Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از روابط عمومی آستان مقدس حضرت عبدالعظیم (ع)، در ابتدای این جلسه عباس سلیمی، معاون فرهنگی و روابط عمومی آستان مقدس حضرت عبدالعظیم (ع) ضمن خیرمقدم و ابلاغ سلام گرم تولیت آستان مقدس، حضرت آیت الله محمدی ری شهری، ابزار داشت: بسیار خرسندیم که در خدمت قهرمانان و پهلوانان ساحت مقدس ورزش هستیم و افتخارات اخیری که در مسابقات جهانی و المپیک توسط شما عزیزان کسب شد؛ مایه افتخار و مباهات مردم ایران و به خصوص مردم ولایتمدار شهرری است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی ادامه داد: نگاه حکومت‌ها و دولت‌ها به موضوع ورزش از وجوه مختلفی ارزیابی می‌شود؛ بسیاری از نظام‌های سیاسی جهان به ورزش نگاه سیاسی و تجاری دارند اما در جهانبینی ما اقتدار و قهرمانی زمانی مشروعیت پیدا می‌کند که در مسیر رضای خداوند و خدمت به خلق به کار گرفته شود که این دیدگاه مبتنی بر فراز نورانی از دعای کمیل حضرت علی (ع) است که به درگاه خداوند متعال عرضه می‌دارد: «قَوِّ عَلی خِدمَتِکَ جَوارِحی وَاشدُد عَلَی العَزیمَةِ جَوانِحی» اندام مرا بر خدمت گزاری ات نیرومند ساز و درونم را در تصمیم گیری قوی دار.

سلیمی گفت: فرهنگ پهلوانی بر قهرمانی ارجحیت دارد البته هر دو ارزشمند هستند و خوشا به حال مردم ایران که چنین پهلوانان و قهرمانانی را دارند که سبب غرور و نشاط ملی می‌شوند.

وی افزود: باید از خداوند منان بخاطر این نعمت شکرگذار باشیم از همین رو مسئولین اعم از دولت و مجلس شورای اسلامی توجهی بیش از پیش به مقوله ورزش داشته باشند زیرا حق ورزش و ضرورت پرداختن به مسائلی مانند بودجه‌ها، اعتبارات، امکانات، بیمه ورزشکاران و… در حوزه ورزش به شایستگی ادا نشده است.

معاون فرهنگی و روابط عمومی آستان مقدس اظهار داشت: اگر به موضوع ورزش و توسعه این فرهنگ مبتنی بر گزاره‌های دینی توجه کافی شود، آنگاه ما شاهد بروز روزافزون آسیب‌های اجتماعی همچون اعتیاد و دیگر معضلات اجتماعی نخواهیم بود و بی شک ورزش نه تنها بر سلامت روحی و روانی جامعه مؤثر است که در بقیه شئون جامعه همچون سیاست، فرهنگ و حتی امنیت سهم بسزایی را ایفا می‌کند.

با وجود کمبودها ما هیچ گاه توقف نکرده ایم

در ادامه یوسف زاده رئیس اداره ورزش و جوانان شهرستان ری با ارائه گزارشی از اقدامات و سرانه ورزشی شهرستان، گفت: به همت ورزشکاران شهرری با وجود کمبودهای این منطقه محروم، در المپیک پنج نماینده، پارالمپیک یک نماینده و جهانی یک نماینده داشتیم که وحید نوری اولین مدال طلای جودو ایران در پارالمپیک و جناب آقای پژمان پشتام نیز مدال برنز مسابقات جهانی کشتی فرنگی را کسب کردند.

وی در ادامه افزود: فرماندار محترم شهرستان ری همیشه حامی ورزشکاران بوده و کمک‌های زیادی در طول خدمت خود به حوزه ورزش ری داشته است‌؛ اما با توجه به سرانه پایین ورزش شهرستان و کمبود امکانات تا اجرای استانداردهای ورزشی فاصله زیادی داریم.

