Web Analytics Made Easy - Statcounter

رئیس دانشگاه پیام نور با اشاره به ظرفیت‌های ویژه دانشگاه در حوزه‌های مختلف آموزشی، پژوهشی و فرهنگی گفت: دانشگاه پیام نور با توجه به گستردگی آن در سراسر کشور، اهداف و رسالت‌های ویژه‌ای دارد که دستیابی به آنها با هدفمند سازی ظرفیت‌های منحصر به فرد این دانشگاه محقق خواهد شد.

به گزارش ایمنا، ابراهیم تقی‌زاده در نخستین نشست هم اندیشی با معاونان و مدیران این دانشگاه که در سازمان مرکزی دانشگاه پیام نور برگزار شد، اظهار کرد: ثبت نام بیش از ۳۷۵ هزار دانشجو از سراسر کشور در دانشگاه پیام نور، موهبتی بزرگ و در عین حال مسئولیتی سنگین است که باید بتوانیم ضمن ارائه خدمات مؤثر آموزشی، در عرصه‌های پژوهشی و فرهنگی نیز بسترهای رشد و پیشرفت اعضای هیأت علمی، دانشجویان و کارمندان اداری دانشگاه را فراهم آوریم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با تاکید بر چابک‌سازی دانشگاه افزود: تاکنون اقدامات مثبتی در حوزه‌های مختلف دانشگاه صورت گرفته است و می‌توان ضمن تداوم این اقدامات، با تاکید بر نقاط قوت دانشگاه، مسیر هدفمند و روشنی را برای آینده ترسیم کرد.

جذب دانشجوی خارجی و گسترش فعالیت‌های برون مرزی

تقی زاده با اشاره به ظرفیت‌های حوزه معاونت آموزشی گفت: طرح آمایش رشته‌ها اقدام مثبتی است که در این حوزه انجام شده است و باید بتوانیم با گسترش فعالیت‌های برون مرزی و جذب بیشتر دانشجویان خارجی، در زمینه انتقال دانش، تعاملات علمی و همچنین درآمدزایی، مؤثرتر عمل کنیم.

ظرفیت ویژه دانشگاه در برگزاری دوره‌های آموزشی مهارتی و آزمون‌های الکترونیکی

وی برگزاری دوره‌های آموزشی مهارتی و آزمون‌های الکترونیکی دانشگاه را مطلوب دانست و گفت: دانشگاه پیام نور با برخورداری از زیرساخت‌های غنی الکترونیکی می‌تواند ضمن ارائه خدمات آموزشی و انجام رسالت خود، در زمینه درآمدزایی بیشتر نیز اهتمام ورزد تا بتواند از محل درآمدهای اختصاصی، امکانات مطلوب‌تری را برای دانشجویان و مجموعه خانواده پیام نور فراهم آورد.

جایگاه ویژه معاونت فرهنگی دانشجویی در تربیت دانشجویان

سرپرست دانشگاه پیام نور با اشاره به اهمیت حوزه معاونت فرهنگی و دانشجویی افزود: زمانی که از تربیت دانشجو صحبت می‌کنیم، بخش تأثیرگذار و مهم، قطعاً معاونت فرهنگی دانشجویی است که می‌تواند ضمن حفظ تعامل خود با دانشجویان، در زمینه رشد و بالندگی تمامی ابعاد شخصیتی آن‌ها مثمر ثمر باشد.

تقی زاده برگزاری المپیادهای فرهنگی – ورزشی در دانشگاه پیام نور را نقطه عطف تعامل گسترده دانشگاه با دانشجویان دانست و گفت: ایجاد شور و نشاط در بین دانشجویان از مهم‌ترین وظایف معاونت فرهنگی و دانشجویی است که با برگزاری این المپیادها هر چند به صورت الکترونیکی می‌توانیم به این رسالت جامه عمل بپوشانیم.

