Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش روز چهارشنبه ایرنا از مرکز ارتباطات و امور بین‌الملل شهرداری تهران، حسام حبیب الله پیرامون سازوکار انتصابات در شهرداری در مدیریت شهری جدید پایتخت اظهارداشت: نکته اول تحول حضور گروه کاری همکار است که در این باره سیاست کاری شهردار بر اداره بی‌حاشیه و خدمت شکل گرفت.

وی گفت: سیاست دوم بر پایه استفاده افراد از بدنه شهرداری بود و سیاست سوم بر مبنای داشتن روحیه جهادی و خدمت به مردم  ایجاد شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

حبیب الله افزود: به جای اکتفا به معرفی دوستان سعی کردیم از روش‌های آکادمیک استفاده کنیم، کانون ارزیابی حدود ۵۰ سال است که در دنیا شناخته شده و با لحاظ این سیاست وارد جریان انتصاب مدیران در شهرداری تهران شدیم.

دستیار ویژه شهردار در حوزه راهبری کلان و ارتقاء توانمندی بیان کرد: نکته کلیدی و مهم این است که جایگاه‌های مهمی در مدیریت شهری وجود دارد و درباره فرایند طی شده انتصابات، حرفه‌ای و قابل دفاع است، در گام اول که بخش جمع‌آوری رزومه افراد بود بیش از ۵ هزار روزمه به دست ما رسید.

وی اظهارداشت: بعد از جمع آوری ۵ هزار رزومه و بررسی جایگاه‌های مدیریتی ۱۵ سال گذشته، غربال اولیه انجام و بعد از آن کانون‌های ارزیابی برای شناخت مدیریتی افراد تشکیل شد، پس از آن پنل‌های تخصصی برگزار و این رزومه‌ها در کمیته انتصابات بررسی و در نهایت به صدور حکم، منتج شد.

حبیب الله گفت: ۶۰۰ رزومه در بخش انتصاب شهرداران مناطق بررسی شد که پس از غربالگری به ۱۴۹ رزومه کاهش یافت و منتخبان آن به پنل‌های تخصصی ارجاع داده شدند که از ۱۴۹ نفر، ۵۰ نفر منتخب و در نهایت ۲۲ شهردار مناطق تهران از این لیست انتخاب شدند البته شهردار ۳ منطقه هنوز انتخاب نشده است، ۸۰ درصد احکام مدیران صادر شده افرادی هستند که از بدنه شهرداری بالا آمدند.

دستیار ویژه شهردار در حوزه راهبری کلان و ارتقا توانمندی درباره نحوه جمع آوری رزومه افراد بیان کرد: تمام رزومه‌ها که از طرق مختلف به دست ما رسید وارد فرایند ارزیابی شد. با این حال به دنبال ایجاد فرصتی هستیم برای ارسال رزومه برای افرادی که به هر طرقی از ارسال رزومه جا ماندند، سامانه‌ای طراحی و معرفی می‌شود تا افراد رزومه‌های خود را در آن بارگذاری کنند و به کانون ارزیابی راه پیدا کنند.

فعالیت کانون ارزیابی از سال ۱۳۸۹ در شهرداری تهران

وی اظهارداشت: مدل شایستگی که در دوره قبل مدیریت شهری طراحی شد را پایه کار خود قرار دادیم که مدل قابل دفاعی است. تجربه‌های دوره قبل، بیشتر بیان شود تا عدالت ایجاد شده در حوزه انتصابات این دوره نیز بهتر دیده شود، این کانون ارزیابی در شهرداری تهران همان تیمی است که سال ۱۳۸۹-۱۳۹۰ مفهوم کانون ارزیابی را وارد بدنه شهرداری تهران کردند.

حبیب الله گفت: در معاونت‌های شهرداری تهران اگر به آیین انتصابات رجوع شود مشخص است که در حیطه اختیار شهردار آمده برای افزایش بهره‌وری افراد می‌تواند از بیرون شهرداری نیرو وارد کند اما در رده‌های پایین‌تر از مدیریت شهرداری پایه ۷۰-۳۰ لحاظ می‌شود که ۷۰ درصد مدیران از بدنه شهرداری باشد و تنها ۳۰ درصد از خارج از شهرداری مسئولیت بگیرند.