یوسف زاده با اشاره به وجود مشکلات بودجه‌ای و اسپانسرینگ در ورزش ری خاطر نشان کرد: یکی از عمده مشکلات ما در این در شهرستان، نبود شهرداری مستقل است، زیرا در همه مناطق حتی مناطق اطراف تهران که دارای شهرداری‌های مستقل هستند، از ورزش در بعد همگانی و قهرمانی حمایت می‌کنند؛ اما در شهرری مکاتبات ما ابتدا با شهرداری منطقه ۲۰ انجام می‌شود، بعد به شهرداری تهران ارجاع می‌شود که در طول این روال اداری به جهت زمان بر بودن نتیجه مناسبی حاصل نمی‌شود.

رئیس اداره ورزش و جوانان شهرستان ری گفت: با وجود کمبودها ما هیچ گاه توقف نکرده ایم و از تمامی امکانات موجود و تجربیات پیشکسوتان و بخش خصوصی استفاده کرده ایم و به لطف خدا ورزش ری نسبت به مناطق دیگر موفق تر و پویاتر بوده است که وجود نمایندگان و فرزندان ری در مسابقات جهانی و المپیک گویای این موضوع می‌باشد.

در ادامه سیدحسین ساداتی یکی از قهرمانان پیشکسوتان کشتی جهان گفت: در پنج سال گذشته که ریاست هیئت کشتی باقرشهر را بر عهده دارم، متأسفانه کشتی این منطقه از کمترین امکانات ورزشی نیز برخوردار نیست و نهادهای مسئول نسبت به ورزش این منطقه کم توجهی دارند؛ لذا امید داریم مسئولین امر توجهی بیش از پیش به ورزش منطقه باقرشهر داشته باشند.

متأسفانه جودو تبدیل به ورزشی سیاسی شده است

پژمان پشتام قهرمان ارزنده اهل ری و دارای مدال برنز کشتی فرنگی جهان ابراز داشت: پیام تبریک رهبری به تیم کشتی ایران در مسابقات جهانی برای همه ما اتفاق بزرگی بود و خدا را شاکرم که در این موفقیت سهیم بودم. سال گذشته سال بسیار سختی برای من بود که غم از دست دادن مادر این سختی‌ها را برایم دوچندان کرد؛ اما به لطف خدا و دعای مردم مدال برنز را کسب کردم که البته دوست داشتم رنگ آن بهتر باشد و با عنایات الهی و با حمایت‌های مسئولین شهرستان در المپیک آینده مدال طلا کسب خواهم کرد.

وحید نوری دارنده اولین مدال طلای جودو ایران در پارالمپیک در این جلسه با بیان مشکلاتی که پیرامون این رشته ورزشی وجود دارد، تصریح کرد: متأسفانه در چند سال گذشته جودو تبدیل به ورزشی سیاسی شده است؛ زیرا رژیم صهیونیستی در این رشته سرمایه گذاری گسترده ای داشته است که به لطف خدا ما برای اولین بار در تاریخ، مدال طلای این رشته را به دست آوردیم که مورد توجه تمامی رسانه‌های جهان قرار گرفت.

وی افزود: ما از کودکی عشق و علاقه خاصی به شهرری و حرم حضرت عبدالعظیم (ع) داشتیم و افتخار ما همین زیارت حضرت سیدالکریم (ع) بود و همیشه آرزوی ما این بوده که خادم این آستان باشیم؛ لذا درخواست داریم که این امر برای ما ورزشکاران حاضر صورت بپذیرد تا افتخار خدمت در این بارگاه ملکوتی را به دست آوریم.

در پایان این جلسه جواد فروغی دارنده طلای المپیک در رشته تیراندازی گفت: به لطف الهی بعد از انقلاب اسلامی، ورزش در کشور جهش و پیشرفت بسیار خوبی داشته است که در همین راستا رهبر معظم انقلاب که خود اهل ورزش هستند بیانات مهمی در این خصوص داشته اند که متأسفانه در مرحله عمل، مسئولین امر کمتر جامه عمل به آن پوشانده اند.

این قهرمان ارزنده در ادامه افزود: ورزش ماهیت سیاسی ندارد اما در دنیا از آن استفاده سیاسی می‌شود که مثال‌های متفاوتی مانند عدم صدور ویزا برای ورزشکاران ما در رشته‌های مختلف مصداقی از این مسئله است.

