Web Analytics Made Easy - Statcounter

ایسنا/خراسان رضوی سرپرست معاونت هنری اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی با اشاره به تبلیغات جعلی جذب بازیگر در فضای مجازی گفت: در کلیه تبلیغات فرهنگی و هنری باید شماره مجوز و مرجع صدور مجوز ذکر شود. جوانان و نوجوانان علاقه‌مند به بازیگری در صورت مشاهده تبلیغات و فراخوان جذب بازیگر به شماره مجوز و مرجع صدور مجوز آن توجه و از صحت آن اطمینان حاصل کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

جواد روشندل در گفت‌وگو با ایسنا با اشاره به مصوبه جدید پلیس فتا در خصوص لزوم درج شماره مجوز و مرجع صدور مجوز رویدادهای مختلف از جمله رویدادهای فرهنگی و هنری در تبلیغات فضای مجازی، اظهار کرد: این یک اقدام‌ پیش‌گیرانه در راستای مصوبات ستاد پیشگیری جرایم فضای مجازی بوده است. در واقع پلیس فتا پیشنهادی را ارائه کرده است که با توجه به حجم مبادلات اطلاعاتی که در فضای مجازی منتشر می‌شود، به عنوان یک اقدام پیشگیرانه الزامی است که تبلیغات هر رویدادی که می‌خواهد در فضای مجازی منتشر شود، شماره مجوز و مرجع صدور مجوز در آن قید شود. این موضوع از حوزه پیشگیری دادگستری به اداره‌ کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی و دیگر دستگاه‌های اجرایی نیز ابلاغ شده تا به فعالان هر حوزه اعلام شود.

وی در رابطه با تبلیغات موسسات فرهنگی و هنری، افزود: در خصوص آنچه که مربوط به ساختار است مشکلی وجود ندارد؛ چراکه تاکنون اطلاع‌رسانی‌های مورد نیاز به شهروندان انجام شده و اسامی تمام مراکز و موسسات هنری، نگارخانه‌ها و آموزشگاه‌های آزاد هنری در سایت اداره‌ کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان ثبت و بارگذاری شده است که می‌تواند به عنوان مرجع قرار بگیرد، اما چون مجوز برگزاری رویدادها مانند اجرای تئاتر، موسیقی یا کارگاه آموزشی و ورکشاپ به صورت موردی صادر می‌شود، متقاضیان را مکلف می‌کنیم تا شماره مجوز و مرجع صدور مجوز خود را در تبلیغات فضای مجازی برنامه خود قید کنند.

سرپرست معاونت هنری اداره‌ کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی عنوان کرد: برای اینکه از حقوق شهروندان صیانت شود و آن‌ها راه درستی را برای بهره‌مندی از خدمات دستگاه‌ها انتخاب کنند، این مصوبه اجرایی می‌شود و ما نیز اکنون در مرحله اطلاع‌رسانی قرار داریم تا آگاهی شهروندان در رابطه با این موضوع بیشتر شود. همچنین به درخواست‌کنندگان مجوز این موضوع را اعلام می‌کنیم که این مورد را در دستور کار خود قرار دهند.

روشندل در خصوص نحوه برخورد با خاطیان این امر، خاطرنشان کرد: متناسب با نوع تخلف برخوردهای هدایت‌گرانه، لسانی و در نهایت قضایی با متخلفان و خاطیان از این مصوبه صورت می‌گیرد و ضابطان قضایی نسبت به این امر ورود خواهند کرد. ما نیز اگر مواردی را مشاهده کنیم سعی می‌کنیم که اخطار دهیم تا مشکل مورد نظر حل شود. همانطور که پیش از این نیز به افرادی که تبلیغات خلاف واقع انجام داده‌اند تذکر داده‌ایم تا تبلیغات خود را حذف کنند. پلتفرم‌هایی که معمولاً در فضای مجازی مورد استفاده برای تبلیغات این‌گونه از رویدادها قرار می‌گیرد نیز پلتفرم‌های خارجی مانند اینستاگرام و واتس‌اپ هستند و ما با منتشر کننده تبلیغات وارد گفت‌وگو می‌شویم. البته این نوع از پیام‌ها و تبلیغات غیر مجاز محدود است و در گروه‌ها و کانال‌های با مخاطب محدود صورت می‌گیرد.

