Web Analytics Made Easy - Statcounter

ایسنا/گیلان دو پروژه افزایش ظرفیت ترانسفورماتورهای پست ۶۳/۲۰ کیلوولت برق در شهرستان های انزلی و املش همزمان با هفته پدافند غیرعامل با حضور استاندار گیلان در بندرانزلی افتتاح شد.

همزمان با هفته پدافند غیرعامل، با حضور استاندار گیلان و معاون آموزش و پژوهش سازمان پدافند غیر عامل کشور، دو پروژه افزایش ظرفیت ترانسفورماتورهای پست ۶۳/۲۰ کیلوولت برق به طور همزمان در بی‌بی حوریه انزلی و املش در شهرستان بندرانزلی مورد بهره‌برداری قرار گرفت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

افتتاح این دو پروژه که بیش از ۲۴ میلیارد تومان برای آن‌ها هزینه شده؛ منجر به اشتغالزایی ۴۰ نفر به صورت مستقیم شد

اسدالله عباسی، استاندار گیلان در این مراسم اظهار کرد: پدافند غیرعامل و برق یک امر بسیار مهم و از زیرساخت‌هایی است که ارتباط تنگاتنگ با سایر امکانات و تجهیزات زندگی روزمره دارد که در صورت قطع سایر زیرساخت‌ها نیز دچار اختلال شده و زندگی روزمره را با مشکل مواجه می کند.

وی با اشاره به بارش برف سنگین انزلی در چند سال گذشته که باعث شد شبکه فرسوده انتقال برق فرو بریزد، افزود: عمده شبکه‌های انتقال برق استان گیلان فرسوده است و باید نوسازی شود.

استاندار گیلان با اشاره به اینکه پدافند غیرعامل آمادگی در جهت دفاع از خودمان و استحکام زندگی روزمره است، گفت: استان گیلان یکی که از استان های حادثه‌خیز در مباحث مختلف و حوادث طبیعی است لذا باید خودمان را در برابر این حوادث آماده کنیم و همه زیرساخت‌های لازم را در استان فراهم کنیم.

عباسی با اشاره به پدافند عامل تصریح کرد: در زمان جنگ تحمیلی پدافند عامل و استفاده از سخت افزارها بود ولی امروز در بحث سبک زندگی باید روش زندگی خودمان را به روز کرده و آمادگی لازم برای بحران‌ها را داشته باشیم.

وی با اشاره به اینکه حیات و زندگی ما بستگی به سلامت حوزه‌های مختلف از جمله بیولوژیک، منابع طبیعی، و دسترسی به حمل و نقل در حوزه‌های مختلف دارد، گفت: جلسات به ویژه در خصوص هدایت آبهای سطحی، شیرابه‌ها و انباشت زباله در کنار رودخانه‌ها تکراری شده و سلامت جامعه را تهدید می‌کند و باید همه موارد را قبل از اینکه آسیب برسد پیشگیری کنیم.

استاندار گیلان تاکید کرد: برق یکی از موارد اولویت‌دار و نیازهای مردم است و تامین آن برای ما مهم است. تابستان امسال شرایط سخت و دشواری برای مردم گیلان وجود داشت باید کاری کنیم که در سال‌های آینده مشکلی وجود نداشته باشد و این مسئله همانند سایر امور نیاز به انسجام و هماهنگی در بخش مدیریت دارد.

رضا کلهر، معاون آموزش و پژوهش سازمان پدافند غیر عامل کشور نیز، اظهار کرد: استان گیلان در پدافند غیر عامل از استان‌های پیشرو و پیشتاز به لحاظ اجرای طرح‌ها بوده است.

وی با بیان اینکه طرح‌های پدافند غیر عامل استان گیلان از بین ۲۰۰ پروژه عملیاتی مستخرج شده، تاکید کرد: در شهرها به دنبال پایداری و تداوم زیر ساختها هستیم و این دو پروژه در همین راستا در دستور کار قرار گرفته است.

همچنین در این مراسم بهمن داراب‌زاده، رئیس هیئت مدیره و مدیرعامل برق منطقه‌ای گیلان، با بیان اینکه این پروژه ها در طرح جامع پدافند غیر عامل تعریف شده بود، اظهار کرد: با افتتاح این دو پروژه ظرفیت ترانسفورماتورهای انزلی از ۶۰ به ۸۰ مگاولت و پست املش صد در صد افزایش یافت.

وی با بیان اینکه شعار هفته پدافند غیرعامل امسال با عنوان «پدافند غیرعامل و ایران پایدار» نامگذاری شده، تصریح کرد: با توجه به اینکه این پروژه در جهت پایداری شبکه است تصمیم بر این شد تا طی همین مناسبت به افتتاح رسمی برسد.

مدیرعامل برق منطقه ای گیلان اضافه کرد: با توجه به افزایش قیمت‌ها و نوسان شدید قیمتی همچنین کمبود منابع مالی مشکلاتی را ایجاد کرده بود ولی علیرغم همه مشکلات اجازه ندادیم کوچکترین خللی در خدمت رسانی ایجاد شود.

اسماعیل میرغضنفری، فرماندار شهرستان بندرانزلی نیز در این مراسم، یادآور شد: در یک سال گذشته استفاده بی‌رویه از برق به ویژه موصوعاتی از جمله استخراج بیت کوین و سرقت کابل های برق مشکلاتی را ایجاد کرده بود و باعث شده بود ورودی و خروجی استفاده از این انرژی متعادل نباشد لذا با مشکلاتی مواجه بودیم.

