Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-27@08:47:34 GMT

گازگرفتگی در مهاباد نخستین قربانی خود را گرفت

تاریخ انتشار: ۱۲ آبان ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۳۵۷۷۰۲۸

گازگرفتگی در مهاباد نخستین قربانی خود را گرفت

سرهنگ محمد توحیدی روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: در پی اعلام مرکز فوریت‌های ۱۱۰ پلیس مبنی بر فوت نگهبان یک ساختمان تازه احداث در داخل چادر، بلافاصله تیمی از ماموران انتظامی برای بررسی موضوع به محل حادثه اعزام شدند.

وی ادامه داد: در تحقیقات انجام شده و با توجه به معاینه اولیه تیم اورژانس مشخص شد که مردی ۵۰ ساله به دلیل مسمومیت ناشی از استنشاق گاز مونوکسید کربن حین خواب جان خود را از دست داده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

فرمانده انتظامی مهاباد اضافه کرد: این اولین مورد مرگ بر اثر مسمومیت ناشی از گاز در سال جاری در این شهرستان بوده که به علت بی توجهی به موارد ایمنی بوده است.

سرهنگ توحیدی از شهروندان خواست تا قبل از نصب هر گونه دستگاه حرارتی ضمن رعایت تمام موارد ایمنی از استاندارد بودن آن و همچنین باز و تمیز بودن دودکش ساختمان اطمینان یافته و هر چند وقت یک بار دودکش‌های وسایل گرمایشی را در منزل کنترل کنند.

به گزارش ایرنا، گاز مونوکسیدکربن بی‌رنگ و بی‌بو بوده که بر اثر احتراق ناقص سوخت هنگام روشن بودن وسایل گازی ازجمله بخاری، آبگرمکن، شومینه و اجاق‌گاز تولید شده و به علت سیستم تهویه نامناسب (دودکش) و بسته بودن محیط، ایجاد مسمومیت می‌کند.

سردرد مبهم، ضعف عضلانی و سرگیجه،حالت تهوع و استفراغ، تنگی نفس، گیجی و خواب آلودگی، تاری دید و تشنج از جمله علایم مسمومیت با گاز مونوکسیدکربن است.

برچسب‌ها مهاباد آذربایجان غربی گازگرفتگی کشته انتظامی گاز

منبع: ایرنا

کلیدواژه: مهاباد آذربایجان غربی گازگرفتگی مهاباد آذربایجان غربی گازگرفتگی کشته انتظامی گاز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۵۷۷۰۲۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مسمومیت اعضای یک خانواده با قارچ در روستای کوهمره سرخی

محمدجواد مرادیان رئیس مرکز مدیریت حوادث و فوریت‌های پزشکی فارس اظهار کرد: اعضای یک خانواده در روستای کوهمره سرخی بعد از مصرف قارچ دچار علائم تاری دید، لرز، تعریق، تهوع و استفراغ و سردرد شدند.

او ادامه داد: ۷ نفر از اعضای این خانواده به بیمارستان علی اصغر شیراز و یک کودک نیز به بیمارستان نمازی شیراز مراجعه و تحت درمان قرار گرفته اند.

سم موجود در قارچ‌های خود رو با هیچ یک از روش‌های طبخ شامل پختن، سرخ کردن و یا کباب کردن از بین نمی‌رود، بنابراین توصیه می‌شود شهروندان فقط از قارچ‌هایی که به صورت صنعتی و بهداشتی تولید و در فروشگاه‌های معتبر عرضه می‌شوند، استفاده کنند.

باشگاه خبرنگاران جوان فارس شیراز

دیگر خبرها

  • آیا مصرف بیش از حد ویتامین دی برای بدن مضر است؟
  • انتقال مسافران دچار مسمومیت به بیمارستان در قم
  • واژگونی خودروی پژو پارس در «صفی‌آباد» یک مجروح برجا گذاشت
  • مسمومیت اعضای یک خانواده با قارچ در روستای کوهمره سرخی
  • تجهیز نگهبانان دامداری‌ها به وسایل ارتباطی
  • مرگ یک نفر در بروجن به علت گازگرفتگی
  • اقدامات ایمنی مهم در زمان باران و سیلاب
  • جان باختن جوان بروجنی در اثر گازگرفتگی
  • خودروهای رسوبی در پارکینگ های کرمانشاه تعیین تکلیف می شوند
  •  دختر نوجوان قربانی بازی کودکانه خواهرزاده‌اش شد