Web Analytics Made Easy - Statcounter

ایسنا/خراسان رضوی مدیر کل فرهنگی و اجتماعی نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها گفت: امروز میزان سرعت پیشرفت علمی کشورمان ۱۱ برابر میانگین حرکت و شتاب علمی دنیاست.آمار مقالات ما در سطح منطقه رتبه یک را دارد. 

حجت‌الاسلام سعید کرمی امروز، ۱۲ آبان ماه، در افتتاحیه رتبه‌های برتر گروه هنر تحت‌ عنوان «آینده روشن» که به‌ همت نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها، وزارت علوم، تحقیقات و فناوری، وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی و آستان قدس رضوی در حرم مطهر برگزار شد، اظهار کرد: امروز هفته چهارم برنامه «آینده روشن» است و این مسیری که در فضای دانشگاه‌ها ایجاد شد، نشان دهنده جریان اثرگذاری این برنامه‌ در دانشگاه‌ها است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: پیام‌های بسیاری در «آینده روشن» نهفته است و در حقیقت آینده روشنی که با دانشجویان رتبه برتر متصور هستیم، آینده روشن خواهد بود. بنابراین آنچه نهاد نمایندگی رهبری را بر آن داشت که این برنامه را طراحی کند، همان آرمان و نگاه عمیقی است که مقام معظم رهبری به موضوع علم، پیشرفت علمی و نخبگان کشور دارد. 

مدیر کل فرهنگی و اجتماعی نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها اضافه کرد: ما در این شرایط خاص، پرچم‌دار یک جریان بسیار قوی و پر سابقه هستیم. در شرایطی کنار هم قرار گرفتیم و از آینده روشنی صحبت می‌کنیم که گذشتگان ما با درایت، جهاد، مردانگی و غیرت توانستند مسیر با عظمت را در جلوی چشمان ما باز کنند و این عظمت ملت‌ها را نشان می‌دهد. اگر قدرتمند نشویم، از این قافله عقب می‌مانیم. اگر می‌خواهیم در مقابل این هجمه‌ها بایستیم و قامت راست کنیم و در دنیا عزیز باشیم، می‌بایست این حرکت پرشتاب ادامه پیدا کند. 

وی خاطرنشان کرد: امروز که در این مکان مقدس حضور دارید، آغاز راه پیشرفت علمی است. شما در حال آغاز راهی هستید که بیش از چهار دهه با جان‌فشانی، ایثار و رشادت‌های نسل‌های قبل از ما باز شده است. این کشور به جایی رسیده که محصولات نانو را به کشورهای مختلف مانند ژاپن صادر می‌کند. کشور ما قطب توریست‌درمانی منطقه شده است. امروز کشور ما ۹۵ درصد داروهای مورد نیاز در داخل تولید می‌کند. همچنین به نقطه‌ای رسیده‌ایم که در فناوری ساخت واکسن چهارم یا پنجمین کشور مطرح دنیا باشیم.  

کرمی بیان کرد: ما در زمینه نانو رتبه چهار دنیا را داریم و توانستیم به فناوری‌ جراحی رباتیک با استفاده از فناوری نانو به عنوان چهارمین کشور در این حوزه دست پیدا کنیم. بنابراین در هنر هم این اتفاق افتاده و محصولات هنری در جشنواره‌های مختلف می‌درخشد. هنرمندان ما در دنیا به نام هستند و حرف برای گفتن دارند. باید برای رسیدن به هدف متعالی که پرچم‌دار این میراث هستید، تلاش کنید. 

وی اظهار کرد: بنابراین راه رسیدن به این هدف این است که تمرکز کنیم و توان خود را به کار گیریم و از این ظرفیت عظیم استفاده کنیم. زمان آن هم اکنون است. زیبایی‌هایی که از درون یک هنرمند قلیان پیدا می‌کند و در اثر روح و جان می‌بخشد؛ این شاکله و روح زیبایی، ریشه در ویژگی‌های نفسانی هنرمند دارد و زمان آن هم، آماده شدن و ساختن این درونی که قرار است به آثار و کالبد اثر ما زیبایی ببخشد، دوران طلایی جهادی است.   

مدیر کل فرهنگی و اجتماعی نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها عنوان کرد: امروز میزان سرعت پیشرفت علمی کشورمان ۱۱ برابر میانگین حرکت و شتاب علمی دنیاست. آمار مقالات ما در سطح منطقه رتبه یک را دارد. اساسا این میزان از تولید علم در سطح منطقه و جهان قابل مقایسه نیست زیرا از کشوری صحبت می‌کنیم که تازه راه را آغاز کرده و دانشمندانش این مسیر را طی می‌کنند.  

وی گفت: دانشجویان به عنوان نسل جدید این حرکت علمی و پرچم‌دارانی که قرار است این پرچم را از نسل قبل بگیرند و این میراث را صیانت ‌کنند، شناخته خواهند شد. در این حرم نورانی و در محضر امام رضا(ع) عهد ببندیم ذهن، هوش، توانایی و جوانی خود را وقف این مردم کنیم و مانند دانشمندان که در این مسیر رشادت‌ها کردند، ما هم سهم خود را از این حرکت علمی داشته باشیم.

