Web Analytics Made Easy - Statcounter

مرحله دوم گروهی سیزدهمین المپیاد علمی دانشجویان دانشگاه‌های علوم پزشکی کشور از امروز چهارشنبه، ۱۲ آبان آغاز شد و فردا پنج شنبه ۱۳ آبان ماه جاری پایان می‌یابد.

به گزارش ایسنا، المپیاد علمی دانشجویان دانشگاه‌های علوم پزشکی کشور هر ساله در دو مرحله آزمون انفرادی و دو مرحله گروهی برگزار می‌شود. پس از رقابت دانشگاهی و کسب امتیازات بر اساس سهمیه‌بندی اعلام شده از دبیرخانه المپیاد، تعداد ۲ هزار و ۵۰۰ دانشجو در ۶ حیطه وارد مرحله اول آزمون انفرادی یا اصطلاحاً غربالگری می‌شوند که امسال در ۱۳ خرداد در ۳۹ دانشگاه علوم پزشکی برگزار شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

سپس در هرحیطه ۹۰ نفر به تعداد جمعا ۵۴۰ نفر از دانشجویان برتر وارد مرحله دوم انفرادی و مرحله اول گروهی می‌شوند که طی آن دانشجویان، پروژه‌های تحقیقاتی خود را انجام می‌دهند. امسال مرحله دوم انفرادی در تاریخ اول مهر ماه برگزار شد و بر اساس نمرات انفرادی دوم و گروهی اول، منتخبین راه یافته به مرحله دوم گروهی مشخص شدند. تعداد منتخبین راه یافته به مرحله دوم گروهی ۲۱۵ نفر است.

در مرحله دوم گروهی سیزدهمین المپیاد علمی دانشجویان دانشگاه‌های علوم پزشکی کشور، ۲۱۵ دانشجو در ۶ حیطه استدلال بالینی، آموزش پزشکی، کارآفرینی در بستر دانشگاه‌های هزاره سوم، مدیریت نظام سلامت، تفکر علمی در علوم پایه، مطالعات میان رشته‌ای علوم انسانی و سلامت؛ به تفکیک ۱۰۱ دانشجوی دختر و ۱۱۴ دانشجوی پسر شرکت کرده‌اند.

موضوع حیطه‌های سیزدهمین المپیاد علمی دانشجویان علوم پزشکی کشور شامل موضوع «دروس اصلی پزشکی (داخلی، کودکان، زنان و جراحی)» حیطه استدلال بالینی، موضوع «مدیریت وزن/ چاقی» حیطه تفکر علمی در علوم پایه، «تقویت نظام PHC برای ارتقای پاسخگویی اجتماعی در شرایط اضطرار» حیطه مدیریت نظام سلامت، موضوع «تاب آوری کسب و کارهای دانش بنیان» حیطه کارآفرینی در بستر دانشگاه‌های هزاره سوم، موضوع «آموزش مجازی» حیطه آموزش پزشکی و موضوع «هوش مصنوعی» حیطه مطالعات میان رشته‌ای علوم انسانی و سلامت است.

سیزدهمین المپیاد علمی دانشجویان دانشگاه‌های علوم پزشکی کشور به صورت حضوری و گروهی امروز و فردا ۱۲ و ۱۳ آبان در تهران در حال برگزاری است و ورود دانشجویان منتخب دانشگاه‌های علوم پزشکی سراسر کشور برای شرکت در این المپیاد، ازصبح امروز با استقبال گرم کمیته استقبال در حال انجام است.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: المپیاد علمی دانشجویان دانشگاه های علوم پزشکی سیزدهمین المپیاد علمی دانشجویان المپیاد علمی دانشجویان دانشگاه های علوم پزشکی کشور سیزدهمین المپیاد علمی دانشجویان مرحله دوم گروهی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۵۷۹۸۳۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جشن ازدواج ۵۰ زوج دانشجو در قم برگزار شد

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما؛ مرکز قم، مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه علوم پزشکی در حاشیه این مراسم گفت: هدف از برگزاری این جشن، ترویج هرچه بیشتر ازدواج آسان بین دانشجویان است.

حجت الاسلام طاهری واسطه گری در امر ازدواج را یکی از اولویت‌های اساسی نهاد‌های فرهنگی موجود در دانشگاه عنوان کرد و گفت: خانه وصال در این دانشگاه برپا شده و با جمع آوری ملاک‌ها و معیار‌های هر یک از دانشجویانی که تمایل به ازدواج دارند، آن‌ها را برای ازدواج به یکدیگر معرفی می‌کنند.

وی بر اهمیت جایگاه مشاوره‌های پیش از ازدواج تاکید کرد و افزود: در خانه‌های وصال دوره‌های آموزشی پیش از ازدواج برای زوجین برپا می‌شود و دانشجویان می‌توانند با بهره مندی از این دوره‌ها آموزش و آگاهی لازم را برای ازدواج و آغاز زندگی مشترک کسب کنند.

مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه علوم پزشکی ازدواج در دوران دانشجویی را یکی از موفق‌ترین زمان‌های تشکیل خانواده عنوان کرد و گفت: بمنظور تسهیل ازدواج دانشجویان سال گذشته به همت ریاست دانشگاه علوم پزشکی ۲۴ واحد خوابگاه متاهلی ساخته و در اختیار دانشجویان قرار گرفت و در سال جاری نیز برنامه ریزی‌ها برای ساخت ۶۰ واحد خوابگاه متاهلی دیگر انجام شده و امیدواریم با عملیاتی شدن ساخت این واحد‌ها تمام نیاز دانشگاه به خوابگاه‌های متاهلی برطرف شود.

دیگر خبرها

  • آغاز به‌کار مرکز مطالعات و توسعه آموزش پزشکی دانشگاه آبادان ‌
  • استقرار دانشجویان پسر در خوابگاه ملکی دانشکده پرستاری طبس
  • اعلام زمان برگزاری آزمون غربالگری درون دانشگاهی شانزدهمین المپیاد علمی وزارت بهداشت
  • جشن ازدواج ۵۰ زوج دانشجو در قم برگزار شد
  • افتتاح دفتر همکاری‌های علمی تاجیکستان و علوم پزشکی شیراز
  • آئین تجلیل از، برترین‌های المپیاد‌های علمی دانش آموزی در بابل
  • افتتاح دفتر همکاری‌های وزارت تندرستی جمهوری تاجیکستان و دانشگاه علوم‌ پزشکی شیراز
  • همایش پیاده‌روی خانوادگی فردا در یاسوج برگزارمی شود
  • ️پوشش ۱۰۰ درصدی طرح تکمیلی فلج اطفال در نیشابور
  • جزئیاتی از پرداخت وام‌های دانشجویان علوم پزشکی / برگزاری ۷ طرح ملی دانشجویی