Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، اقدام رژیم صهیونیستی در تروریستی اعلام کردن ۶ مؤسسه غیردولتی فلسطینی با واکنش انتقادآمیز «سیمون کاونی» وزیر خارجه ایرلند همراه شد.

کاونی که برای سفری دو روزه به فلسطین اشغالی سفر کرده، در مصاحبه با روزنامه «جروزالم پست» گفت اسرائیل هنوز هیچ مدرکی دال بر تروریستی بودن شش مؤسسه فلسطینی مذکور به ایرلند یا اتحادیه اروپا ارائه نداده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی در این مصاحبه که روز سه‌شنبه و پیش از دیدارش با «اسحاق هرتزوگ» رئیس رژیم صهیونیستی انجام شد، توضیح داد: «ما و اتحادیه اروپا خواستار مدارکی درباره ادعای تروریستی بودن آن گروه‌ها درخواست کردیم. ولی هیچ مدرک معتبری که ارتباط مؤسسه‌های مذکور با تروریستی را نشان دهد، دریافت نکردیم».

بر اساس این گزارش، وزیر خارجه ایرلند علی‌رغم توصیف خودش به عنوان دوست رژیم صهیونیستی، اقدام تل‌آویو را به این دلیل مذمت کرد که دو گروه از مؤسسه‌های مذکور به نام «الحق و الضمیر» مورد حمایت مالی دوبلین هستند.

کاونی در این‌باره اظهار داشت: «ما سیستم بسیار محکمی برای متوجه‌شدن از اینکه پول‌هایمان در کجا و چگونه خرج می‌شود، داریم. آن دو گروه نیز از بازرسی‌های دولت [ایرلند] عبور کرده‌اند».

پیش از این، رسانه‌های اسرائیلی گزارش داده بودند وزارت دادگستری رژیم صهیونیستی اطلاعات خود را در ارتباط با این مؤسسه‌ها از انجمن «NGO Monitor» دریافت کرده که به مواضع افراطی در قبال مؤسسات فلسطینی، تحریک دیگران علیه آن‌ها و ربط دادن کارمندان این مؤسسه‌ها با جبهه دموکراتیک مردمی برای آزادسازی فلسطین شناخته می‌شود.

به نوشته جروزالم پست، وی با بیان اینکه مدارک ارائه شده از سوی اسرائیل به ایرلندچنین اتهامی را نشان نمی‌دهد، گفت: « بنابراین به شواهد بیشتری نیاز است. این موردی نیست که ما اسرائیل را به چیزی متهم کنیم. دو سازمانی که ما به آنها بودجه متوسطی ارائه می‌دهیم و نماینده مردم عمدتاً در سرزمین‌های اشغالی در کرانه باختری هستند، اکنون به‌عنوان حامی مؤثر سازمان‌های تروریستی معرفی شده‌اند، و ما می‌خواهیم پایه شواهدی برای آن ببینیم».

این دیپلمات ارشد ایرلندی تصریح کرد: «اگر صحت این اتهام ثابت شود، ایرلند فوراً به آن عمل خواهد کرد... من هرگز اجازه نمی‌دهم پول مالیات دهندگان ایرلندی [به سمت] حمایت از تروریسم یا خشونت یا تحریک به خشونت برود. برای کشورهای دموکراتیک مهم است که [اسرائیل] از جامعه مدنی حمایت کند. به نظر من هر دموکراسی فعال باید فضای جامعه مدنی را برای انتقاد فعال و گاهی اعتراض تسهیل کند».

وی در ادامه مصاحبه با این روزنامه ضمن اشاره به حمایت مالی دولت ایرلند از سازمان‌های غیردولتی که از مقام‌ها یا حتی خود دولت انتقاد می‌کنند، افزود: «این کاری است که سازمان‌های مردم نهاد انجام می‌دهند. همه چیز را تکان می‌دهند و سوالات سخت می‌پرسند. آنها در مورد برخی مسائل لابی می‌کنند و اغلب از اقلیت‌ها و افرادی که نمی‌توانند از خود محافظت کنند، دفاع می‌نمایند».

وزیر خارجه ایرلند درباره مخالفت کشورهای اروپایی با تداوم شهرک‌سازی‌های رژیم صهیونیستی در اراضی خصوصی فلسطینی‌ها نیز تاکید کرد: «این امر، منبع اصطکاک بین ایرلند با اسرائیل و اتحادیه اروپا با اسرائیل بوده است. اکثر جامعه بین‌المللی با شهرک‌سازی‌هایی که هم بر اساس قوانین بین‌المللی غیرقانونی هستند و هم مانعی برای راهکار دو دولتی برای مناقشات فلسطین است، مخالف می‌باشند».