دستیار ویژه شهردار در حوزه راهبری کلان و ارتقا توانمندی افزود: شاید مدیر ارشدی نظری بر انتصاب فردی خاص داشته است که باز هم موضوع به کانون ارزیابی ارجاع داده شده است و من نمی‌خواهم نامی ببرم اما بسیاری از افراد معرفی شده در کانون ارزیابی رد شدند.

نباید دست شهردار تهران را بست

حبیب الله گفت: در حوزه معاونین ‌انتصابات بر اساس رشته‌های مرتبط تحصیلی آنان است و در شهرداری مناطق نیز عمده مدیران دانش آموخته مدیریت شهری، شهرسازی و عمران هستند و حدود ۷۰-۸۰ درصد انطباق رشته با مسئولیت وجود دارد، به دلیل آنکه شهردار تهران باید در آینده پاسخگوی عملکرد خود باشد ما نباید دست او را کامل ببندیم.

وی درباره چرایی انتصاب برخی از شهرداران مناطق، از خارج تهران بیان کرد: یعقوب هوشیار از شهر تبریز منصوب شد و علاقه شهردار تهران بر این بود انتصابات بر پایه شهر تهران باشد و اگر در شهرهای دیگر افراد توانمند وجود داشتند از ظرفیت آنان نیز استفاده شود و رضا پوریافر نیز کارمند شهرداری تهران است که چند سالی به قم مامور شد.

مشاور و دستیار ویژه شهردار تهران در حوزه راهبری کلان و ارتقا توانمندی مدیریتی شهرداری تهران افزود: قبل از انتصاب علیرضا قاری قرآن جلساتی با معاون هماهنگی امور مناطق برگزار و توافقاتی ایجاد شد اما بعد نظر خود او تغییر کرد و حکمی صادر نشد.

حبیب الله اظهارداشت: در موضوع هیات حاکمه اصلی معاونینی نظیر لطف الله فروزنده، حسین نظری، جلال بهرامی و سایر معاونین دارای سابقه‌های طولانی مدیریتی هستند، فروزنده در دولت دهم معاون توسعه مدیریت و سرمایه انسانی بود، بهرامی و نظری سابقه ۲۴ ساله در پست‌های اجرایی و تخصصی دارند.

وی با اشاره به اینکه پرسنل شهرداری تهران جزو پرسنل خدوم هستند، افزود: نگاه شهردار تهران بر کمک گرفتن از بدنه شهرداری است، ایشان این نگاه جدی را دارند که اگر کسی پرونده مفتوح داشته باشد از انتصاب پرهیز کنند تا افراد تبرئه شوند، در واقع با انتصاب‌ها شائبه‌ای ایجاد نشود.

نگاه ویژه شهردار به ترویج الگوی جهان اسلام ادبیات فارسی

مشاور و دستیار ویژه شهردار تهران در حوزه راهبری کلان و ارتقا توانمندی مدیریتی شهرداری تهران درباره انتصاب مرتضی امیری اسفندقه، دستیار ویژه شهردار تهران در حوزه ادبیات و شعر فارسی اظهارداشت: ایشان از مفاخر ادبیات و جزو شاعران کشور هستند، شهردار تهران با توجه به نگاهی که برای ترویج الگوی جهان اسلام و ادبیات فارسی دارند، از تجربیات و مشاوره ایشان استفاده خواهند کرد.

وی درباره انتصاب رضا صیادی به سمت سرپرست سازمان زیباسازی شهرداری تهران نیز گفت: در سازمان زیباسازی باید در نگاه به سازمان تغییر ایجاد شود و حضور صیادی در توسعه کالبدی و حفظ ارزش‌های شهر موثر خواهد بود.

