Web Analytics Made Easy - Statcounter

مدیرکل کمیته امداد استان خراسان شمالی گفت: این نهاد طی نیمه نخست امسال دو میلیارد و ۲۰۰ میلیون تومان برای رفع و پیشگیری از سوءتغذیه در کودکان زیر پنج سال و مادران باردار و شیرده هزینه کرده است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری برنا، مجید الهی راد بابیان اینکه هم‌اکنون ۴ هزار و ۲۸۸ کودک مبتلابه سوءتغذیه و مادر باردار و شیرده از خدمات غذایی و سلامت این نهاد بهره‌مند هستند، افزود: از ابتدای سال جاری تاکنون، دو میلیارد و ۲۰۰ میلیون تومان برای رفع سوءتغذیه این افراد هزینه شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با یادآوری اینکه این مادران و کودکان به‌صورت ماهانه سبد غذایی دریافت می‌کنند اظهار کرد: ارزش این سبد، ۱۰۰ هزار تومان در ماه است که در بن کارت این افراد شارژ می‌شود و با مراجعه به فروشگاه‌های طرف قرارداد می‌توانند سبد غذایی شامل برنج، ماکارونی، عدس، پنیر، مرغ، خرما، روغن، نخود، لوبیا، تن ماهی و سویا را تهیه کنند.

وی بابیان اینکه اکنون دو هزار و ۸۸۸ مادر باردار و شیرده نیازمند در استان شناسایی‌شده‌اند که مبتلابه سوءتغذیه هستند، شمار کودکان مبتلابه سوءتغذیه تحت حمایت این نهاد را نیز هزار و ۳۴۰ نفر اعلام کرد و ادامه داد: مادران و کودکان دچار سوءتغذیه توسط مراکز بهداشت و درمان استان شناسایی و به کمیته امداد معرفی می‌شوند.

وی خاطرنشان کرد: دوره پایش سلامت کودکان مبتلابه سوءتغذیه هر شش ماه یک‌بار است که در صورت سلامت از حمایت این طرح خارج و افراد جدید جایگزین می‌شود و همچنین مادران باردار از ابتدای ماه چهارم بارداری تا ۲۴ ماه پس از زایمان، مشمول بهره‌مندی از مزایای این طرح هستند.

 

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: سلامت سوءتغذیه کمیته امداد حمایت مبتلابه سوءتغذیه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۵۸۰۷۴۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

شکستن شاخ گوزن شمالی در هنگام مبارزه + فیلم

گوزن‌های شمالی نر با رقبای خود بر سر تصاحب گوزن‌های ماده می‌جنگند. گاهی این جنگ موجب شکسته شدن شاخ آنها می‌شود.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی باشگاه خبرنگاران جوان فیلم و صوت فیلم و صوت

دیگر خبرها

  • کمک ۱۱ هزار میلیارد تومانی مردم به مراکز نیکوکاری در سال گذشته
  • کمک بیش از ۳۱ میلیارد تومانی به نیازمندان پارسیانی
  • خسارت ۳۹ میلیارد تومانی سیلاب به حوزه کشاورزی خراسان شمالی
  • انجام ۵۲ هزار زایمان در بیمارستان‌های فارس
  • ۱۳ هزار دانش‌آموز خراسان شمالی تحت پوشش کمیته امداد هستند
  • بیش از ۱۷هزار سالمند تحت حمایت کمیته امداد خراسان‌ جنوبی
  • حدود ۱۸ هزار سالمند نیازمند خراسان‌جنوبی زیر چتر حمایتی مراکز نیکوکاری
  • همکاری ۲۰۰ داوطلب هلال‌احمر زنجان در نذر سلامت
  • شکستن شاخ گوزن شمالی در هنگام مبارزه + فیلم
  • رتبه اول خراسان رضوی در پرداخت تسهیلات اشتغال در کشور