Web Analytics Made Easy - Statcounter

نمایندگان مجلس شورای اسلامی با تایید گزارش کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس درباره عملکرد رییس سازمان مطالعه و تدوین کتب علوم اسلامی انسانی با ارسال آن به قوه قضائیه موافقت کردند.

در جلسه علنی روز چهارشنبه مجلس شورای اسلامی، نمایندگان مجلس شورای اسلامی با تقاضای کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس درخصوص اعمال ماده ۲۳۴ قانون مجلس درباره عملکرد رییس سازمان مطالعه و تدوین کتب علوم اسلامی و انسانی موافقت کردند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این پرونده با ۱۴۷ رای موافق نمایندگان به قوه قضائیه ارسال شد

«احمد نادری» رییس کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس در قرائت این گزارش اظهار کرد: علی رغم سرمایه‌گذاری مادی و معنوی انجام شده در سازمان مطالعه و تدوین کتب علوم اسلامی و انسانی دانشگاه‌ها، به دلیل سوء مدیریت و تخلفات انجام شده توسط رییس، معاونین و مدیران آن سازمان در حوزه‌های امور مالی و اداری (شامل نحوه استخدام، ارتقاء و انتصاب مدیران، خرید کاغذ، چاپ و عرضه کتب، نحوه انعقاد قرارداد خرید و فروش کتب، خرید نرم افزار های مورد نظر و تخلف در حوزه طرح های عمرانی سازمان)، و حوزه پژوهش (شامل نحوه فعالیت، جذب و ارتقاء اعضای هیئت علمی، اجرای طرح های تحقیقاتی، تألیف و تدوین کتب و محتوای کتب)، سازمان موصوف از مسیر اهداف تعیین شده به بیراهه رفته است.

نماینده مردم تهران در مجلس افزود: کمیسیون به دلیل حساسیت بالای موضوع و تقاضای تعدادی از نمایندگان محترم مبنی بر اعمال ماده(۲۳۴) قانون آیین نامه داخلی مجلس شورای اسلامی برای عملکرد رییس سازمان مطالعه و تدوین کتب علوم اسلامی و انسانی«سمت» به موضوع ورود کرد.

وی ادامه داد: کمیسیون با برگزاری چندین جلسه در کمیته فرهنگ و تربیت اسلامی و صحن کمیسیون که همگی با حضور رییس و معاونان سازمان سمت برگزار گردید، پس از استماع دلایل و نظرات موافقان و مخالفان، نهایتاً کمیسیون در جلسه مورخ ۹ خردادماه ۱۴۰۰ با اکثریت آراء، تخلفات قانونی را وارد دانسته و گزارش نهایی خود را برای قرائت در صحن علنی و رأی نهایی نمایندگان محترم جهت ارجاع به قوه قضائیه، تقدیم مجلس شورای اسلامی نمود./ ایسنا

منبع: ایران آنلاین

کلیدواژه: مجلس شورای اسلامی قوه قضائیه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ion.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۵۷۹۷۶۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تأکید رئیس قوه قضائیه بر تدوین پیوست رسانه‌ای در آرا و تصمیمات قضائی

به گزارش گروه فرهنگ و جامعه خبرگزاری علم و فناوری آنا، حجت‌الاسلام والمسلمین غلامحسین محسنی اژه‌ای امروز دوشنبه (۱۰ اردیبهشت) طی سخنانی در نشست شورای‌عالی قوه قضائیه، اظهار کرد: پیشاپیش شهادت حضرت امام جعفر صادق (ع) را تسلیت می‌گویم. همانطور که مستحضر هستید در زمان امام صادق (ع) فرصتی برای نشر، ترویج و گسترش معارف بلند اسلامی فراهم آمد و شاگردان مبرزی از متکب ایشان آموختند و به تبلیغ اسلام واقعی پرداختند. همچنین روز معلم و شهادت استاد شهید مرتضی مطهری را گرامی می‌داریم؛ استاد مطهری از شاگردان مکتب امام صادق (ع) و متخلق به اخلاق اسلامی بودند.

دیگر خبرها

  • گزارش تصویری | بازدید تعدادی از نمایندگان مجلس شورای اسلامی از معاونت سیما
  • پیش‌نویس لایحه حمایت جامع از نخبگان ایرانی با ۵۵ ماده تدوین شد/ اعلام آمادگی نمایندگان خانه ملت برای حمایت از نخبگان
  • پیش‌نویس لایحه حمایت جامع از نخبگان ایرانی با ۵۵ ماده تدوین شد
  • جدول مربوط به «تملک دارایی‌های مالی» تصویب شد
  • لایحه عفاف و حجاب به کجا رسید؟
  • کدام نمایندگان جلسه عصر مجلس را تعطیل کردند؟
  • خبر جدید از لایحه حجاب/ رئیس کمیسیون قضایی مجلس: منتظر اظهار نظر شورای نگهبان هستیم
  • تأکید رئیس قوه قضائیه بر تدوین پیوست رسانه‌ای در آرا و تصمیمات قضائی
  • لایحه حجاب بار دیگر از مجلس به شورای نگهبان ارسال شد
  • لایحه عفاف و حجاب بار دیگر به شورای نگهبان ارسال شد