Web Analytics Made Easy - Statcounter

مسوول سیاست خارجی اتحادیه اروپا و دبیرکل سازمان ملل بابت وضعیت اتیوپی و اعلام حالت فوق العاده در این کشور ابراز نگرانی کردند. همزمان دولت آمریکا از شهروندانش خواست اتیوپی را ترک کنند.

 به نقل از روسیا الیوم، استفان دوجاریک، سخنگوی آنتونیو گوترش، دبیرکل سازمان ملل گفت، وی بابت تشدید خشونت در اتیوپی و اعلام حالت فوق العاده توسط دولت فدرال ابن کشور به شدت نگران است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود، گوترش بارها خواستار توقف فوری اقدامات خصمانه، وصول بدون محدودیت کمک های انسانی و انجام گفتگوی ملی جامع برای حل بحران شده است.

جوزپ بورل، مسوول سیاست خارجی اتحادیه اروپا هم در توییتی ضمن بیان اظهارات مذکور نوشت، اتحادیه با هرگونه اقدام جبهه مردمی آزادسازی تیگرای یا جبهه آزادسازی اورومو برای حمله یا محاصره آدیس آبابا مخالف است.

وی افزود، بسیج کردن مردم توسط دولت تنها کشور و ملت را به جنگ داخلی و فروپاشی می کشاند.

دولت فدرال اتیوپی روز سه شنبه در پی پیش روی شورشی های اقلیم تیگرای به سمت آدیس آبابا حالت فوق العاده اعلام کرد.

جنگ در شمال اتیوپی ۱۱ ماه پیش میان نیروهای فدرال این کشور و نیروهای متحد جبهه مردمی آزادسازی تیگرای که بر این اقلیم کنترل دارد، درگرفت. تاکنون هزاران تن در اثر این درگیری جان باخته و میلیون ها تن هم گریخته اند.

در پی آشوب و خشونت و اعلام حالت فوق العاده در اتیوپی، سفارت آمریکا در آدیس آبابا هم از اتباع خود در اتیوپی خواست کشور را ترک کنند.

این سفارتخانه در بیانیه‌ای اعلام کرد، با تشدید درگیری‌های مسلحانه و ناآرامی‌ها در اقلیم‌های امهری، عفر و تیگرای، امنیت اتیوپی طی روزهای اخیر وخیم شده است.‌

این سفارتخانه در این بیانیه از شهروندان آمریکایی خواسته در سفر به اتیوپی تجدید نظر کنند و آن دسته از شهروندانی که در این کشور حضور دارند نیز برای خروج از آن آماده شوند.

براساس این بیانیه فعلا کارکنان سفارت آمریکا نمی توانند به خارج از آدیس آبابا سفر کنند./ ایسنا

منبع: ایران آنلاین

کلیدواژه: حالت فوق العاده آدیس آبابا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ion.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۵۷۷۰۵۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حمایت دانشجویان دانشگاه آزاد گنبدکاووس از جنبش ضدصهیونیستی دانشگاه‌های آمریکا و اروپا +فیلم

حاضران در این تجمع با شعار‌های مرگ بر آمریکا، مرگ بر اسرائیل و مرگ بر انگلیس به جنبش دانشگاهی آمریکا و اروپا در نفی ظلم و کشتار مردم بی دفاع غزه و فلسطین پرداختند.

دانشگاه‌های آمریکا از هفته گذشته شاهد اعتراضات سراسری دانشجویان و اساتید در اعتراض به سیاست‌های حمایت دولت از رژیم صهیونیستی در جنگ با غزه هستند و در این اعتراضات بسیاری از دانشجویان و اعضای هیات علمی بازداشت شده اند.

تظاهرات گسترده دانشجویان علیه تهاجم وحشیانه رژیم صهیونیستی به غزه که از دانشگاه کلمبیا در نیویورک آغاز شد، در مدت کوتاهی به چهل دانشگاه دیگر در آمریکا و سایر کشور‌ها از جمله فرانسه، کانادا و استرالیا نیز سرایت کرده است.

اما آنچه این روز‌ها در دانشگاه‌های آمریکایی و کشور‌های غربی می‌گذرد، نشان می‌دهد انقلابی بی‌سابقه برای تبدیل شدن به یکی از درس‌های ضدصهیونیستی تاریخ معاصر شکل گرفت.

این خیزش دانشجویی چنان زلزله‌ای به پا کرده که دولت آمریکا با خشونت هر چه تمام‌تر برای مقابله با این موج عظیم دانشجویی دست به کار شده و حتی اخیرا تهدید به ارسال نیرو‌های گارد ریاست‌جمهوری کرده است.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی باشگاه خبرنگاران جوان گلستان گرگان

دیگر خبرها

  • ناپدید شدن بیش از ۵۰ هزار کودک پناهجو ظرف ۳ سال
  • ناکامی متا در مقابله با اطلاعات نادرست پیش از انتخابات
  • ابراز نگرانی سازمان ملل از اقدامات پلیس آمریکا در برخورد با دانشجویان
  • نگرانی گزارشگر سازمان ملل درباره تعلیق دانشجویان معترض در آمریکا
  • نگرانی از بدرفتاری پلیس آمریکا با دانشجویان حامی فلسطین به سازمان ملل رسید
  • ابراز نگرانی گزارشگر سازمان ملل از تعلیق دانشجویان دانشگاه کلمبیا
  • دولت اوکراین به دنبال راه حل های جدید برای مقابله با تهاجم روسیه
  • چندین کشور اروپایی دولت فلسطینی را به رسمیت می‌شناسند
  • حمایت دانشجویان دانشگاه آزاد گنبدکاووس از جنبش ضدصهیونیستی دانشگاه‌های آمریکا و اروپا +فیلم
  • تقویت دفاع نظامی و غیرنظامی در دستورکار آلمان