Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرآنلاین به نقل از مجله زنان امروز، امیرحسین بانکی‏‌پور، رئیس کمیسیون ویژه جمعیت و تعالی خانواده مجلس، آمار روزانه سقط جنین را در ایران نزدیک به ۲ هزار مورد می‌‏داند، یعنی سالانه ۷۰۰ هزار مورد. او می‌گوید: «آمار رسمی‏‌ای درباره سقط جنین ارائه نمی‌‏شود اما آمارهای تحقیقاتی‏ وزارت بهداشت نشان می‌‏دهد که با احتساب اقسام سقط (سقط خودبه‌خودی، سقط عارضی، سقط درمانی، سقط جنایی) روزانه نزدیک به ۲ هزار سقط جنین در کشور داریم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

»

بانکی‌پور می‏‌گوید آمار سقط جنین در کشور عجیب‌وغریب و وحشتناک است: «ماده ۹ از قانون جوانی جمعیت و حمایت از خانواده برای مدیریت سقط‏‌ها در نظر گرفته شده است. ما پیش‌‏بینی می‌‏کنیم با این طرح و تبدیل شدنش به قانون بشود جلوی سقط جنین‏‌ها را حدود ۲۰ تا ۳۰ درصد گرفت.»

رئیس کمیسیون ویژه جمعیت و تعالی خانواده می‏‌گوید، موضوع غربالگری از همان اول هم در این طرح که از چند روز پیش تبدیل به قانون شده، قدغن نشده بود، بلکه قانونی شده بود: «در موادِ طرح تأکید شده بود که غربالگری باید در چارچوب پروتکل‏‌های وزارت بهداشت انجام شود. وزارت باید بر آزمایشگاه‏‌ها و مراکزی که غربالگری را خارج از استانداردهای علمی انجام می‌‏دهند نظارت کند و مجوز مراکزی که موارد مثبت و منفی کاذبشان زیاد است باطل شود و البته غربالگری باید زیر نظر پزشک متخصص صورت بگیرد. شورای نگهبان در نظراتش اعلام کرد که غربالگری نباید خطری برای مادر یا جنین داشته باشد و ما هم این نظر را در طرح منعکس کردیم.»

مدیرکل دفتر سلامت جمعیت وزارت بهداشت اما اعتقادی به تأثیر محدودیت غربالگری بر افزایش جمعیت ندارد: «در این قانون، گزاره‏‌های مؤثر دیگری در زمینۀ جمعیت وجود دارند که اگر اجرایی شوند بر افزایش جمعیت تأثیر خواهند گذاشت.»

۲۳۵۲۳۵

کد خبر 1569666

منبع: خبرآنلاین

کلیدواژه: سقط جنین افزایش جمعیت سقط جنین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.khabaronline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرآنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۵۷۹۵۵۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۴ هزار و ۱۹۳ نفر از دانشجویان متاهل وام تحصیلی دریافت کردند

به گزارش خبگزاری مهر، دکتر علی اکبر محمدی افزود: این تسهیلات و ارائه وام تحصیلی با هدف ایجاد انگیزه در میان دانشجویان متاهل در راستای سیاست های افزایش جمعیت و قانون حمایت ازخانواده صورت گرفت.

رییس صندوق رفاه دانشجویان وزارت بهداشت گفت: همچنین صندوق در راستای حمایت از دانشجویان متاهل و اجرای قانون حمایت از خانواده و جوانی جمعیت، در سال تحصیلی ۱۴۰۳-۱۴۰۲ همه درخواستهای ودیعه مسکن، وام ازدواج و تولد فرزند ویژه دانشجویان دانشکده ها و دانشگاههای علوم پزشکی کشور را بدون محدودیت پوشش داد.

وی خاطرنشان کرد:یک هزار و ۲۱۶ نغر به مبلغ ۷۷۱ میلیارد و ۹۶۱ میلیون و ۴۵۸ هزار و ۳۱۳ ریال ودیعه مسکن و همچنین یک هزار و ۹۹۵ نفر به مبلغ ۴۹۸ میلیارد و ۷۵۰ میلیون ریال وام ازدواج و ۳۸۰ نفر به مبلغ و ۲۳ میلیارد و ۵۲۰ میلیون ریال وام تولد فرزند دریافت کردند.

کد خبر 6089570

دیگر خبرها

  • وزارت بهداشت و درمان در اصلاح فرهنگ فرزندآوری یاری‌رسان‌ باشد
  • پیشرفت ایران در تشخیص مالاریا
  • یک واکسن دیگر در لیست واکسیناسیون کودکان ایرانی
  • واکسن روتاویروس به جدول واکسیناسیون کشوری اضافه می‌شود
  • واکسن روتاویروس به برنامه ایمن‌سازی کشور وارد شد
  • ورود واکسن روتاویروس به برنامه ایمن‌سازی کشور
  • برنامه امسال وزارت صمت برای جهش بزرگ تولید خودرو/ تیراژ تولید روزانه ۵۰۰۰ دستگاه خودرو رسید
  • ۴ هزار و ۱۹۳ نفر از دانشجویان متاهل وام تحصیلی دریافت کردند
  • اعلام زمان برگزاری آزمون غربالگری درون دانشگاهی شانزدهمین المپیاد علمی وزارت بهداشت
  • زنگ خطر کاهش رشد جمعیت در خوشاب