فراهم‌سازی بسترهای متعدد اعطای وام دانشجویی

وی بر لزوم پیگیری مطالبات و انتظارات به حق دانشجویان و کارکنان مجموعه بزرگ دانشگاه پیام نور تاکید کرد و با عنوان اینکه پیشنهادات سازنده قطعاً در پیشبرد کارها مؤثر است، گفت: بدون شک تحقق اهداف بدون در نظر گرفتن انتظارات و مطالبات میسر نخواهد بود و تمامی بخش‌های دانشگاه برای پیشبرد مأموریت‌ها و مسئولیت‌های خود نیازمند حمایت و رسیدگی هستند.

تقی زاده اختصاص تسهیلات وام دانشجویی را ضروری دانست و مطرح کرد: با توجه به شرایط اقتصادی موجود، دغدغه مالی دانشجویان باید مورد توجه قرار گیرد و دانشگاه باید برای فراهم‌سازی بسترهای متعدد اعطای تسهیلات وام دانشجویی تلاش کند.

سرپرست دانشگاه پیام نور همچنین روند اقدامات معاونت اداری و مالی برای کسب درآمد و رفع کسری‌های بودجه‌ای را مثبت ارزیابی کرد و مطرح کرد: از آنجا که دانشگاه پیام نور بخشی از هزینه‌های خود را از محل بودجه دولتی و بخش دیگری را از محل شهریه‌های دانشجویی تأمین می‌کند، برای تأمین هزینه‌های مازاد باید به دنبال کسب درآمدهای اختصاصی باشد و معاونت اداری و مالی می‌تواند در این زمینه راهکارهای سازنده‌ای را ارائه کند.

لزوم ثبت رتبه‌های پژوهشی و واقعی‌سازی آمار پژوهشی دانشگاه پیام نور

ابراهیم تقی زاده یکی از عوامل مؤثر در جذب دانشجوی خارجی را واقعی‌سازی آمار پژوهشی دانشگاه پیام نور عنوان کرد و گفت: متأسفانه همه رتبه‌های پژوهشی و اقدامات تحقیقاتی دانشگاه به طور دقیق ثبت نشده و همین مسئله موجب کاهش رتبه دانشگاه در سطح ملی و بین المللی شده است چنانچه آمار پژوهشی دانشگاه واقعی شود، به دلیل جایگاه مطلوب علمی و پژوهشی این دانشگاه می‌توانیم دانشجویان بیشتری در حوزه بین الملل جذب کنیم.

سرپرست دانشگاه پیام نور کاربردی شدن طرح‌های پژوهشی دانشگاه را در رشد و پیشرفت دانشگاه حیاتی دانست و تصریح کرد: اگر جایگاه واقعی و سطح پژوهشی غنی دانشگاه پیام نور به درستی معرفی شود، تمامی ارگان‌ها و سازمان‌ها از ظرفیت کلان این دانشگاه آگاه شوند، قطعاً طرح‌های پژوهشی خود را به این دانشگاه محول خواهند کرد.

نقش مهم معاونت پژوهشی در ارتقای کیفیت و پایدارسازی منابع

وی با عنوان اینکه حوزه معاونت پژوهشی حوزه بسیار مهمی است که می‌تواند علاوه بر ارتقای کیفیت در زمینه درآمدزایی و پایدارسازی منابع نقش مؤثری ایفا نماید، افزود: دانشگاه پیام نور از آزمایشگاه‌های استاندارد و مجهزی برخوردار است که می‌تواند نیاز بسیاری از محققان و پژوهشگران را مرتفع کند.

تقی زاده همچنین به مرکز انتشارات دانشگاه پیام نور اشاره گفت: این مرکز ظرفیت و قابلیت ارائه خدمات گسترده چاپ و توزیع منابع درسی را داراست که می‌توان از آن در زمینه درآمدزایی بهره‌مند شد.

وی در پایان ظرفیت‌های دانشگاه پیام نور را بسیار ارزشمند دانست و گفت: با هدفمندسازی این ظرفیت‌ها و تقسیم کار، دانشگاه پیام نور می‌تواند منشأ خدمات ارزنده‌ای برای آموزش عالی کشور باشد.

به گزارش ایمنا، شنبه _هشتم آبان‌ماه ۱۴۰۰_ وزیر علوم، تحقیقات و فناوری با صدور حکمی دکتر «ابراهیم تقی‌زاده» را به عنوان سرپرست «دانشگاه پیام‌نور» منصوب کرد.