وی تصریح کرد: بندرانزلی یک شهرستان مبتنی بر موضوعات صنعتی و تولیدی است و از طرفی ریل‌گذاری صنایع به پشتوانه صنعت برق استوار است لذا امیدواریم با در مدار قرار گرفتن این پروژه مشکلات شهرستان بر طرف شود.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی اقتصادی برق پدافند غيرعامل ظرفیت ترانسفورماتورهای پدافند غیر عامل استاندار گیلان استان گیلان دو پروژه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۵۷۹۶۵۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

افتتاح دوره دوم کارآموزی قضایی در دادگستری استان آذربایجان غربی با ۳۹ نفر 

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای استان آذربایجان غربی،دکتر ناصر عتباتی رئیس کل دادگستری استان در این آیین با گرامیداشت یاد و خاطره شهید مطهری و تبریک روز معلم و نیز روز کارگر خطاب به کارآموزان قضایی دور دوم گفت: ورود به عرصه مهم، خطیر و حساس ولی با ارزش قضاوت را به شما تبریک می‌گویم و یقین دارم که عنایت خداوند بوده که شما را در این مسیر قرار داده، مسیری که گره گشایی از مشکلات مردم و احقاق حق در یک نظام الهی است.
عتباتی با اشاره به ظرفیت بالای علمی استان گفت: استان آذربایجان غربی در بسیاری از عرصه‌های علم و دانش دارای ظرفیت‌های بسیار بالایی است که یکی از این ظرفیت‌ها که مغفول مانده بود ظرفیت حقوقی بود و باتوجه به اینکه استان در زمینه کادر قضایی به شدت در مضیقه بود تلاش گردید با استفاده از این ظرفیت و عنایت و اعتماد ریاست معظم قوه قضائیه دوره اول کارآموزی قضایی را با ۳۳ کارآموز که بومی استان هستند در سال گذشته برگزار کنیم که در تیر ماه سال جاری این دوره به پایان خواهد رسید و همچنین با استفاده از این ظرفیت و تجربه، امروز شاهد افتتاح آغاز رسمی دوره دوم کارآموزی قضایی با ۳۹ کارآموز هستیم که با پایان این دوره‌ها استان از ثمره آن که تامین نیروی مورد نیاز قضایی است بهره خواهد برد و امید است این دوره‌ها استمرار داشته باشد.
عتباتی در پایان با تقدیر از شورای معاونین دادگستری استان، ادارات تابعه، مجموعه مدیریتی دانشگاه ارومیه که شرایط بسیار مناسبی را برای برگزاری این دوره‌ها فراهم نمودند گفت که افتخار تربیت قاضی که محوریت اصلی در دستگاه قضایی است و همه کمک می‌کنند که شرایط برای صدور رای و احقاق حق فراهم آید متعلق به کل استان است.
حجت‌الاسلام والمسلمین محمدپور معاون منابع انسانی و امور فرهنگی دادگستری استان نیز در ابتدای این آیین ضمن خوشامدگویی گزارشی از روند برگزاری دور اول کارآموزی قضایی آذربایجان غربی ارائه و گفت: استان از حیث کادر قضایی در مضیقه بوده و ۵۱ درصد از پست‌های قضایی آن خالی است.
محمدپور ادامه داد: در طول سه سال حضور دکتر عتباتی در استان، در بخش‌های مختلف پیگیر مشکلات و رفع آنها بودند که یکی از این بخش‌ها تامین کادر قضایی و اداری بود که با تلاش‌های ایشان در طی سه سال نزدیک به ۳۰۰ نفر کادر اداری و ۸۴ نفر کادر قضایی به استان جذب شده است و همچنین با پیگیری‌های ایشان و عنایت ویژه ریاست معظم قوه قضائیه و معاونت منابع انسانی قوه قضائیه با برگزاری دور‌های کارآموزی قضایی در استان برای تربیت قاضی و تامین کادر قضایی در استان راه اندازی شده اند.
شایان ذکر است با این آیین دوره دوم کارآموزی قضایی استان آذربایجان غربی رسماً افتتاح شد.

دیگر خبرها

  • تمرکز بر تکمیل پروژه‌های توسعه‌ای و شفاف‌سازی خریدهای شرکت مس با ایجاد سامانه استعلام قیمت
  • ۸۱ پروژه بهداشت و درمان گیلان آماده بهره برداری
  • جاه‌طلبی هالیوودی‌ها؛ ظرفیت ورزشگاه رکسهم به 50 هزار نفر افزایش می‌یابد
  • افتتاح دوره دوم کارآموزی قضایی در دادگستری استان آذربایجان غربی با ۳۹ نفر 
  • اولویت امروز پایش تهدیدات و برنامه ریزی برای مقابله است
  • افتتاح نخستین طرح صنعتی گیلان در سال جهش تولید
  • افزایش دو برابری ظرفیت انتقال آب به دیلم
  • تاکید پدافند غیر عامل بر ضرورت ارتقای امنیت پیام‌رسان‌های داخلی
  • تکالیف کارگروه پدافند غیرعامل برای دستگاه‌های اجرایی
  • افتتاح دستگاه MRI بیمارستان رازی رشت، به زودی