آموزش‌های در راستای بحث‌های سلامت، پیشگیری از بیماری‌ها و… فرا می‌گیرند و به سایر دانش‌آموزان آموزش می‌دهند تا آموزش‌ها به درون خانواده‌ها منتقل شود.

وی تصریح کرد: از این ۹۵ هزار عضو سفیران سلامت، حدود ۴ هزار نفر در جشنواره سفیران سلامت دانش‌آموزی در بخش‌های نقاشی، عکاسی، سرود و تئاتر سلامت‌محور شرکت کرده که اختتامیه استانی برگزار شده و برگزیدگان به جشنواره کشوری راه یافتند.

کد خبر 747296

دیگر خبرها

  • همزمانی کنکور فرهنگیان با کنکور نوبت اول نقطه قوت است
  • هوشمند سازی مدارس گناباد به ۲۰۰ کلاس درس ارتقا یافت
  • هوشمندسازی مدارس گناباد به ۲۰۰ کلاس درس ارتقا یافت
  • رقابت ۲۸۵ دانش‌آموز مدارس سمپاد در مسابقات ورزشی کردستان
  • آموزش عملی آمادگی دفاعی ۱۰ هزار دانش‌آموز قزوینی
  • برگزاری کلاس های آموزشی در مدارس شهرستان بوکان به مناسبت هفته زمین پاک
  • خراسان رضوی همیشه در آموزش اوتیسم پیشگام بوده است
  • ۹۵ هزار نفر از دانش‌آموزان کرمانشاهی سفیر سلامت هستند
  • فعالیت کلاس‌های درس مدارس خوزستان تا روز آخر
  • زجر خلاقیت زیر زنجیر کتاب‌های درسی