Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایرنا، محمدحسین امید روز  چهارشنبه در دیدار با استاندار اصفهان با اشاره به اینکه ظرفیت آموزشی دانشگاه علمی و کاربردی  به ۳۱ استان کشور و استانداران ابلاغ‌شده است، افزود: بر اساس نیاز ما هرساله رشته‌های خود را بازنگری می‌کنیم اما اگر استانی بر اساس منطق و نیاز درخواست توسعه فضای آموزشی و مهارتی را داشته باشد، این درخواست را  بررسی خواهیم کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود : ما نخستین مرکز آموزشی هستیم که سند آمایش آموزش عالی مهارتی را برای اولین بار در کشور تدوین کردیم و برای پنج‌ساله آینده نیز مسیری تعریف‌شده است که به‌زودی به‌صورت کتاب منتشر می‌شود.

رییس دانشگاه علمی کاربردی گفت: بر اساس نیاز ما هر سال رشته های خود را بازنگری می‌کنیم اما اگر استانی بر اساس منطق و نیاز درخواست توسعه فضای آموزشی و مهارتی را داشته باشد استقبال می کنیم.

وی اضافه کرد: استان اصفهان با توجه به مشکل کم‌آبی و آبیاری سنتی به‌خصوص در منطقه شرق و نیز  استفاده از پساب فاضلاب، نیاز به دوره‌های کوتاه‌مدت آموزشی برای کشاورزان دارد که پیشنهاد  دوره آموزشی شده است که در مواقع بحران آب چگونه کشاورزی کنند.

رییس دانشگاه جامع علمی کاربردی کشور با اشاره به اینکه حدود ۷۰۰ تا ۸۰۰ رشته کاربردی و دوره کوتاه‌مدت دراین دانشگاه وجود دارد ، افزود: بسیاری از این دوره‌های آموزشی به بخش کشاورزی و کشت و کاربر می‌گردد.

وی با اشاره به اینکه یکی از ضعف‌های آموزش، دانش‌بنیان نبودن آن است، افزود: برای دوره‌های آموزش ارتقای کارکنان نیز ظرفیتهایی در دانشگاه علمی کاربردی وجود دارد  که دستگاه‌های اجرایی  می‌توانند هم از ظرفیت آموزشی استفاده کنند و هم  پیشنهاد دوره آموزشی جدید بدهند.

استاندار اصفهان نیز در این دیدار  اظهار داشت: ما در حوزه‌های منابع آبی و زیست‌محیطی و نیز مهارت‌های خاصی همچون فلزکاری و طلا،صنایع غذایی و معدنی از سال‌ها پیش دوره‌های آموزشی داشته‌ایم.

سید رضا مرتضوی افزود:ما از این بستر همواره به‌عنوان یک امکان موفقیت استفاده کرده‌ایم و در حوزه آب و زیست‌محیطی ازجمله آلودگی هوا  بهره آموزشی برده‌ایم.

استاندار اصفهان همچنین با اشاره به سند آمایش سرزمین استان و شناسایی ظرفیت‌ها و رویکردهای نوین شکوفایی اقتصادی تصریح کرد: اصفهان نیاز به گسترش حوزه‌های آموزشی درزمینهٔ گردشگری و نیز صنایع‌دستی دارد که می‌طلبد مسوولان دانشگاه علمی کاربردی در این زمینه بیش‌ازپیش فعال شوند.

وی اضافه کرد: می‌توان در سند آمایش سرزمین  با الگو گیری از کشورهای مشابه با موقعیت اصفهان برخی آموزش‌ها را بومی‌سازی و به جاذبه‌های گردشگری و صنایع‌دستی اضافه کرد.

مرتضوی خلاقیت را شرط لازم در این زمینه دانست و افزود: با توجه به ظرفیت‌های استان اصفهان نیاز به پشتیبانی آموزشی دانشگاه علمی کاربردی  برای آینده معیشتی اصفهان داریم.

همچنین رییس دانشگاه علمی کاربردی استان اصفهان گفت: بر اساس آمار مرکز پژوهش‌های مجلس شورای اسلامی، ۱۹.۷ تحصیل‌کردگان بیکار هستند که این آمار در استان اصفهان از بسیاری از شهرهای کشور بیشتر است.

بهزاد رضایی افزود:۷۰ درصد تحصیل‌کردگان مرکز جامع علمی  کاربردی استان اصفهان شاغل هستند زیرا این دانشگاه تقاضا محور است و بر اساس درخواست بسیاری از مراکز اشتغال صنعتی در بخش تولید لوازم‌خانگی، فولاد و سایر صنایع کلاس‌های آموزشی داشته است.

به گزارش ایرنا، مرکز جامع علمی کاربردی اصفهان، ۲۶۳ کد رشته محل در چهار گروه آموزشی خدمات اجتماعی و مدیریت، فرهنگ و هنر، صنعت و کشاورزی دارد.