وی با اشاره به فراخوان‌های جعلی جذب بازیگر که در فضای مجازی منتشر می‌شود، تصریح کرد: قشر جوان و نوجوان ممکن است دچار احساسات شوند و به خاطر علاقه‌مندی‌هایی که در حوزه سینما و تئاتر دارند، فریب تبلیغات و فراخوان‌های عوام‌فریبانه جذب بازیگر را بخورند. بنابراین خواهشمند هستم که در صورت مشاهده تبلیغات، ابتدا به شماره و مرجع مجوز توجه کنند و اگر این موضوع غیر شفاف به نظر می‌رسید، از حوزه ستادی معاونت هنری و میز خدمت اداره‌ کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی در مشهد و سایر شهرستان‌های استان راستی‌آزمایی را انجام دهند.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی فرهنگی و هنری تست بازیگری اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی مشهد خراسان رضوي کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی فرهنگی و هنری فضای مجازی جذب بازیگر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۵۷۸۱۹۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نقض قوانین از طریق دوستیابی مجازی با هوش مصنوعی

ایتنا - بررسی‌های اخیر نشان می‌دهد که تبلیغات بسیار در ۲ سکوی فیس‌بوک و اینستاگرام از طریق هوش‌مصنوعی منجر به دوستیابی می‌شود.
متا سعی دارد هوش‌مصنوعی را در فیس‌بوک، اینستاگرام و واتساپ یکپارچه کند اما اکنون مشخص شده فقط ویژگی های هوش‌مصنوعی این شرکت در پلتفرم های آن گسترش نیافته‌اند، بلکه تبلیغات آشکار برای دوست مجازی ایجاد شده با هوش مصنوعی در فیس بوک و اینستاگرام بسیار محبوب شده اند.

به گزارش ایتنا از برنا، جستجوهای نشریه ویرد نشان می دهد حداقل ۲۹هزار تبلیغ آشکار برای دوست مجازی در پلتفرم های متا منتشر شده است. این نشریه جستجویی در بخش تبلیغات متا نیز انجام داده که تمام آگهی‌های موجود در پلتفرم‌های آن، تمام تبلیغات منتشر شده در اتحادیه اروپا در سال گذشته، تمام تبلیغات ۷ سال گذشته که با انتخابات، سیاست یا موضوعات اجتماعی مرتبط هستند را آشکار کرد.

این تبلیغات آشکارا ناقض قوانین محتوای تبلیغات بزرگسالان متا هستند. طبق این قوانین آگهی دهندگان اجازه ندارند آگهی‌های حاوی محتوای هرزنگاری و بزرگسالان یا فعالیت‌های بیش از حد تلقین‌کننده یا تحریک‌کننده جنسی را ترویج کنند.

در بخش دستورالعمل اینستاگرام و فیس بوک نیز هرزنگاری و هر چیزی که پلتفرم به عنوان خدمات هرزنگاری تلقی کند، ممنوع است. این پلتفرم‌ها هرگونه اغواگری و حتی ایموجی‌های مرتبط با این موضوع را منع کرده‌اند.

دیگر خبرها

  • تبلیغات عجیب در اینستاگرام برای آرایشگاه؛ مروج کودک‌همسری بازداشت شد! + تصویر
  • پنجشنبه را تعطیل کنید که از نظر فرهنگی و تمدنی مهم است | برای فعالیت اقتصادی هم فضای مجازی و دورکاری هست!
  • وزیر ارشاد: به کنسرت رپ مجوز ندادیم
  • پشت‌پرده عکس‌ جعلی ترانه علیدوستی و پدرش
  • جرم انتشار عکس جعلی وایرال شده از ترانه علیدوستی و پدرش چیست؟
  • بانک شماره موبایل تفکیکی و هدفمند، راز موفقیت بازاریابی پیامکی
  • کلاهبرداری اینترنتی با جعل هویت یک خواننده سرشناس 
  • اخبار جعلی از سر و کول هنرمندان بالا می‌رود
  • نقض قوانین از طریق دوستیابی مجازی با هوش مصنوعی
  • تیپ و استایل هنری بازیگر زن و مرد در یک عکس یادگاری