Web Analytics Made Easy - Statcounter

یونس محمودی در جلسه کمیسیون امور بانوان شهرستان گفت: بانوان به عنوان نیمی از جمعیت کشور نقش انکار ناپذیری در فرهنگ سازی و پیشبرد اهداف جامعه دارند.

به گزارش خبرگزاری برنا از گیلان ؛ یونس محمودی فرماندار لاهیجان در جلسه کمیسیون امور بانوان شهرستان گفت: یکی از شاخص های اساسی توسعه پایدار، مشارکت زنان در فرآیند تصمیم‌گیری های ملی است و با درک اهمیت این مشارکت، جامعه باید تلاش کند که موانع مشارکت زنان را مرتفع ساخته تا زمینه‌های دستیابی به رشد و شکوفایی آنان در همه عرصه‌ها فراهم گردد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

فرماندار لاهیجان با بیان اینکه زنان نقش مهمی در زمینه تحقق اهداف اقتصاد مقاومتی دارند، افزود: برای تحقق اقتصاد مقاومتی باید از همه ظرفیت ها به خصوص قشر بانوان به نحو مطلوب استفاده کرد .

وی ادامه داد: قطعا مشارکت زنان در فعالیت های اقتصادی نه تنها باعث شناخت ظرفیت ها و توانایی های آنان می شود، بلکه در توسعه اقتصادی و اجتماعی جامعه هم نقش کلیدی دارند.

محمودی خاطرنشان کرد: مادر در دین اسلام جایگاه والایی دارد که در خانواده به عنوان نهادی مقدس نقش مهمی در تربیت و تعلیم فرزندان بر عهده دارد و نصف جمعیت جامعه را بانوان تشکیل می‌دهند و اگر ما برای رسیدن به اهداف خود از آن‌ها استفاده نکنیم، موفق نخواهیم بود.

نماینده عالی دولت در شهرستان بر لزوم به کارگیری بانوان در پست های مدیریتی تأکید کرد و افزود: مسئله حضور و مشارکت بانوان یک امر اجتناب ناپذیر است.

محمودی اظهار کرد: باید نقشه راه حضور و مشارکت بانوان اعم از سیاسی، اجتماعی واقتصادی طراحی شود.

وی بر نقش زنان در حفظ،امنیت و آرامش جامعه و شهرتاکید کرد و گفت: بایستی از تعقل ، تفکر، تامل و عاطفه بانوان برای آرامش و امنیت اجتماعی ، فردی و خانوادگی استفاده کنیم.

وی افزود: با توجه به نقش مهمی که زنان در چرخه ی اقتصاد خانواده و جامعه دارند بایستی مشاغل خاص برای آنها بوجود آوریم.

محمودی تاکید کرد: باید با گام هایی استوار در جهت آگاه سازی، توسعه و ارتقاء توانمندی های بانوان در زمینه های علمی، بهداشتی، دینی و مهارتهای زندگی قدم برداشته و استعداد های بانوان را در زمینه های گوناگون شکوفا کنیم

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: اقتصاد مقاومتی فرماندار لاهیجان کمیسیون امور بانوان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۵۷۸۰۳۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برگزاری «خاکریز امنیت ۸» در گیلان

به گزارش خبرگزاری صدا وسیمای گیلان ؛ مسئول بسیج جامعه زنان گیلان گفت: دوره جامع کنشگر - کارشناس جمعیت با عنوان «خاکریز امنیت ۸» با حضور ۲۲۰ نفر از بانوان توانمنداستان گیلان برگزار شد.

طاهره عاشوریان با اشاره به اهمیت موضوع جمعیت در گیلان به عنوان استانی که درگیر پیری جمعیت است، افزود: دوره جامعه کنشگر_ کارشناس جمعیت با حضور خواهران فعال حوزه تخصصی جمعیت و خانواده در استان برگزار شده است.

مسئول بسیج جامعه زنان سپاه قدس گیلان گفت: دراین دوره ابعاد علمی، فرهنگی، اجتماعی، پزشکی، دینی، تربیتی، روانشناختی، اقتصادی، امنیتی، سیاسی و راهکار‌های حوزه جمعیت بررسی شد.

وی با بیان اینکه یکی از چالش‌ها و دغدغه‌های مهم در حوزه جمعیت، توجه جدی و برنامه ریزی دقیق و نهادینه کردن درجامعه است، افزود: مقوله جمعیت از مباحث مهم اجتماعی و اقتصادی در جامعه است و کنشگران این حوزه باید برای تبیین مسئله جمعیت فعالانه ورود کرد و با آگاهی بخشی عمومی در این حوزه اهتمام جدی داشته باشند.

به گفته عاشوریان سازمان بسیج جامعه زنان گیلان دوره تربیت جامع کنشگر _ کارشناس جمعیت با حضور اساتید شورای راهبردی حوزه علمیه قم و تهران برگزار شده است، افزود: این دوره با همکاری اداره کل خانواده و جمعیت استانداری، فرهنگ و ارشاد اسلامی و جبهه فرهنگی اجتماعی انقلاب گیلان با حضور ۲۲۰ نفر از خواهران علاقه‌مند و توانمند برگزار شده است.

دیگر خبرها

  • هدف از تحمیل بی‌حجابی به جامعه چیست؟
  • بیش از ۳ میلیون از جامعه کارگری را زنان تشکیل می دهند
  • رسانه‌های بیگانه چگونه زنان را عامل رسیدن به اهداف خود می کنند؟
  • معاونت املاک و حقوقی اقدامی موثر در پیشبرد اهداف دارد
  • جامعه و دولت به درآمدی که مردم ایجاد می‌کنند وابسته است
  • برگزاری خاکریز امنیت ۸ در گیلان
  • برگزاری «خاکریز امنیت ۸» در گیلان
  • کارآفرینان با مشارکت اتاق بازرگانی مشارکت فعالانه مردم در اقتصاد را زمینه سازی کنند
  • در قم مطرح شد: ضرورت توجه به عوامل کاهش‌دهنده جمعیت
  • نقش موثر آموزش و پرورش در فرهنگ سازی برای جوانی جمعیت