حبیب‌ الله افزود: این بی‌انصافی است که فقط سابقه مدیریت سایت توسط ایشان را ببینیم، صیادی سال‎‌ها متولی همشهری جوان بودند و تجارب خوبی دارند.

برچسب‌ها شورای اسلامی شهر تهران شهرداری تهران شهردار تهران

منبع: ایرنا

کلیدواژه: شورای اسلامی شهر تهران شهرداری تهران شهردار تهران شورای اسلامی شهر تهران شهرداری تهران شهردار تهران دستیار ویژه شهردار بدنه شهرداری کانون ارزیابی شهرداری تهران شهردار تهران مدیریت شهری حبیب الله

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۵۷۹۲۸۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

شهردار تهران: اتصال بزرگراه یادگار امام به بروجردی و آزاد راه ساوه | امروز پاتوق معتادان متجاهر در تهران نداریم

دعلیرضا زاکانی در دیدار با شهروندان محله یافت‌آباد در مسجد جامع چهارده معصوم با بیان اینکه کمتر از سه سال از شروع به کار ششمین دوره مدیریت شهری گذشته است، افزود: سعی کردیم تهرانی که تحویل خواهیم داد با آنچه تحویل گرفته‌ایم، متفاوت باشد. زمانی بیشترین خدمات و امکانات در نیمه شمالی تهران متمرکز بود. تلاش کردیم فاصله بین شمال و جنوب را کم کنیم. از مرداد سال ۱۴۰۱ پویش «امیدوافتخار» را آغاز کردیم تا هر هفته در یکی از مناطق ثمره خدمات را تقدیم شهروندان کنیم. تا امروز حدود ۱۲۰ پویش برگزار شده است.

زاکانی ادامه داد: یکی از رویدادهای «امیدوافتخار» که در منطقه ۱۸ برگزار شد، افتتاح ۳.۷ کیلومتر از بزرگراه شهید بروجردی بود. این پروژه سال‌ها رها شده بود. در مدیریت شهری قبلی روی بعضی از پل‌ها خاک ریخته بودند و می‌خواستند روی آن درخت بکارند! چون تصور نمی‌کردند، بتوان این پروژه‌ها را دنبال و تکمیل کرد.

او با اشاره به هزینه‌کرد اعتبارات برای تکمیل پروژه‌های شهری، تصریح کرد: برای تکمیل ۱۰۰ پروژه نخست پویش «امیدوافتخار»، بالغ بر ۱۷۸ هزار میلیارد تومان هزینه شده است. بالای ۸۰ درصد این پروژه‌ها در مدیریت شهری ششم آغاز شده و کسر قابل توجهی از آن‌ها متعلق به مردم جنوب پایتخت و پایین خط میدان انقلاب است.

اتصال بزرگراه یادگار امام به بزرگراه بروجردی

شهردار تهران با بیان اینکه یکی از مشکلات منطقه ۱۸ با توجه به همه استعدادها، این بود که در «بن‌بست» حمل‌ونقلی قرار داشت، اضافه کرد: به همین دلیل پروژه تکمیل ادامه بزرگراه «یادگار امام» آغاز شد. این بزرگراه به‌زودی به بزرگراه شهید بروجردی متصل و در نهایت به آزادراه ساوه مرتبط خواهد شد. به این ترتیب مناطق ۹ و ۱۸ از شرایط بهتری در حوزه حمل‌ونقل بار و مسافر برخوردار می‌شوند.

زاکانی تصریح کرد: امسال پروژه امتداد یادگار امام تا میدان فتح افتتاح شود و شرایط جدیدی را برای منطقه ۱۸ فراهم کرده و بخشی از محرومیت در این منطقه رفع شد. همچنین بخش قابل توجهی از پروژه باغ‌راه حضرت زهرا(س) هم امسال افتتاح می‌شود. همین حالا چند پیمانکار با هم در این پروژه در حال فعالیت هستند. باغ‌راه حضرت زهرا(س)، به طول ۹.۵ کیلومتر دو منطقه ۱۷ و ۱۸ را به هم متصل کرده و یک محل بی‌دفاع شهری را به فضای سبز و دیگر کاربری‌های فرهنگی و تفریحی بدل می‌کند.

