Web Analytics Made Easy - Statcounter

گروه استان‌ها - استاندار سیستان و بلوچستان در نشست با وزیر صنعت، معدن و تجارت موضوع تقویت و تسهیل تجارت مرزی و صادرات و واردات از طریق مرز کشور پاکستان را خواستار شد. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از زاهدان، حسین مدرس خیابانی استاندار سیستان و بلوچستان در نشست ویدئوکنفرانسی با وزیر صنعت، معدن و تجارت، موضوع تقویت و تسهیل تجارت مرزی و صادرات و واردات از طریق مرز کشور پاکستان را خواستار شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

حسین مدرس خیابانی در نشست ویدئوکنفرانسی که با حضور فاطمی امین وزیر صنعت، معدن و تجارت به منظور هماهنگی سفر مقامات بازرگانی جمهوری اسلامی پاکستان به ایران، برگزار شد، بر ضرورت تفاهم بین دو کشور ایران و پاکستان در زمینه بازگشایی بیشتر مرزهای مشترک و تکمیل و تقویت زیرساخت‌های تجاری در بازارچه‌های مرزی و پایانه مرزی تاکید کرد.

 وی همچنین تقویت و تسهیل تجارت مرزی و صادرات و واردات با کشورهای همسایه را خواستار شد. مقامات بازرگانی جمهوری اسلامی پاکستان به زودی برای دیدار و نشست‌های تخصصی پیرامون همکاریهای دو کشور در حوزه تجارت و ترانزیت به تهران سفر می‌کنند.

استفاده از ظرفیت اقتصاد دریا؛ برنامه توسعه‌ سیستان و بلوچستان استفیلم‌نوشت| آزمون سخت استاندار سیستان و بلوچستان در انتصاب مدیران/ کلیدواژه رئیسی به مدرس‌خیابانی20 هزار سیستان و بلوچستانی در طرح جهش تولید مسکن ثبت نام کردند

تاکید استاندار بر همکاری دستگاه‌های مسئول برای تسهیل فعالیت معدن طلای تفتان

حسین مدرس خیابانی همچنین در نشست بررسی و تامین زیرساخت‌های معدن طلای تفتان که با حضور بهره‌برداران و مدیران دستگاه‌های متولی در استانداری برگزار شد، با بیان اینکه برای شتاب‌بخشی به روند توسعه استان، باید بخش خصوصی فعال شود، تلاش همه دستگاه‌ها را برای جذب سرمایه گذار و رفع موانع سرمایه گذاری و تولید خواستار شد.

 استاندار سیستان و بلوچستان گفت: معدن طلای تفتان از غنائم غنی طلا محسوب می‌شود که مجوز مطالعه و اکتشاف آن به شرکت شستا داده شده و با آغاز فعالیت این معدن؛ موجی از امیدواری مردم منطقه را به همراه داشته است.

 وی با اشاره به نیازمندی کارخانه تولید شمش طلا به دو مگاوات برق، بر تامین برق مورد نیاز آن از طریق منابع در دسترس و یا پنل‌های خورشیدی تاکید کرد و با بیان اینکه مناطق اطراف کوه تفتان از جاذبه‌های گردشگری مناسبی برخوردار است، ایفای نقش مسئولیتی اجتماعی این کارخانه در قالب طرح‌های گردشگری را خواستار شد.

مدرس خیابانی ضمن تاکید بر استفاده از محصولات تولیدی داخل استان از قبیل سیمان، لوله، سیم و کابل، البسه مورد نیاز پرسنل و کارگران و ظرفیت سوله‌سازی استان، اظهار داشت: نیروی انسانی مورد نیاز این معدن و کارخانه باید از جوانان استان تامین شود که ضروری است برای این هدف، دستگاه‌ها و مراکز علمی و فناوری، آموزش و تربیت نیروی انسانی مد نظر این کارخانه ها را مورد توجه قرار دهند.

 استاندار سیستان و بلوچستان با ذکر این مطلب که وزارت نیرو مقرر کرده در صورت سرمایه‌گذاری بخش خصوصی برای حفر چاه ژرف، آب استحصالی از آن را به صورت تضمینی خریداری کند، از شرکت صدرتامین به عنوان سرمایه‌گذار و بهره‌بردار معدن طلا خواست جهت تامین آب مورد نیاز خود یک حلقه چاه ژرف حفر کند.

انتهای پیام/392/ ع

منبع: تسنیم

کلیدواژه: سیستان و بلوچستان سیستان و بلوچستان استاندار سیستان و بلوچستان تقویت و تسهیل خواستار شد مدرس خیابانی تجارت مرزی دستگاه ها مورد نیاز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۵۷۸۶۵۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برای حل مشکل مسکن کارگران از ظرفیت تعاونی‌ها استفاده شود

استاندار سیستان و بلوچستان، گفت: از ظرفیت شرکت‌های تعاونی برای حل مشکل مسکن کارگران استان استفاده شود. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از زاهدان، محمد کرمی صبح امروز در نشست با نمایندگان تشکل‌های کارگری و اعضای ستاد گرامیداشت هفته کار و کارگر استان سیستان و بلوچستان، اظهار داشت: برای ساخت مسکن در سیستان و بلوچستان محدودیتی برای تأمین زمین وجود ندارد و تشکل‌های کارگران با استفاده از ظرفیت تعاونی‌ها می‌توانند مشکل مسکن جامعه هدف خود را حل کنند.

وی با تأکید بر اینکه شهرداری‌ها نباید به کارگران خود بدهکار باشند افزود: بر اساس گزارش‌ها میزان معوقات کارگران در سیستان و بلوچستان از شش به سه ماه کاهش پیدا کرده است و باید تلاش کرد این میزان هم به صفر برسد.

استاندار سیستان و بلوچستان در ادامه به اجرای طرح‌های زیربنایی و توسعه ای در استان اشاره کرد و گفت: توانمند‌سازی‌ نیروی انسانی از ضروریات سیستان و بلوچستان است، چراکه کار با تجهیزات جدید و فنی، نیروی کار ماهر می‌خواهد.

کرمی بیان کرد: کار و تلاش عبادت است و افراد در جایگاه‌های مختلف نباید از کار کردن خسته شوند.

وی افزود: رشته‌های درسی آموزش و پرورش و دانشگاه‌ها باید متناسب با نیازهای استان بومی‌سازی شوند تا افراد پس از فراغت از تحصیل بتوانند صدها شغل ایجاد کنند.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • رایزنی ایران و افغانستان بر تقویت ترانزیت از مسیر چابهار
  • نشست اقتصادی ایران و افغانستان در زاهدان
  • برای حل مشکل مسکن کارگران از ظرفیت تعاونی‌ها استفاده شود
  • لزوم تقویت فرهنگ کار تیمی در سیستان و بلوچستان
  • وزیر صنعت و تجارت طالبان وارد ایران شد
  • سفر سرپرست وزارت صنعت و تجارت طالبان به ایران
  • مردم سیستان و بلوچستان باید از ثروت‌های استان بهره‌مند شوند
  • توافقات جدید گمرکی ایران و عراق برای تسهیل تجارت
  • توافقات جدید گمرکی میان ایران و عراق برای تسهیل تجارت
  • تعیین تکلیف ۲۹ بنگاه اقتصادی در نشست کارگروه تسهیل فارس