برچسب‌ها ریاست دانشگاه جامع علمی ـ کاربردی وزارت میراث فرهنگی گردشگری و صنایع دستی استانداری اصفهان

منبع: ایرنا

کلیدواژه: ریاست دانشگاه جامع علمی ـ کاربردی وزارت میراث فرهنگی گردشگری و صنایع دستی استانداری اصفهان ریاست دانشگاه جامع علمی ـ کاربردی وزارت میراث فرهنگی گردشگری و صنایع دستی استانداری اصفهان استان اصفهان دانشگاه علمی جامع علمی بر اساس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۵۷۸۷۳۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دهه سرآمدی آموزش در دانشگاه‌ها از امروز آغاز شد

به گزارش خبرگزاری مهر، قاسم عمو عابدینی معاون آموزشی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری در پیام تبریکی به مناسبت دهه سرآمدی آموزش، این دهه را فرصت مغتنمی دانست تا به ساحت آموزش که ساحت تولید و نشر معرفت و حکمت است، ادای احترام کنیم و تلاش‌های پیشگامان این عرصه را قدر بنهیم.

متن پیام تبریک قاسم عموعابدینی به شرح زیر است:

خدمت‌رسانی به جامعه، فرهنگ‌سازی و توسعۀ حرفه‌ای تدریس از جمله اهداف راهبردی دانشگاه‌های موفق دنیاست. جایگاه والای ایران در کسب دستاوردهای علمی، مرهون تلاش‌های عالمانه و متعهدانه اعضای هیات علمی و یاوران علمی است که روشنی‌بخش مسیر اعتلای دانایی و فرهیختگی‌اند. بخش اعظم این تلاش‌ها در کلاس‌های درس که سنگر اصلی خدمت‌رسانی اساتید است، در تعامل اثربخش با دانشجویان رقم می‌خورد.

دهه سرآمدی آموزش فرصت مغتنمی است تا به ساحت آموزش که ساحت تولید و نشر معرفت و حکمت است، ادای احترام کنیم و تلاش‌های پیشگامان این عرصه را قدر بنهیم. توجه به کیفیت در آموزش عالی از لوازم نقش‌آفرینی دانشگاه‌ها در شکل‌گیری تمدن نوین اسلامی است و همت ستودنی و کوشش خستگی‌ناپذیر بزرگ‌مردان و زنانی که طلایه‌داران علم‌آموزی و معرفت‌افزایی هستند، در تحقق دانشگاه حکمت‌بنیان و تمدن‌آفرین نقشی مهم و غیر قابل انکار دارد.

در دانشگاه ها، اساتید نه تنها از آثار علمِ آموزش، بهره‌مند هستند، بلکه در تولید آن مشارکت دارند و تولید این دانش منحصر به متخصصان آموزش نیست. تحقق دانشگاه تمدن‌ساز و حکمت‌بنیان و تحقق مرجعیت علمی و سرآمدی جهانی آموزش، نیازمند توجه جدی به مقولۀ آموزش است و بر این اساس رویکرد برنامه‌محوری، استادمحوری، شاگردپروری و اخلاق‌مداری در کانون توجه نظام آموزش عالی کشور بر اساس برنامه هفتم توسعه قرار دارد.

معاونت آموزشی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری، با تأکید بر نقش مهم اساتید در این مسیر، انتخاب سرآمدان آموزشی را مورد توجه قرار داده است. دهه سرآمدی آموزش در سال ۱۴۰۳ با شعار «سرآمدی آموزشی، هدفمندی و مردمی‌سازی آموزش» از هشتم تا هفدهم اردیبهشت ماه در دانشگاه‌ها و موسسات آموزش عالی کشور با هدف تبیین جایگاه والای آموزش و تقدیر و تجلیل از سرآمدان آموزشی در دانشگاه‌ها و موسسات آموزش عالی کشور برگزار می شود.

در پایان، با تبریک دهۀ سرآمدی به همه تلاشگران عرصه آموزش در دانشگاه‌ها و موسسات آموزش عالی کشور، بر عهد خود، که حمایت همه‌جانبه از توسعه کیفی، نیازمحوری و مبتنی بر دانایی فرایند آموزشی است، تأکید می‌کنم و از همه دست‌اندرکاران برای برگزاری هر چه با شکوه‌تر این مراسم دعوت می‌نمایم.

کد خبر 6089608

دیگر خبرها

  • هنرآموزی برای کسب مهارتی پایدار
  • گفت‌وگو پیش‌نیاز و ابتدایی‌ترین ابزار تجارت است
  • تحصیل ۳۴۰۰ دانشجو در دانشگاه فنی و حرفه‌ای چهارمحال وبختیاری
  • گام‌های بلند دانشگاه علمی کاربردی برای اشتغالزایی در کردستان + فیلم
  • اهمیت تلاش برای توسعه پژوهش‌های کاربردی در جهان اسلام
  • طرح نوآورانه و متفاوت در یک مرکز آموزشی قم
  • ضرورت توسعه تعاملات علمی دانشگاهی در راستای منافع دو کشور در عرصه بین‌المللی
  • دهه سرآمدی آموزش در دانشگاه‌ها آغاز شد
  • دهه سرآمدی آموزش در دانشگاه‌ها از امروز آغاز شد
  • سروری‌مجد: مدارس عالی مهارتی برای رفع نیاز صنایع تأسیس می‌شوند