او اضافه کرد: آن‌طور که شهردار منطقه ۱۸ گزارش داده است، در این ۲ سال، بالغ بر پنج همت پروژه‌های محلی در منطقه ۱۸ افتتاح شده است. مناطق جنوبی پایتخت، فوق‌العاده باارزش هستند و باید به آنها توجه کرد. ما بدهکار مردم هستیم و تمام تلاش خود را برای خدمت به آنها انجام می‌دهیم. اما به دعا و پشتیبانی مردم برای خدمت و آبادانی نیاز داریم.

شهردار تهران با اشاره به اجرایی شدن پویش «من شهردارم»، تصریح کرد: سال ۱۴۰۱، شهروندان بالغ بر ۱۳۰۰ پروژه توسعه محلی را به ارزش ۴هزار میلیارد تومان انتخاب کردند. سال گذشته اغلب این پروژه‌ها به اتمام رسید. ۳۵۰ هزار نفر از شهروندان در پویش «من شهردارم» شرکت کردند. سال ۱۴۰۲، میزان مشارکت مردم در پویش «من شهردارم» به یک میلیون و سیصد و پنجاه هزار نفر رسید. آنها بالغ بر ۳هزار و سیصد پروژه را به ارزش حدود ۸ همت انتخاب کردند. این پویش نمودار روشنی از مدیریت مشارکتی و پیوستگی به متن جامعه است.

نسبت به معتادان شهر بی تفاوت نیستیم

زاکانی به طرح ساماندهی معتادان متجاهر هم اشاره کرد و گفت: در روددره فرحزاد، شوش، هرندی و برخی مناطق دیگر، عده‌ای با شرایط بدی در حال زندگی بودند. بعضی‌ها در دوره قبل معتقد بودند نباید کاری به معتادان متجاهر داشت و این نوعی زیست شهری است. ما اما نسبت به این آسیب اجتماعی بی تفاوت نبودیم. امروز هیچ محل تجمعی برای معتادان متجاهر در تهران باقی نمانده است. ممکن است چند معتاد متجاهر گوشه‌ای از شهر رها شده باشند؛ که ما به دنبال ساماندهی همه آنها هستیم. با همکاری دولت و شهرداری یک کار مشترک در زمینه آسیب‌های اجتماعی شروع شده است.

کد خبر 848994 منبع: همشهری آنلاین برچسب‌ها علیرضا زاکانی شهردارى تهران شهردار بزرگراه اعتیاد - معتاد

دیگر خبرها

  • انتخاب شهردار نمونه بر اساس ایجاد درگاه ارتباطی، بازرسی و ارزیابی عملکرد
  • افشاگری عبدالرضا داوری درباره شهردار تهران/ پرداخت ۲۵/۵ میلیارد تومان کمک هزینه مسکن به ۳۶ مدیر انقلابی منصوب زاکانی
  • توضیحات معاون فرماندار زنجان درباره نحوه تقسیم‌بندی فضای تبلیغی شهری
  • ۲۰۰۰ تاکسی برقی بزودی به ناوگان حمل و نقل تهران می‌پیوندد
  • زاکانی: تخصیص ارز تاکسی‌های برقی تهران تامین شده است
  • ببینید | واکنش جدید زاکانی به حواشی قرارداد چینی: شهردار تهران طلبکار شد!
  • تخصیص ارز برای واردات تاکسی‌های برقی از سوی بانک مرکزی
  • شهردار تهران: تخصیص ارز واردات ۲ هزار خودرو برقی توسط بانک مرکزی صورت می گیرد
  • شهردار تهران: اتصال بزرگراه یادگار امام به بروجردی و آزاد راه ساوه | امروز پاتوق معتادان متجاهر در تهران نداریم
  • لزوم ورود دستگاه قضایی به خریدهای خارجی زاکانی