Web Analytics Made Easy - Statcounter

گروه استان‌ها- رئیس سازمان چای کشور گفت: ۴۰۰ هکتار از باغات رها شده چای سال گذشته احیاء شد و پیش‌بینی ما برای امسال احیای ۵۰۰ هکتار از اراضی است. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از رشت، حبیب جهانساز صبح امروز در جمع خبرنگاران با بیان اینکه برای نیمه دوم سال ارائه تسهیلات را در پیش داریم اظهار داشت: اولویت کار ما ارائه تسهیلات بهزراعی به باغات و بهسازی کارخانجات است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رئیس سازمان چای کشور با بیان اینکه از محل صندوق تخصصی چای و سرمایه‌گذاری در بانک‌های عامل تسهیلاتی در نظر گرفته شده است افزود: همچنین برای سرمایه در گردش به ازای هر هکتار 4 میلیون تومان برای چایکاران در نظر گرفته شده است.

وی با اشاره به اینکه پرداخت این تسهیلات آغاز شده است گفت: برای هرس کف‌بر و اصلاح شیب هکتاری 35 میلیون و برای هرس کف‌بر و احیای باغات رها شده 25 میلیون تومان در نظر گرفتیم که همه این تسهیلات با سود 4 درصد و بازپرداخت 4 ساله است.

انتقاد امام جمعه رشت از ‌واردات چای/ برخی‌ها در پشت پرده به دنبال ضربه به تولیدات داخلی ‌هستند‌‌رئیس سازمان چای کشور: 30 هزار تن چای خشک امسال در استان گیلان تولید شدعضو مجمع نمایندگان استان گیلان: تداوم ضعف مدیریتی، "صنعت چای" را تا چند سال آینده به نابودی می‌کشاند

جهانساز با بیان اینکه برای تأمین ماشین‌آلات نیز تسهیلاتی در نظر گرفتیم که 80 درصد آن با سود 4 درصد ارائه می‌شود تصریح کرد: از محل سرمایه در گردش و تسهیلات سرمایه‌ای سال گذشته حدود 52 میلیارد تومان تسهیلات پرداخت شد.

رئیس سازمان چای کشور با اشاره به اینکه برای امسال نیز حدود 60 میلیارد تومان تسهیلات پیش‌بینی کردیم افزود: 400 هکتار از باغات رها شده و 7 کارخانه چای که سالیان سال رها شده بود سال گذشته مجدداً به چرخه تولید بازگشتند.

وی ابراز داشت: پیش‌بینی ما برای امسال احیای 500 هکتار از باغات رها شده است؛ 10 هزار هکتار از اراضی چای پتانسیل به زراعی را دارند همچنین اولویت ما برای پرداخت تسهیلات به کارخانجات برندسازی و بهسازی آنان است.

جهانساز با بیان اینکه به ازای هر کارخانه 600 میلیون تومان با سود 7 درصد و بازپرداخت 3 ساله در نظر گرفته شده است خاطرنشان کرد: 18 میلیارد تومان سال گذشته تسهیلات پرداخت شد و امسال سعی کردیم محدودیتی برای منابع نداشته باشیم.

وی گفت: 110 کارخانه عضو صندوق تخصصی چای هستند؛ تسهیلات پرداختی به‌طور مستقیم از صندوق یا سرمایه‌گذاری صندوق است و تسهیلات سرمایه در گردش با ضمانت نامه زنجیره‌ای، مستقیم از صندوق پرداخت می‌شود.

رئیس سازمان چای کشور اظهار داشت: بخشی از منابع صندوق را در قالب تسهیلات در دو بانک عامل یک بانک را صرفاً برای پرداخت تسهیلات به چایکاران و یک بانک را صرفاً برای پرداخت تسهیلات به کارخانجات چای در نظر گرفته‌ایم.

انتهای پیام/614/ ز

منبع: تسنیم

کلیدواژه: هکتار از باغات رها شده رئیس سازمان چای کشور سال گذشته

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۵۷۹۷۳۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نماینده مجلس: پرداخت وام در کشور به کلی تعطیل شده

آفتاب‌‌نیوز :

جلال محمودزاده، نماینده مهاباد در مجلس با اشاره به تعیین تکلیف وضعیت تسهیلات در سال جدید و اینکه آیا با وجود عدم تصویب بودجه و نهایی شدن برنامه هفتم افزایش‌ها در آن اعمال می‌شود، به ایلنا گفت: در این مساله سردرگمی در بحث وام ازدواج و فرزندآوری وجود دارد، البته افزایش آن تصویب شد، اما معمولا در ابتدای سال بانک‌ها اعتبارات لازم برای پرداخت آن را دریافت نکرده‌اند و در نتیجه از پرداخت تسهیلات قرض‌الحسنه ازدواج استنکاف می‌ورزند.

وی ادامه داد: البته این موضوع شامل انواع دیگر تسهیلات بانکی هم می‌شود و به کلی پرداخت وام در کشور تعطیل شده است، برای بخش تولید مشاهده می‌کنید که نرخ سود تسهیلات از ۱۸ درصد به ۲۳% رسید و ۵% افزایش پیدا کرد. از سوی دیگر مردم برای تامین هزینه‌های اولیه زندگی مانند رهن منزل استیجاری نیاز به حمایت و دریافت وام دارند که در حال حاضر بانک‌ها حاضر به همکاری نیستند و باید هرچه زودتر برای این وضعیت چاره‌اندیشی شود.

منبع: خبرگزاری ایلنا

دیگر خبرها

  • موفقیت بانک ملی ایران در جذب سرمایه اجتماعی با پرداخت تسهیلات خرد
  • نماینده مجلس: پرداخت وام در کشور به کلی تعطیل شده
  • باغات مرکبات مازندران شناسنامه‌دار می‌شوند
  • تشکیل کمیته تدوین سند احیاء ربع رشیدی تبریز
  • برنامه‌ریزی برای توسعه ۱۶۰۰ هکتاری باغات
  • کار برداشت گل محمدی از باغات شهرستان خاش آغاز شد
  • سرمایه‌گذاری صنعتی ۱۰ هزار میلیارد تومانی در کرمانشاه با تسهیلات سفر رئیس جمهور
  • راه‌اندازی فاز دوم کارخانه فولاد بافت مصداق«جهش تولید با مشارکت مردم» است
  • ۵۵ درصد از واحد‌های فرسوده در بافت‌های تاریخی قرار دارند
  • پرداخت ۱۶۰ هزار میلیارد تومان وام ازدواج در کشور