Web Analytics Made Easy - Statcounter

مدیرکل دفتر نساجی، پوشاک و سلولزی وزارت صمت با بیان اینکه واحدهای تولیدی داخلی توان تولید کاغذهای چاپ و تحریر مورد نیاز کشور را دارند گفت: سه واحد تولیدی در کشور داری این ظرفیت هستند که باید حمایت شوند.

به گزارش ایسنا، به نقل از شاتا، افسانه محرابی با حضور در یک برنامه تلویزیونی، به برنامه‌های وزارت صنعت، معدن و تجارت برای استفاده از ظرفیت‌های بدون استفاده در حوزه کاغذ، اشاره کرد و گفت: در حال حاضر سه واحد تولیدی کاغذ در کشور وجود دارد که این واحد ها ظرفیت تولید کاغذ کل کشور را دارا هستند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: برای استفاده از این ظرفیت وزارت صمت چندین طرح را تدوین کرده است با این وجود با مشکلات فعلی که اکنون در این حوزه وجود دارد، مسیر سختی پیش روی تولید کنندگان قرار گرفته است.

محرابی در ادامه مهمترین مشکلات پیش روی تولیدکنندگان کاغذ کشور را قوانین و ضوابط سخت گیرانه برای واردات مواد اولیه، حداقل حقوق ورودی برای واردات کاغذ، وجود ارز ۴۲۰۰ تومانی و معافیت ۹ درصد ارزش افزوده برای واردات کاغذ دانست و گفت: متاسفانه علاوه بر این مشکلات تعدد مراکز تصمیم گیری برای واردات و تولید کاغذ، رسیدن به یک هدف واحد و جامع را سخت کرده است که در نهایت این آسیب برای تولید کننده است.

محرابی به واحد تولید چوب و کاغذ مازنداران اشاره کرد و گفت: این واحد یکی از واحد های مطرح کشور است که علاوه بر اینکه ظرفیت تولید کاغذ روزنامه کل کشور، ظرفیت تولید ۴۴ هزار تن کاغذ چاپ و تحریر آموزش و پرورش را نیز داراست که سال گذشته مشکلاتی برای این واحد تولید کننده به وجود آمد و با پیگیری‌های به عمل آمده مشکلات رفع شد و این واحد اکنون آمادگی کامل برای تولید را دارد.

وی در پاسخ به سؤالی مبنی بر اینکه چرا تأمین مواد اولیه از طریق واردات انجام نمی‌شود؟ گفت: با ضوابط سخت‌گیرانه قرنطینه‌ای که از طرف سازمان حفظ نباتات وجود دارد و همچنین با توجه به این که چوب در بسیاری از صنایع تأثیر گذار است و به عنوان ماده اولیه اصلی محسوب می‌شود انتظار داریم سازمان حفظ نباتات به این موضوع کمک کند.

مدیرکل دفتر نساجی، پوشاک و سلولوزی وزارت صمت با بیان اینکه سازمان حفظ نباتات اعلام کرده که حتماً باید یک جایگاه قرنطینه وجود داشته باشد و گندزدایی شود، گفت: در حال حاضر اگر بخواهیم از بنادر جنوبی واردات چوب داشته باشیم و قرنطینه را در آنجا انجام دهیم چون بیشتر واحدهای سلولوزی در شمال کشور قرار دارد؛ موضوع هزینه حمل مانع توجیه پذیری این امر می شود؛ بنابراین باید این کارها در استان‌های شمالی انجام شود؛ یعنی سه استان مازندران، گلستان و گیلان متقاضی بودند و حتی در منطقه ویژه اقتصادی استان مازندران سرمایه‌گذار هم برای جایگاه قرنطینه وجود داشت ولی با توجه به ضوابطی که وجود دارد حتی در بندر امیرآباد هم موافقت نشد و در نهایت منجر به این شد که در بندر گمیشان این جایگاه ایجاد شود و امور آن به استانداری گلستان واگذار شد؛ الآن حدود یک سال و نیم از این موضوع می‌گذرد و انتظار داریم هر چه سریعتر کار عملیاتی و انجام شود.

