Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار مهر، علی تشنه دل ظهر چهارشنبه در جلسه با موضوع نهمین سفر استانی رئیس‌جمهور به استان سمنان با ارائه گزارش پیرامون زیرساخت‌ها و مشکلات حوزه صنعت و معدن به میزبانی اداره کل صمت سمنان ضمن بیان اینکه میانگین کشوری برخورداری صنعت از سهم آب برای همه استان‌های کشور پنج درصد است، ابراز داشت: این میزان برای استان سمنان تنها سه درصد گزارش‌شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی بابیان اینکه عدم مصرف بهینه آب در بخش‌های دیگر باعث شد تا سمنان نتواند از حق آب صنعت به میزان مذکور استفاده کند، افزود: بزرگ‌ترین بحران استان کمبود آب است و در صورت تأمین آن چالش جدی حوزه‌های صنعت و معدن استان سمنان رفع می‌شود.

رئیس سازمان صمت استان سمنان بابیان اینکه دیگر بحران موجود در استان حوزه سرمایه‌گذاری صنعتی و معدنی است، ابراز داشت: تهیه مواد اولیه، تخصیص ارز و تأمین منابع مالی همچنین مواد موردنیاز پتروشیمی برای استفاده ورق‌های فلزی دیگر مشکلات عدیده در حوزه صنعت است.

تشنه دل بابیان اینکه در صورت عدم حل مشکلاتی نظیر سرمایه‌های در گردش و به‌ویژه سرمایه‌های ثابت و نوسازی صنایع صنعت استان با چالش جدی مواجه می‌شود، تصریح کرد: در تشریح اهداف سفر رئیس‌جمهور و هیئت همراه به استان بیشترین انتظار و برنامه‌ریزی‌ها در بخش صنعت و معدن را درزمینهٔ تأمین زیرساخت‌های توسعه صنعتی، معدنی و تجاری است.

وی بابیان اینکه وجود یک هزار و ۷۶۷ واحد صنعتی سمنان را به یکی از قطب‌های صنعتی شرق کشور تبدیل کرده است، افزود: بار مازاد توسعه صنعتی تهران به عهده سمنان است زیرا بسیاری از صنایع نمی‌توانند در تهران مستقر شوند به سمت این استان می‌آیند لذا می‌طلبد که موضوعات زیرساختی، زیست‌محیطی و منابع استانی بیشتر دیده شود.

کد خبر 5343040

منبع: مهر

کلیدواژه: دولت سیزدهم سفر هیئت دولت به استان سمنان کمبود آب ویروس کرونا بوشهر یوم الله 13 آبان کرمانشاه واکسن کرونا آمار کرونا خطبه های نماز جمعه گرگان لیگ برتر فوتبال ایران ایلام پدافند غیرعامل شهرداری قم عکس استانها بارش باران استان سمنان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۵۷۹۹۶۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رقم عجیب مصرف برق کولر‌ها در دوره گرم سال

مصطفی رجبی مشهدی با اشاره به مصرف برق ٣٢ هزار مگاواتی سامانه های‌سرمایشی در دوره گرم سال، آن را معادل مصرف برق یک کشور ۱۲۰ میلیونی عنوان کرد و گفت: ممنوعیت تبلیغ کولر‌های گازی در مناطق عادی و معتدل طی مذاکره با صداوسیما حاصل شده و ٨٠ درصد مناطق کشور را شامل می‌شود.

به گزارش وزارت نیرو، وی در گردهمایی مدیران دفاتر حقوقی شرکت‌های برق منطقه‌ای و توزیع نیرو به ناترازی صنعت برق در ٣ بخش مالی، سوخت و تولید و مصرف برق اشاره کرد که به طور مستقیم یا غیرمستقیم عملکرد بخش‌های تولید، انتقال و توزیع برق را تحت تاثیر قرار داده است.

وی رشد شتابان مصرف (٥.٧ درصد در سال گذشته) را از دیگر چالش‌های صنعت برق عنوان کرد که با توجه به رشد یک تا ٢ درصدی مصرف در کشور‌های توسعه یافته، نیازمند تدبیر است.

 

به گفته وی، بخشی از رشد مصرف برق نامتعارف است که به پدیده‌های نوظهوری مانند ماینر‌های غیرمجاز یا استفاده از کولر‌های گازی در مناطق عادی اختصاص دارد.

مدیرعامل توانیر در ادامه از کاهش فعالیت تولیدکنندگان مجاز رمز ارز از حدود ٣٥٠ مگاوات به کمتر از ٥٠ مگاوات خبر داد که به دلیل عدم بازدارندگی، راهکار‌های قبلی مربوط به استخراج غیرمجاز است.

وی در همین زمینه گفت: تاکنون ٨٠٠ مگاوات ماینر غیرمجاز کشف شده است.

رجبی مشهدی ٣٢ هزار مگاوات مصرف برق سامانه های‌سرمایشی در کشور را معادل کل مصرف برق کشور مصر با ١٢٠ میلیون نفر جمعیت ذکر کرد که نشان می‌دهد در کشور ما مقررات و مناسبات خوبی برای بهره‌وری انرژی و مهار هدر رفت برق در این حوزه حاکم نیست.

وی با اشاره به ممنوعیت تبلیغ کولر‌های گازی در مناطق عادی و معتدل که طی مذاکره با صداوسیما حاصل شده و٨٠ درصد مناطق کشور را شامل می‌شود، تاکید کرد: توان صنعت برق در این عرصه به ابزار‌های فنی و اجرایی محدود می‌شود و بدون بهره‌گیری از ظرفیت حوزه حقوقی، امکان جلوگیری از مصارف بی‌رویه یا اجرای طرح‌هایی مانند توسعه خطوط برق وجود ندارد، بنابراین درخواست دارم واحد‌های حقوقی صنعت برق وارد میدان شوند و کارشناسان این حوزه در تمامی موضوعات مبتلا به صنعت برق ورود کنند.

دیگر خبرها

  • جلیل سبحانی از ورود هوش مصنوعی به صنایع پتروشیمی خبر داد
  • وضعیت نابسامان نیروی کار در خراسان رضوی
  • حکمرانی داده‌ها در عصر اینترنت اشیاء/ پلتفرم‌ها خود را مالک داده‌ها می‌دانند
  • ساخت ١٤٠ هزار واحد مسکونی برای کارگران صنعتی
  • ساز کوک دانشگاه و صنعت برای تأمین امنیت غذایی/ هزار دانشجوی طرح پویشی به هلدینگ زر می‌روند
  • رقم عجیب مصرف برق کولر‌ها در دوره گرم سال
  • شهرک انرژی در تهران احداث می‌شود
  • سکوت هشت‌ماهه سیاستگذار ارزی خودرو
  • ۷۰ درصد ظرفیت شهرک صنعتی شورمست غیرفعال است
  • تأمین برق، چالش جدی شهرک‌های صنعتی