کرمی بیان کرد: در واقع هدف ما از برگزاری این برنامه این بود که این ظرفیت عظیم را پیش روی متولیان و مسئولان امر به تصویر بکشیم و از آن‌ها بخواهیم که باید زمینه را برای این مسیری که شما انتخاب کرده‌اید، فراهم کنند. در این میان نیز امیدوارم که خداوند این توفیق را به شما نخبگان علمی کشور بدهد تا بتوانید این علم را در مسیر پیشرفت و آبادانی به فعالیت برسانید.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی علمی و آموزشی نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه ها آینده روشن پیشرفت علمی رشد و پیشرفت علمی نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه ها پیشرفت علمی آینده روشن علمی کشور

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۵۸۰۷۸۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۴۸ میلی متر میانگین بارش در استان کرمانشاه/ روانسر با ۱۰۰ میلی متر رکورددار است

مدیرکل هواشناسی استان کرمانشاه گفت: سامانه بارشی نیرومندی که از هفته گذشته وارد استان شده به طور میانگین موجب ۴۸ میلی متر بارندگی شده است.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از کرمانشاه، محمد زورآوند امروز _ شنبه پانزدهم اردیبهشت _ در جمع خبرنگاران با بیان اینکه این سامانه بارشی از روز سه شنبه هفته گذشته وارد استان شده و در بیشتر نقاط استان موجب بارش‌های بسیار مطلوبی شده است اظهار کرد: بیشترین میزان بارندگی از شهر روانسر با ۱۰۰ میلی متر گزارش شده است و شهرهای ماهیدشت با ۷۴، کرمانشاه با ۶۷، پاوه با ۶۶ و جوانرود با ۶۵ میلی متر بارندگی در رتبه‌های بعدی پربارش‌ترین نقاط استان بودند.

وی با بیان اینکه این سامانه تا عصر امروز در استان فعال خواهد بود افزود: از ابتدای سال زراعی جاری تاکنون به طور میانگین ۴۴۸ میلی متر بارندگی در استان به ثبت رسیده است که در مقایسه با سال زراعی گذشته این میزان ۲۲ و در مقایسه با دوره بلند مدت ۱۱ درصد افزایش نشان می‌دهد.

مدیرکل هواشناسی استان کرمانشاه ادامه داد: این سامانه بارشی قوی در بیشتر نقاط استان باعث بارش شده است که کمترین میزان آن در ایستگاه سومار و به میزان سه میلی متر به ثبت رسیده است.

۴۸ میلی متر میانگین بارش در استان کرمانشاه‌

وی یادآور شد: این سامانه بارشی در شهر کرمانشاه نیز موجب ۶۷ میلی متر بارش شد که با احتساب این میزان مجموع بارش‌های سال زراعی جاری در این شهر به ۴۷۳ میلی متر رسید که در مقایسه با سال زراعی گذشته ۲۹ درصد افزایش نشان می‌دهد.

زورآوند اضافه کرد: در ادامه فعالیت سامانه بارشی حاکم در جو منطقه، امروز نیز به تناوب شاهد بارندگی خواهیم بود که در نیمه غربی از شدت بیشتری برخوردار خواهد بود و افزون بر آب گرفتگی معابر و رواناب، در برخی نقاط از نواحی یاد شده، با سیلاب‌های محلی نیز همراه خواهد شد.

وی تاکید کرد: در روز یکشنبه به طور موقت از شدت بارندگی در سطح استان کاسته می‌شود؛ اما در روزهای دوشنبه و سه شنبه، با گذر موج ناپایدار دیگری، دوباره شاهد بارش‌هایی همراه با رعدوبرق بخصوص در روز دوشنبه و در نیمه شمالی استان خواهیم بود.

کد خبر 750486

دیگر خبرها

  • ارتقای کیفیت آموزش و پیشرفت علمی با جذب دانشجویان بین الملل
  • دانشگاه تهران از سال آینده در شعبه نجف اشرف دانشجو می‌پذیرد
  • پذیرش دانشجو در شعبه نجف دانشگاه تهران از سال تحصیلی آینده
  • پذیرش دانشجو در شعبه نجف اشرف دانشگاه تهران از سال تحصیلی آینده
  • مقیمی: پذیرش دانشجو در شعبه نجف اشرف دانشگاه تهران از سال تحصیلی آینده
  • استفاده از کاربرد هوش مصنوعی در تمام رشته‌های کارشناسی از مهر آینده
  • ۴۸ میلی متر میانگین بارش در استان کرمانشاه/ روانسر با ۱۰۰ میلی متر رکورددار است
  • مصرف سوخت در ایران ۲ تا ۳ برابر میانگین جهانی است
  • ضرورت انتقال دانشجوی بورسیه‌ای به کشور‌های جهان برای پیشرفت علمی ایران/ سیاست‌های علمی، ۲۵ ساله تدوین شوند نه ۸ ساله
  • نماهنگ/شریک جرم