محرابی در پایان با بیان اینکه کاغذ چاپ و تحریر در فهرست اقلام ارز ۴۲۰۰ تومانی تا ماه دوم سال ۱۳۹۸ بود، گفت: از این تاریخ به بعد فقط به مقدار مشخصی برای وزارت ارشاد و چاپ و انتشارات حدود ۸۰ میلیون دلار و مبلغی حدود ۴۵ میلیون دلار هم برای آموزش و پرورش در نظر گرفتند و مقرر شد فقط برای این دو مجموعه با ارز ۴۲۰۰ تومانی کاغذ وارد شود.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: کاغذ برای واردات چاپ و تحریر تولید کاغذ واحد تولید

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۵۸۰۳۷۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

افزایش ۶ درصدی تولید برق در فروردین ۱۴۰۳

به گزارش خبرگزاری علم و فناوری آنا از وزارت نیرو، اسماعیل نمازی با اشاره به آمادگی نیروگاه‌های کشور برای تأمین برق پیک تابستان امسال، افزود: از این میزان تولید ۶۱ درصد آن مربوط به واحد‌های سیکل ترکیبی است که میزان تولید انرژی آنها با افزایش ۶ درصدی نسبت به مدت مشابه سال گذشته به حدود ۱۵ میلیون مگاوات ساعت رسیده است.

وی ادامه داد: در دولت سیزدهم با افزوده‌شدن هشت واحد بخار جدید در نیروگاه‌های غرب کارون، عسلویه، فردوسی، خرم‌آباد، سبلان، بعثت پارس جنوبی (دو واحد) و ارومیه شاهد جهش تولید نیروگاه‌های سیکل ترکیبی به‌عنوان واحد‌های تولیدکننده برق دوستدار محیط‌زیست هستیم.

این مقام مسئول خاطرنشان کرد: تبدیل نیروگاه‌های گازی به سیکل ترکیبی از کارآمدترین روش‌های بهبود راندمان نیروگاه‌های حرارتی کشور به شمار می‌آید که نه‌تن‌ها برای صنعت برق، بلکه برای محیط‌زیست و صرفه‌جویی در مصرف سوخت نیز بسیار مؤثر است و در سال‌های آینده شاهد تأثیر گسترده آن خواهیم بود. نمازی گفت: تنها از محل افتتاح این واحد‌های جدید سالانه دو میلیارد مترمکعب در مصرف سوخت صرفه‌جویی خواهد شد.

مدیرکل دفتر فنی تولید شرکت برق حرارتی با اشاره به اینکه در فروردین‌ماه بخش اعظم برق موردنیاز کشور توسط نیروگاه‌های حرارتی تأمین شده است، گفت: میزان تولید برق واحد‌های گازی در این مدت با افزایش ۱۲ درصدی به چهار میلیون مگاوات و سهم تولید واحد‌های بخاری نیز به ۵.۵ میلیون مگاوات ساعت رسیده است.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • صادرات مرغ گرم افزایش می‌یابد
  • نقش‌آفرینی دانش‌بنیان‌ها در زمینه جهش تولید و رفع نیاز اساسی کشور
  • افزایش ۶ درصدی تولید برق در فروردین ۱۴۰۳
  • رعایت توازن تولید و مصرف انرژی به سرمایه گذاری خارجی نیاز دارد
  • تولید ۱۹۶ میلیارد مترمکعب گاز شیرین در پالایشگاه‌های پارس جنوبی
  • سروری‌مجد: مدارس عالی مهارتی برای رفع نیاز صنایع تأسیس می‌شوند
  • قیمت خرید تضمینی گندم را اصلاح کنید
  • شهرام عظیمی خبر داد: بدنبال سهم بیشتر تولیدات داخلی با استفاده از توان بالای هموطنان در مناطق روستایی و عشایری هستیم
  • جمع‌آوری «نامزد گلوله‌ها» سال گذشته از نمایشگاه کتاب به شدت غیرفرهنگی بود!
  • موتور ایرانی برای خودروی ایرانی