منبع: ایلنا

کد خبر 532935

منبع: ایمنا

کلیدواژه: ابراهیم تقی زاده دانشگاه پیام نور سرپرست دانشگاه پیام نور رییس دانشگاه پیام نور رتبه دانشگاه پیام نور شهر شهروند کلانشهر مدیریت شهری کلانشهرهای جهان حقوق شهروندی نشاط اجتماعی فرهنگ شهروندی توسعه پایدار حکمرانی خوب اداره ارزان شهر شهرداری شهر خلاق دانشگاه پیام نور پژوهشی دانشگاه معاونت فرهنگی تقی زاده ظرفیت ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.imna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایمنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۵۷۷۵۸۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آمادگی دانشگاه فردوسی برای پذیرش دانشجویان آمریکایی + عکس

رئیس دانشگاه فردوسی مشهد گفت: دانشجویانی که در جریان تجمعات ضد اسرائیلی و حمایت از غزه از دانشگاه‌های آمریکا اخراج شدند را با‌ روی باز پذیرش می‌کنیم. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از مشهد، مسعود میرزائی شهرابی در نامه‌ای به نماینده هماهنگ کننده سازمان ملل در ایران  نسبت به پذیرش دانشجویان اخراج شده امریکایی که در تجمعات دانشگاهی علیه رژیم غاصب اسرائیل حضور داشتند اعلام آمادگی کرد.

در متن این پیام آمده است؛جناب پریزنر عزیز،به دنبال بازدید اخیر شما از دانشگاه فردوسی مشهد، اینجانب احساس تکلیف کردم تا حمایت شما را جهت راه‌اندازی یک ابتکار حیاتی و مهم جلب کنم. با توجه به اخراج دانشجویان آمریکایی توسط دولت آمریکا، به خاطر مشارکت آنها در تظاهرات مسالمت آمیز حمایت از غزه، دانشگاه فردوسی مشهد پیشقدم شده تا به این دانشجویان، بورسیه و پذیرش رایگان اعطا کند.

در ادامه این نامه آمده است؛ این ابتکار، نشانگر تعهد ما به آزادی اکادمیک، و پایبندی به حمایت از عدالت در بسترهای آموزشی در سراسر جهان می‌باشد. ما در نظر داریم که مواضع و اقدامات خود را از طریق یک اعلامیه رسمی به اشتراک بگذاریم.

رئیس دانشگاه فردوسی مشهد می‌افزاید: مشتاقیم طرح ما توسط یونسکو و شبکه "تأثیرگذاری دانشگاهی سازمان ملل(UNAI)" منتشر شود. مساعدت شما در راستای تسهیل انتشار این اعلامیه جهت گسترش پیام ما و تضمین بازتاب آن در سطح جهانی، حیاتی خواهد بود. از شما بخاطر در نظر گرفتن درخواست ما سپاسگزاریم. حمایت شما در این مساله حیاتی و ارزشمند است.

انتهای پیام/282/.

دیگر خبرها

  • صعود دانشگاه جهرم به رتبه ۲۳ فهرست نیچر ایندکس در بین دانشگاه‌های کشور
  • ابراز نگرانی سازمان ملل از اقدامات پلیس آمریکا در برخورد با دانشجویان
  • آمادگی دانشگاه فردوسی برای پذیرش دانشجویان آمریکایی + عکس
  • راه اندازی مجموعه آزمایشگاه های تحقیقاتی و پژوهشی در استان ها
  • تجمع دانشگاهیان دانشگاه پیام نور سیستان و بلوچستان در حمایت از خیزش دانشجویان در آمریکا
  • خراسان رضوی، رتبه دوم کشور در جذب نخبگان به دانشگاه فرهنگیان
  • فراخوان مقالات دوفصلنامه فقه و فقاهت منتشر شد
  • ایجاد ۲۲ هسته پژوهشی حوزه‌های علوم شناختی در دانشگاه‌های کشور
  • امکان تغییر محل آزمون دانشجویان فراهم شد
  • جزییات تعطیلی کلاس‌ های دانشجویان امروز یکشنبه ساعت ۱۲ تا ۱۴