Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه فرهنگی ایرنا از پانزدهمین جشنواره موسیقی جوان، محسن شریفیان درباره پانزدهمین جشنواره موسیقی جوان، اظهار داشت: در سال های اخیر به واسطه جشنواره موسیقی جوان، نوازندگی ها در موسیقی نواحی و جنوب ایران رو به رشد و نشان دهنده این است که شرکت کنندگان اهمیت موسیقی نواحی را درک کرده اند و به نواختن ساز افتخار می کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: بسیاری سازهای بومی مغفول واقع شده اند و جوان ها به دلایل مختلف اجتماعی و فرهنگی تمایل و رغبتی به نواختن آنها نداشتند. اما جشنواره موسیقی جوان این نکته را گوشزد می کند که نسل فعلی با تمام ناملایمات و امکانات کمی که وجود دارد به داشته های فرهنگی اش می بالد. این موضوع، مهمترین دستاورد جشنواره موسیقی جوان است.

وی ادامه داد: در جشنواره موسیقی جوان به واسطه حضور نوازندگان مناطق مختلف ایران به بررسی و ارزیابی از سطح کمی و کیفی موسیقی نواحی در هر نقطه از ایران رسیده ایم.

داور بخش موسیقی نواحی پانزدهمین جشنواره ملی موسیقی جوان، گفت: من در دوره‌های اولیه جشنواره موسیقی جوان به عنوان شرکت‌کننده حضور داشتم. معتقدم این جشنواره بسیار حائز اهمیت است زیرا باعث ایجاد انگیزه بین نسل جوان شده به طوری که آنها می‌دانند پایگاه و جایگاهی به اسم جشنواره دارند که می‌توانند هنرشان را عرضه کنند.

به گفته این نوازنده نی‌انبان، او و بسیاری از هم‌نسلانش به واسطه حضور در جشنواره‌های دانش آموزی به جریان موسیقی وارد شدند. جشنواره هایی که با ایجاد انگیزه، یک نسل از موسیقی را رشد دادند. عملکرد جشنواره موسیقی جوان مانند همان جشنواره‌های دانش آموزی در گذشته است که توانست نسل جدید در موسیقی ایران رشد دهد.

شریفیان با بیان اینکه جشنواره موسیقی جوان پایگاهی برای ورود نسل جوان و ارائه هنرشان است، اظهار داشت: جوانان بسیاری در دوره های مختلف جشنواره شرکت کرده اند اما ما در مقام داوران و بدنه جشنواره چقدر توانستیم به این افراد کمک کنیم. آیا جشنواره به لحاظ امکانات توانست کمکی برای معرفی شرکت‌کنندگان در فضایی خارج از جشنواره داشته باشد. این ها مواردی است که من نه تنها از جشنواره موسیقی جوان بلکه از هیچ جشنواره ای ندیده ام.

داور پانزدهمین جشنواره موسیقی جوان با تاکید بر اینکه پیشکسوتان قابل احترام هستند، بیان کرد: جشنواره موسیقی جوان در همه این سال ها نگاه خاص و ویژه ای به نسل جوان موسیقی ایران دارد.

به گزارش ایرنا، پانزدهمین جشنواره ملی موسیقی جوان پاییز امسال به دبیری هومان اسعدی و مشارکت استادان موسیقی ایران با حمایت دفتر موسیقی معاونت هنری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، انجمن موسیقی ایران و با همکاری بنیاد رودکی برگزار می‌شود.

دبیرخانه جشنواره پس از پایان کار هیأت‌های تخصصی داوری مرحله مقدماتی و بررسی هزار و ۵۳۰ اثر ارسالی در ۲ بخش موسیقی دستگاهی و موسیقی کلاسیک، اسامی ۴۳۱ نفر را برای راه یابی به مرحله نهایی اعلام کرد و در نهایت هزار و ۱۲۰ نوازنده و خواننده به مرحله نهایی راه یافتند.

