Web Analytics Made Easy - Statcounter

گروه استان‌ها - رئیس پلیس فتا استان اردبیل از شناسایی و دستگیری شخصی که با راه‌اندازی وب سایت جعلی فروشگاه اینترنتی اقدام به کلاهبرداری ۷ میلیاردی از مشتریان خود کرده بود، خبر داد. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از اردبیل به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی پلیس ‌فتا، سرهنگ علی قهرمان‌طالع اظهار داشت: در پی گزارش واصله از سازمان صمت استان مبنی بر فعالیت غیرقانونی یک فروشگاه اینترنتی که از طریق فروش تجهیزات رایانه‌ای و عدم ارسال کالا به خریداران پس از اخذ وجه، به دلیل حساسیت موضوع و کثرت شکات، رسیدگی به پرونده بلافاصله در دستور کار افسران این پلیس قرار گرفت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی ادامه داد: در پی بررسی‌های اولیه و انجام اقدامات فنی و تخصصی مشخص شد که دارنده سایت که ساکن یکی از روستاهای شهرستان اردبیل است، متواری بوده و از سوی پلیس فتا سایر استان ها نیز تحت تقیب است.

قهرمان‌طالع اظهار کرد: پس از تجمیع اطلاعات به دست آمده و هماهنگی با مقام قضایی طی یک عملیات غافلگیرانه متهم در مخفیگاه خود دستگیر و بلافاصله به همراه تجهیزات رایانه‌ای جمع آوری شده به پلیس فتا انتقال داده شد.

پلیس فتای اردبیل 90 درصد پرونده‌های سایبری را کشف می‌کندپلیس فتای خوزستان با شایعات ضد واکسیناسیون برخورد می‌کندورود پلیس فتا به ماجرای استفاده غیرمجاز از اطلاعات شخصی کاربران در "روبیکا"

 این مقام انتظامی عنوان کرد: مجرم در بازجویی‌های صورت گرفته ضمن اعتراف به اتهامات خود اظهار کرد: از اوایل بهمن ماه سال گذشته جهت کسب درآمد و منافع مالی سایت جعلی را راه‌اندازی کرده و پس از تبلیغ گسترده در فضای مجازی و جلب اعتماد مشتریان اقدام به فروش گوشی هوشمند در مدل‌های مختلف  برای کسب اعتماد، برخی از کالاها را تامین و برای خریداران ارسال می‌کردم و در این چند ماه اخیر با این شیوه و شگرد تا سقف 70 میلیارد ریال کلاهبرداری کرده‌ام.

وی گفت: هموطنان عزیز توجه داشته باشند که در صورت خرید اینترنتی از وب سایت ها ضمن توجه به اصالت آنها در صورت هرگونه تاخیر یا مشکل در روند دریافت کالا بلافاصله با واحد پشتیبانی سایت و یا در صورت نیاز با پلیس فتا در میان گذاشته و می‌توانند گزارشات خود را از طریق سایت پلیس فتا به آدرس www.cyberpolice.ir  قسمت مرکز فوریت‌های سایبری و یا تماس با شماره 096080 اعلام نمایند.  

انتهای پیام/143/ش

منبع: تسنیم

کلیدواژه: پلیس فتا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۵۷۸۷۰۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

انهدام شرکت هرمی کیونت در کرج

به گزارش خبرگزاری مهر، سرهنگ حکمت الله شجاعی گفت: با وقوع کلاهبرداری‌های متعدد از شهروندان غیر بومی تحت عنوان عضویت در شرکت هرمی موسوم به کیونت، رسیدگی به پرونده در دستور کار پلیس آگاهی البرز قرار گرفت.

رئیس پلیس آگاهی استان البرز مطرح کرد: تحقیقات ابتدایی کارآگاهان نشان می‌داد افرادی با ایجاد یک هرم تحت عنوان شرکت کیونت به بهانه کاریابی در شرکت‌های معتبر دولتی، جوانان را اغفال و جذب کرده‌اند.

سرهنگ شجاعی بیان کرد: بنا بر حساسیت موضوع، تحقیقات به صورت تخصصی آغاز شد و در مرحله اول کارآگاهان با بهره‌گیری از شیوه‌های کشف نوین جرم و روش‌های علمی هویت ۱۲ نفر را شناسایی کردند.

وی خاطرنشان کرد: کارآگاهان در گام بعدی با روش‌های علمی و بررسی‌های تخصصی مخفیگاه‌های متهمان را در منطقه حیدرآباد شناسایی کردند و پس از هماهنگی‌های لازم با مرجع قضائی موفق به دستگیری آنها شدند.

این مقام انتظامی مطرح کرد: متهمان پس از انتقال به پلیس آگاهی در تحقیقات به جرم خود مبنی بر کلاهبرداری از شهروندان با شگرد تشکیل باند هرمی موسوم به شرکت کیونت اعتراف کردند. ارزش کلاهبرداری انجام شده توسط این باند حدود دو میلیارد ریال برآورد می‌شود.

کد خبر 6091353

دیگر خبرها

  • دستگیری قاتل در کمتر از ۵ ساعت در دلفان
  • جریمه میلیاردی برای پزشک متخلف در اردبیل صادر شد
  • جریمه ۶ میلیاردی سزای گرانفروشی سبزی در اردبیل
  • انهدام شرکت هرمی کیونت در کرج
  • دستگیری قاتل کمتر از ۵ ساعت در دلفان
  • دستگیری کلاهبردار فراری پس از ۱۳ سال
  • کلاهبرداری با ترفند رسیدساز جعلی
  • کلاهبرداری از مالباخته در فضای مجازی
  • وب‌سایت‌هایی که بازدید می‌کنید چقدر ایمن هستند؟
  • اسکیمر چیست و چگونه در دام کلاهبرداران اسکیمری نیفتیم؟