Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «صدای ایران»
2024-04-30@16:23:30 GMT

سیستم شناسایی چهره فیس بوک حذف شد

تاریخ انتشار: ۱۲ آبان ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۳۵۷۸۸۵۱

سیستم شناسایی چهره فیس بوک حذف شد

به گزارش صدای ایران به نقل از رویترز، جروم پزنتی معاون بخش هوش مصنوعی این شرکت در یک پست وبلاگی نوشت: رگولاتورها هنوز مشغول تهیه مجموعه‌ای از قوانین شفاف برای استفاده از این فناوری هستند. ما با توجه به عدم قطعیت‌های موجود، معتقدیم محدود کردن استفاده از فناوری شناسایی چهره به برخی موارد مناسب باشد.



فیس بوک درحالی شناسایی چهره را حذف کرده که صنعت فناوری طی سال‌های اخیر با چالش‌های متعددی درباره اخلاق استفاده از فناوری مذکور روبرو است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



به گفته سخنگوی فیس بوک پیش بینی می‌شود این شرکت تا دسامبر ۲۰۲۱ میلادی فناوری شناسایی چهره را به طور جهانی حذف کند.



علاوه بر آن این شرکت فناوری اعلام کرد پس از حذف شناسایی چهره، ابزاری که توضیحی از تصاویر برای کاربران نابینا فراهم می‌کرد نیز به نام افراد شناسایی شده در عکس‌ها اشاره نمی‌کند.



البته فیس بوک استفاده از این فناوری را در بقیه محصولاتش رد نکرد زیرا معتقد است هنوز ابزاری قدرتمند برای کاربردهای مختلف از جمله احراز هویت است.



فناوری شناسایی چهره این شرکت از مدت‌ها تحت تحقیقات دقیق رگولاتورها و قانونگذاران است. کمیسیون فدرال تجارت آمریکا هنگام تعیین جریمه ۵ میلیارد دلاری برای تسویه شکایات مربوط به نقض حریم خصوصی در سال ۲۰۱۹ میلادی به این فناوری به عنوان یکی از نگرانی‌های خود اشاره کرد.



در سال جاری میلادی نیز فیس بوک توافق کرد برای تسویه یک شکایت دسته جمعی در ایلینوی به اتهام جمع آوری و ذخیره اطلاعات بیومتریک کاربران بدون اجازه آنها ۶۵۰ میلیون دلار غرامت پرداخت کند.



منتقدان معتقدند شناسایی چهره حریم خصوصی افراد را به خطر می‌اندازد و از سوی دیگر نظارت‌های گسترده بر مردم را به پدیده‌ای نرمال تبدیل می‌کند. این در حالی است که فناوری مذکور برای مقاصد امنیتی میان خرده فروشان، بیمارستان‌ها و کسب و کارهای دیگر بسیار محبوب است.



پیش از این نیز شرکت آی بی ام فروش محصولات مبتنی بر شناسایی چهره را برای همیشه پایان داده است. مایکروسافت و آمازون نیز فروش این محصولات به پلیس را به طور نامحدود تعلیق کرده‌اند.


منبع: صدای ایران

کلیدواژه: فیس بوک فناوری شناسایی چهره شناسایی چهره فیس بوک

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت sedayiran.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «صدای ایران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۵۷۸۸۵۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اینترنت ۴G نوکیا به ماه می‌رود

قرار است طی ماموریت IM-۲ شرکت Inituitive Machine سخت افزاری برای یک نسخه ساده از شبکه ارتباط اینترنتی به فضا پرتاب شود و روی قطب جنوب ماه فرود بیاید.

به گزارش ایسنا، به نقل از ایتنا، شرکت نوکیا مشغول توسعه سیستم ارتباطات LTE/۴G برای ماه است و نخستین قطعه از شبکه احتمالا در اواخر سال جاری میلادی به این سیاره ارسال شود.

قرار است طی ماموریت IM-۲ شرکت Inituitive Machine سخت افزاری برای یک نسخه ساده از شبکه ارتباط اینترنتی به فضا پرتاب شود و روی قطب جنوب ماه فرود بیاید.

تجهیزات نوکیا که در اصل یک جعبه شبکه ارتباطی است، لندر ماه Nova-C را با کاوشگر MAPP و ابزار جهنده Micro-Nova ساخت همین شرکت مرتبط می‌کند و به این ترتیب قابلیت‌های شبکه اینترنتی در مسافت‌های کوتاه و طولانی آزموده می‌شود.

تیری کلاین رییس Bell Labs Solutions Research در نوکیا در بیانیه‌ای اعلام کرد: ارتباطات نیز مانند سرپناه، غذا و تجهیزات حیاتی بخشی مهم از هر ماموریتی است که به مریخ انجام می‌شود. با ایجاد یک شبکه اختصاصی در فضا، ما از همان فناوری‌های پیشرفته‌ای بهره می‌بریم که میلیاردها تلفن هوشمند را روی زمین به هم متصل می‌کنند.

در سال ۲۰۲۰ میلادی ناسا قراردادهایی با ۱۴ شرکت امضا کرد تا فناوری های نوین برای پشتیبانی از برنامه آرتمیس را توسعه دهند. نوکیا ۱.۴۱ میلیون دلار دریافت کرد تا نخستین شبکه سلولی روی ماه را بسازد. این شرکت به جای توسعه فناوری‌های جدید، سخت افزارهای فعلی را برای محیط ماه سازگار کرد.

اگر همه چیز طبق برنامه ریزی پیش برود، شبکه ۴G/LTE نوکیا روی ماه پهنای باند بیشتری نسبت به سیستم های فرکانس بسیار بالا(UHF) فراهم می کند که برای ارتباطات فضایی توسعه یافته‌اند. این امر نه تنها ارتباطات بین فضانوردان بلکه برای سیستم‌های رباتیک خودران روی ماه را تسریع می‌کند. علاوه بر آن شبکه مذکور به تدریج برای مریخ سازگار می‌شود و در آینده به ۵G ارتقا می‌یابد.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • ربات‌های قاتل؛ ترس از آینده هوش مصنوعی
  • اینترنت ۴G نوکیا به ماه می‌رود
  • وضع مقررات برای استفاده تسلیحاتی از هوش مصنوعی
  • «بمب‌های شهری» را برای کاهش ریسک زلزله شناسایی کنیم
  • اینترنت 4G نوکیا به ماه می‌رود
  • دستگیری شرور تیرانداز محله بی‌سیم تهران 
  • دستگیری شرور و عامل تیراندازی در محله بی‌سیم تهران
  • پیشگویی ترسناک نوستراداموس زنده جهان؛ منتظر تاریکی مطلق باشیـد!
  • کشت خانگی سبزیجات با مایعی غیر قابل آشامیدنی
  • سانفرانسیسکو؛ پیشرو در بازیافت آب