Web Analytics Made Easy - Statcounter

نماینده ولی فقیه در خراسان رضوی گفت: اگر بخواهیم از کاروان علمی جهانی عقب نمانیم، باید با کنگره‌های علمی در مشهد، موقعیت خود را به جهان نشان داده و زمینه تبادل علمی فراهم شود.

به گزارش قدس انلاین، آیت‌الله سید احمد علم‌الهدی در دیدار با رئیس دانشگاه علوم پزشکی مشهد مقدس، با بیان این‌که شرایط دانشگاه علوم پزشکی با سایر دانشگاه‌ها کاملأ متفاوت است و مسئولیت بیشتری نسبت به دیگر دانشگاه‌ها دارد، اظهار کرد: فعالان در این دانشگاه از منافع درمانی خودشان صرف نظر کردند و مسئولیت را بر عهده می‌گیرند؛ از شما بزرگوارانی که این مسئولیت را پذیرفتید تشکر ویژه‌ای دارم زیرا این امر، مسئولیت بزرگی است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!
مدیریت کارآمد مساوی با حل مشکلات است وی با بیان این‌که مسئولیت در دانشگاه علوم پزشکی، فداکاری و ایثار زیادی می‌طلبد، ادامه داد: یکی از مسائلی که در عرصه‌های مختلف بسیار بیان می‌شود، مشکلات مالی است که البته مستلزم مدیریت کارآمد است، به خاطر همین امر، کمبود در تجهیز امکانات پزشکی بسیار به چشم می‌خورد که این مسئله نیز نیازمند همراهی و همیاری نیروهای متخصص و انقلابی است. نماینده ولی فقیه در خراسان رضوی اضافه کرد: کمبود در مسائل درمانی و پزشکی همیشه وجود داشته اما با قدرت تعامل می‌توان مشکلات را حل کرد و مشکلات را با کمک نهادها کاهش داد. ایشان با اشاره به این‌که بدهی دارویی بیشتر مربوط به بیمه‌ها است، گفت: دو موضوع باید بررسی شود، بیمه‌ها بدهی خودشان را نمی‌پردازند و لازم است پیگیری بیمه در دستور کار قرار گیرد. بسیج جامعه پزشکی خط مقدم مقابله با کرونا بود آیت‌الله علم‌الهدی خاطرنشان کرد: در حال حاضر نیز می‌توان از نهادها، مردم و دستگاه‌های مختلف برای تسهیل فعالیت‌های دانشگاه علوم پزشکی کمک گرفت که خوشبختانه در استان ما هماهنگی بین مسئولین خوب بوده و می‌توان از هزینه‌های بیهوده جلوگیری کرد. وی تأکید کرد: در جریان بسیج جامعه پزشکی و دانشگاه اتفاقات خوبی رخ داده ولی مدیریت موضوع کم می‌توانست بهتر باشد، اگر دانشگاه به کار آنان بهای بیشتری بدهد و تحت مدیریت دانشگاه باشند، شاید بیشتر از این بتوان از ظرفیت بالقوه بسیج جامعه پزشکی استان استفاده کرد. جنگ اقتصادی و پزشکی عضو مجلس خبرگان رهبری با با ابراز امیدواری از تکرار نشدن مشکلات پیک پنجم کرونا در استان، اظهار کرد: خوشبختانه در حوزه پژوهش، تیم امروز دانشگاه انقلابی هستند اما باید برای این عزیزان انگیزه فعالیت ایجاد کنیم تا در جامعه پویا و فعال باشند. وی اضافه کرد: امروزه ما در جنگ اقتصادی هستیم، دشمن از تمام فعالیت نظامی ناامید شده و به فتنه و تحریم روی آورده است اما اگر بخواهیم از کاروان علمی جهانی عقب نمانیم، می‌توان با برگزاری کنگره‌های علمی در مشهد، هم موقعیت علمی خود را به جهان نشان دهیم و هم زمینه تبادل علمی را فراهم کرد. واکسینه شدن مردم برای سلامت کشور لازم است آیت‌الله علم‌الهدی ادامه داد: خوشبختانه کشور و عزیزان ما در عرصه سلامت بسیار توانمند و با همت بودند و توانستند کرونا را مهار کنند که به لطف خدا و همت دولت، این روزها بسیاری از مردم واکسینه شدند و همین امر به سلامت کشور کمک شایانی کرده است. وی با اشاره به ایده شهرک سلامت، اظهار کرد: شهرک سلامت می‌تواند همه پزشکان را دور هم جمع کند و بار ترافیکی خیابان‌های اطراف بیمارستان‌ها را کم کند، اجرای ایده شهرک سلامت را در اولویت بگذارید تا هم خودتان و هم مردم از آن بهره ببرند. انتهای پیام منبع: مهر

منبع: قدس آنلاین

کلیدواژه: آیت الله علم الهدی دانشگاه علوم پزشکی مشهد شهرک سلامت دانشگاه علوم پزشکی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.qudsonline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «قدس آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۵۷۹۹۳۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مرکز رشد فناوری‌های بالینی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی افتتاح شد

به گزارش خبرنگار سلامت خبرگزاری علم و فناوری آنا،  مرکز رشد فناوری‌های بالینی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی صبح امروز با حضور زالی رئیس دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی افتتاح شد.

این مرکز رشد با ارائه یک مدل تحقیقات محور و پتانسیل علمی بالا، یکی از پیشتازان تولید دانش در حوزه سلامت است. این مرکز قادر است توانایی خود را به صورت عملی در پشتیبانی از تبد یل دانش به فناور‌ی های دانش محور حوزه سالمت به ویژه در حوزه، تکنولوژ‌ی های نوین پزشکی، هوش مصنوعی، تجهیزات پزشکی، بیوتکنولوژی، روش‌های جد ید درمانی، پزشکی دقیق و ... به کار برد و با هدف حمایت از بنگاه‌ها‌ی نوآور و کارآفرین و تبد یل آنها به محصولات مبتنی بر نوآوری، بازاریابی و تجاری سازی آنها در بازار‌های داخلی و بین المللی
و کمک به ایجاد فرصت‌های شغلی برای جوانان، خودکفایی در تولید تجهیزات و ملزومات پزشکی و به حرکت درآوردن
چرخ‌های اقتصاد ملی اقدام به تاسیس مرکزرشد فناوری‌های بالینی نموده است.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • افزایش تعداد رشته‌های دانشگاه علوم پزشکی تربت‌حیدریه
  • برگزاری اولین دوره مسابقات کشوری علمی پژوهشی مفتاح کاپ در دانشگاه فردوسی مشهد
  • خیّران سلامت یک میلیارد ریال به حوزه سلامت شهرستان کاشمر کمک کردند
  • آزمون غربالگری درون دانشگاهی المپیاد علمی دانشجویی وزارت بهداشت در دانشگاه آزاد برگزار شد
  • اجرای درمان رایگان کودکان در بیمارستان‌های علوم پزشکی تهران
  • حمایت دانشگاه‌های جهان از فلسطین یادآور رسالت معلمی در دفاع از مظلومان است
  • علت مرگ «فرزانه اکبری» در جهرم چه بود؟
  • مرکز رشد فناوری‌های بالینی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی افتتاح شد
  • چالش‌های سلامت دهان و دندان در ایران
  • چالش‌های سلامت دهان و دندان در ایران/ مشکل افزایش دندانپزشک نیست