وی تصریح کرد: در حوزه حمایت از ورزشکاران باید به گونه‌ای عمل شود که مهاجرت‌هایی که توسط ورزشکاران به خاطر بی توجهی‌ها به وجود می‌آید را دیگر ما شاهد نباشیم؛ البته در موارد نادری هم با وجود حمایت‌های ویژه از بعضی قهرمانان، ورزشکاری به دلایل خاصی مهاجرت کرده است که این از محل بحث خارج است.

در پایان این جلسه از قهرمانان و مدال آوران حاضر در جلسه با اهدا لوح یادبود و هدایای متبرک آستان مقدس تجلیل و قدردانی شد.

کد خبر 5342777

منبع: مهر

کلیدواژه: عباس سلیمی انقلاب اسلامی ایران رژیم صهیونیستی جواد فروغی حضرت عبدالعظیم حسنی المپیک فعالیت های قرآنی قرآن انقلاب اسلامی ایران قرآن کریم امام خمینی مسجد انقلاب حوزه علمیه معرفی کتاب اسرائیل وحدت اسلامی بنیاد هدایت علامه حسن زاده آملی پاکستان حضرت عبدالعظیم مسابقات جهانی آستان مقدس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۵۷۸۳۰۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مدال آوران شانزدهمین لیگ علمی بین المللی پایا گیلان در مراسمی تجلیل شدند

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای گیلان ؛ مدیرکل آموزش و پرورش گیلان در این مراسم، با بیان اینکه خودشناسی و خودسازی مقوله مهم در انتقال دانش است افزود: معلمی که خود به مرحله خود سازی نرسیده باشد نمی‌تواند زمینه رشد دیگران را فراهم کند.

محمدحسین رمضانی با تاکید بر اینکه دشمنان انقلاب و نظام در صدد هستند که فضای مطلوب مدرسه را از دانشَ آموزان بگیرند، افزود: موتور پیشرفت در کشور امید و اعتماد است که باید در مدارس به آن توجه شده و دانش آموزان در این زمینه آموزش‌های لازم را فرا گیرند. 

مدیر کل آموزش و پرورش گیلان با بیان اینکه ایران قوی به مدرسه قوی نیاز دارد، گفت: آموزش و پرورش برای رسیدن ایران به قله‌های پیروزی تلاش‌های لازم را در مدارس انجام خواهد داد.

حامد حبیب زاده ، رئیس بسیج دانش آموزی سپاه قدس گیلان هم در این آئین گفت: شانزدهمین لیگ علمی بین المللی پایا ۵۳۳ تیم با حضور ۲ هزار و ۶۶۵ دانش آموز برگزار شد که از این مجموع ۱۱ تیم به مرحله نهایی راه یافت.

وی افزود: در مرحله نهایی که در تهران برگزار شد ۵ تیم دانش آموزی گیلان مدال نقره و یک تیم مدال طلا را کسب کردند. 

رئیس بسیج دانش آموزی سپاه قدس گیلان به برگزاری هفدهمین لیگ علمی بین المللی پایا اشاره کرد و گفت: در این مرحله که در نیمه دوم اردیبهشت در استان برگزار خواهد شد، تاکنون ۴ هزار و ۲۰۰ دانش آموز درقالب حدود ۸۰۰ تیم شرکت کردند.

در پایان این مراسم، از فعالان و مدال آوران شانزدهمین لیگ علمی بین المللی پایا گیلان تجلیل شد.

دیگر خبرها

  • مدال آوران شانزدهمین لیگ علمی بین المللی پایا گیلان در مراسمی تجلیل شدند
  • استارت حسن یزدانی برای ثبت رکورد 2 رقمی در تاریخ ورزش ایران
  • جشن تکلیف ۴ هزار دختر در حرم حضرت عبدالعظیم حسنی(ع)
  • برگزاری کنگره جهانی حضرت رضا (ع) در دهه کرامت
  • برگزاری کنگره جهانی حضرت رضا(ع) در دهه کرامت
  • ورزشکاران کشتی پهلوانی یاسوج جشن گلریزان برگزار کردند
  • احتمال حضور ۵ کشتی‌گیر خوزستانی در مسابقات المپیک
  • در سال ۱۴۰۲ در ورزش خراسان رضوی چه گذشت؟
  • درخشش کشتی‌گیر کهگیلویه و بویراحمد در رقابت‌های بین‌المللی
  • کشتی‌گیر بوشهری به مدال برنز رسید