برچسب‌ها جشنواره موسیقی جوان هنرمندان موسیقی

منبع: ایرنا

کلیدواژه: جشنواره موسیقی جوان هنرمندان موسیقی جشنواره موسیقی جوان هنرمندان موسیقی جشنواره موسیقی جوان پانزدهمین جشنواره موسیقی نواحی موسیقی ایران نسل جوان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۵۷۸۲۶۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

راهیابی هنرمندان چهارمحال و بختیاری به جشنواره ملی موسیقی خلیج فارس

شهرام فرجی اظهار داشت: ۲۳ اثر موسیقی از ۱۶ استان متقاضی شرکت در دومین جشنواره ملی موسیقی خلیج فارس در هرمزگان بودند که با داوری انجام شده ۱۱ گروه از جمله گروه هنری سراب جهانبین از شهرستان فارسان موفق شدند به مرحله اجرایی این جشنواره راه یابند.

وی افزود: بر اساس جدول زمان‌بندی جشنواره، نماینده استان هفتم اردیبهشت به اجرای برنامه می‌پردازد و بخشی از موسیقی بختیاری را با نواختن سرنا، کرنا و دهل و شادیانه‌های محلی به مخاطبان این جشنوراه معرفی می‌کند.

فرجی با بیان اینکه اجرای آهنگ‌های اصیل بختیاری همچون مَرجنگه، شیر علیرمردون و وطنم‌ای جونم از جمله آهنگ‌های انتخابی گروه هنری سراب جهانبین برای اجرا در این جشنواره ملی است، اضافه کرد: گروه‌های دیگری از استان‌های هرمزگان، کرمان، خراسان رضوی، سیستان و بلوچستان، کردستان، اردبیل، آذربایجان شرقی، خراسان شمالی و گیلان نیز در دومین جشنواره ملی موسیقی خلیج فارس حضور دارند.

بیشتر بخوانید

تجلیل از نامداران فرهنگ و هنر چهارمحال و بختیاری

وی بیان داشت: این جشنواره بخشی از چهاردهمین جشنواره بین‌المللی فرهنگی و هنری خلیج فارس است که بنا به اعلام دبیرخانه در صورت امکان و با توجه با هماهنگی که با شهرداری بندرعباس، گروه‌های موسیقی محلی علاوه بر اجرا در تالار شهید آوینی بندرعباس در فضای باز و در محلات این شهر نیز اجرا خواهند داشت.

فرجی ادامه داد: چهاردهمین جشنواره فرهنگی و هنری خلیج فارس و دومین جشنواره ملی موسیقی خلیج فارس هفتم تا دهم اردیبهشت در بندرعباس برگزار می‌شود.

باشگاه خبرنگاران جوان چهارمحال و بختیاری شهرکرد

دیگر خبرها

  • فارس و بوشهر زیر ذره‌بین دفتر موسیقی رفتند
  • اعلام برنامه های روز ملی خلیج فارس در هرمزگان
  • اجرای 30 برنامه ملی، منطقه ای و محلی هفته ملی خلیج فارس در هرمزگان
  • امیریه دامغان میزبان پانزدهمین جشنواره گل غلتان نوزادان می شود
  • ساز هنرمندان جنوب کرمان بر سکوهای بین‌المللی کوک می‌شود
  • پیامد‌های شکست در اراک؛ ضربه به شخصیت پرسپولیس، نمایان شدن مشکلات دفاعی و عیار گلر جوان
  • آغاز جشنواره «شب های موسیقی تاک» در ملایر 
  • راهیابی هنرمندان چهارمحال و بختیاری به جشنواره ملی موسیقی خلیج فارس
  • راهیابی ۲ نمایش از البرز به جشنواره سراسری تئاتر بچه های مسجد
  • راهیابی دو اثر نمایشی به جشنواره ملی تئاتر مردمی بچه‌های مسجد