به نوشته جروزالم پست، کاونی ادامه داد: «این دیدگاه اکثریت قریب به اتفاق کشورهای جهان است. ایجاد اعتماد بین اسرائیلی‌ها و فلسطینی‌ها به نحوی که منجر به گفت‌وگوی ساختاریافته برای صلح شود همزمان با افزایش  شهرک‌سازی‌ها ممکن نیست. چنین فعالیتی باعث می‌شود که راهکار دو دولتی بیش از پیش دورتر و یک امکان غیرقابل اجرا به نظر برسد».

وی با بیان اینکه وزارت خارجه ایرلند، اتحادیه اروپا و بسیاری دیگر از کشورهای جهان نگرانی واقعی خود را در مورد تصمیم تل‌آویو برای تصویب بیش از ۳۰۰۰  واحد مسکونی در شهرک‌های صهیونیستی ابراز کرده‌اند، گفت «این یک سیگنال وحشتناک به جامعه بین‌المللی در مورد نیات اسرائیل ارسال می‌کند».

بر اساس این گزارش، رئیس دستگاه دیپلماسی ایرلند احتمال داد که کشورش می‌تواند سفارت خود را از تل‌آویو به قدس اشغالی منتقل کند، اما تاکید کرد که این امر تنها زمانی اتفاق می‌افتد که مناقشه اسرائیل و فلسطین حل شده باشد.

کاونی پیش از این نیز طی انتقادی شدیدالحن درباره شهرک‌سازی صهیونیست‌ها در قدس شرقی، از تل‌آویو خواست در این تصمیم تجدید نظر کرده و تمام برنامه‌ها‌ی ساخت‌وساز را متوقف کند. (جزئیات بیشتر)

انتهای پیام/م

منبع: فارس

کلیدواژه: رژیم صهیونیستی وزیر خارجه ایرلند فلسطین رژیم صهیونیستی اتحادیه اروپا خارجه ایرلند شهرک سازی مؤسسه ها تل آویو

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۵۷۸۸۵۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رسانه‌های تل‌آویو حمله موشکی به شهرک صهیونیست نشین شتولا را تایید کردند

رسانه‌های تل آویو از میزان خسارت و تلفات این حمله موشکی حزب الله گزارشی ارائه نکردند.

ساعاتی پیش حزب‌الله با موشک چند منطقه در سرزمین‌های اشغالی را هدف قرار داده است.

براساس این گزارش، پایگاه‌های ارتش رژیم صهیونیستی در مزارع اشغالی «شبعا» در ساعات گذشته مورد حمله بی‌سابقه حزب‌الله با موشک قرار گرفتند.

ارتش رژیم اسرائیل نیز اعلام کرد که پرتاب ۲ موشک از لبنان به سمت کوه «هاردوف» را رصد کرده است.

حزب‌الله لبنان نیز در بیانیه‌ای در این باره اعلام کرد: پایگاه رویسات العالم اسرائیل در تپه‌های اشغالی «کفر شوبا» را با سلاح‌های موشکی هدف قرار دادیم.

با آغاز عملیات «طوفان الاقصی» توسط گروه‌های مقاومت فلسطین، حزب‌الله لبنان در راستای درگیر کردن بخش عمده‌ای از نظامیان صهیونیست در شمال فلسطین و کاهش فشار بر مقاومت در غزه، اقدام به انجام عملیات‌های روزانه و سنگین علیه اهداف رژیم صهیونیستی در داخل خاک فلسطین کرده است.

در این باره رسانه‌های صهیونیستی نیز بار‌ها اعتراف کرده‌اند که حزب‌الله در شمال سرزمین‌های اشغالی فلسطین همچنان دست برتر را دارد و ارتش اسرائیل در این منطقه به دام افتاده است.

منبع: ایرنا

باشگاه خبرنگاران جوان بین‌الملل بین‌الملل

دیگر خبرها

  • رسانه‌های تل‌آویو حمله موشکی به شهرک صهیونیست نشین شتولا را تایید کردند
  • سناتور آمریکایی: اقدامات اسرائیل در غزه قطعا نسل‌کشی است
  • شهادت ۳۷ فلسطینی در حملات رژیم صهیونیستی به غزه
  • تازه‌ترین حملات اسرائیل به رفح ۱۰ شهید برجای گذاشت
  • تل آویو: به یک شرط حمله خود را عقب می اندازیم
  • اندونزی: هیچ عادی سازی روابطی با اسرائیل وجود ندارد
  • سازمان ملل: اسرائیل مدرکی ارائه نکرد و پرونده یکی از کارکنان آنروا بسته شد
  • رسانه عرب زبان: تل‌آویو در پرونده «آنروا» سیلی محکم خورد
  • تکرار ادعای کاخ سفید : مدرکی مبنی بر نسل کشی اسرائیل در غزه وجود ندارد
  • سفر هیات مصری به تل‌آویو برای انجام مذاکرات