Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری میزان»
2024-05-02@11:10:37 GMT

نگاهی به یافته‌های جدید علمی درباره کرونا

تاریخ انتشار: ۱۲ آبان ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۳۵۸۰۸۰۲

محققان می‌گویند که تزریق ۲ دوز واکسن به همراه ابتلای قبلی به ویروس کرونا، ایمنی قوی تری را در برابر این ویروس ایجاد می‌کند.

خبرگزاری میزان - دانشمندان دانشگاه «دوک» و دانشگاه «کارولینای شمالی» در جریان تحقیقاتی مشترک، گونه‌ای از آنتی‌بادی را شناسایی و آزمایش کرده‎اند.

به گزارش «ایندی تی‌ وی»، این آنتی بادی شدت عفونت‌های ناشی از انواع کرونا ویروس‌ها، از جمله مواردی که باعث ابتلا به «کوید ۱۹» و همچنین بیماری اصلی سارس می‌شوند، را محدود می‌کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این آنتی بادی کرونا در موسسه واکسن انسانی دانشگاه «دوک»، شناسایی و در مدل‌های حیوانی در «چپل هیل» مورد آزمایش و بررسی قرار گرفته است.

نتایج این تحقیقات در یک ژورنال پزشکی منتشر شده است.

«بارتون هاینز»، مدیر موسسه واکسن انسانی دانشگاه «دوک»، در این باره می‌گوید «این آنتی بادی پتانسیل درمان همه گیری فعلی را دارد؛ همچنین می‌تواند برای همه گیری‌های احتمالی در آینده نیز در دسترس باشد که در آن سایر کروناویروس‌ها از میزبان‌های حیوانی طبیعی خود به انسان منتقل می‌شوند.»

در این تحقیقات، آنتی بادی از تجزیه و تحلیل خون یک بیمار مبتلا به ویروس اصلی «سارس- کوو-۱» که باعث شیوع سارس در اوایل دهه ۲۰۰۰ شده و همچنین یک بیمار مبتلا به ویروس کووید ۱۹ جدا شده‎ است.

دانشمندان بیش از هزار و ۷۰۰ آنتی بادی را شناسایی کردند که سیستم ایمنی، آن‌ها را برای اتصال در مکان‌های خاص روی ویروس‌های خاص تولید می‌کند تا پاتوژن را از آلوده کردن سلول‌ها مسدود کند.

هنگامی که ویروس‌ها جهش می‌یابند، بسیاری از مکان‌های اتصال تغییر می‌کنند یا حذف می‌شوند و آنتی بادی‌ها بی اثر می‌شوند اما اغلب، مکان‌هایی روی ویروس وجود دارد که با وجود جهش‌ها بدون تغییر باقی می‌مانند.

محققان بر روی آنتی‌بادی‌هایی تمرکز کردند که این مکان‌ها را هدف قرار می‌دهند، زیرا پتانسیل آن‌ها برای موثر بودن در درمان انواع مختلف ویروس بیشتر است.

بیشتر بخوانید: واکنش چین به گزارش آمریکا درباره منشا ویروس کرونا واکسن کرونا بیش از مصونیت پس از ابتلا به کووید ایمنی ایجاد می‎کند

در همین حال نتایج یک تحقیق دیگر نشان می‌دهد که تزریق ۲ دوز واکسن به همراه ابتلای قبلی به ویروس کرونا می‌توان ایمنی بیشتری را در برابر این ویروس ایجاد کند.

نتایج ۲ مطالعه که در مجله پزشکی «جاما» منتشر شده، نشان می‌دهند افرادی که ۲ دوز واکسن کرونا را دریافت کرده‎اند و پیش‌تر نیز به بیماری کرونا مبتلا شده‎اند، بدن آن‌ها محافظت قوی تری را در برابر ابتلا به این ویروس ایجاد می‌کند.

این تحقیقات نشان می‌دهند که زمان واکسیناسیون بعد از ابتلا به ویروس کرونا نیز مهم است؛ افرادی که ۶ ماه یا بیشتر بین ابتلا و تزریق نخستین دوز واکسن در آن‌ها فاصله زمانی وجود دارد، در مقایسه با افرادی که فاصله بین تزریق نخستین دوز واکسن و ابتلای آن‌ها کمتر از این فاصله زمانی است، خطر ابتلای مجدد آن‌ها به ویروس کرونا بسیار کمتر است.

مطالعه دوم از سوی دانشگاه «جانز هاپکینز» انجام شده و طی آن مدت زمان سنبله آنتی بادی افراد کاملا واکسینه شده با افرادی که واکسینه نشده‎اند، مقایسه شده است.

بر این اساس، افرادی که بیش از ۹۰ روز قبل از واکسیناسیون، به کرونا مبتلا شده‎اند، غلظت آنتی‌ بادی تنظیم‌ شده بالاتری پس از واکسیناسیون نسبت به افرادی دارند که فاصله بین ابتلا و واکسیناسیون آن‌ها کمتر از ۹۰ روز است.

انتهای پیام/

برچسب ها: حوادث بین الملل کرونا

منبع: خبرگزاری میزان

کلیدواژه: کرونا حوادث بین الملل کرونا ویروس کرونا دوز واکسن آنتی بادی ویروس ها مکان ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mizan.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری میزان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۵۸۰۸۰۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

درمان گیاهی ریزش مو

آفتاب‌‌نیوز :

چای سبز در برگیرنده مقادیر زیادی از آنتی اکسیدان‌ها و نیز آنزیم ها، اسید‌های امینه و مواد شیمیایی گیاهی همچون پلی فنول هاست. چای سبز شامل ویتامین B، فولات، منگنز، پتاسیم، منیزیم و کافئین است. این گیاه در برگیرنده آنتی اکسیدان‌های فراوانی است که رشد مو‌ها را بیشتر می‌کند. اپی گالوکاتچین گالات مهمترین ترکیب چای سبز است که در حدود %۱۱آن را تشکیل می‌دهد اپی گالو کاتچین دارای نقش‌های متعددی است که با تاثیر بر روی آنزیم ۲آ لفا ردوکتاز از ریزش ارثی مو پیشگیری می‌کند.

باعث بر طرف کردن ضایعات Psoriform و نیز هپیراکراتوز بافتی و نهایتاً چربی سرمی شود. کاتچین موجود در آن خاصیت مهارکنندگی ۵ آلفا ردوکتاز را دارد که DHT را مسدود می‌سازد. DHT یکی از علل کلیدی ریزش مو محسوب می‌شود. این ماده می‌تواند رشد مو‌های جدید را ترویج کند و از بروز مشکلات رایجی همچون شوره و پوست سر خشک پیشگیری نماید. تحقیقات علمی نشان می‌دهد این ترکیب دارای خواص بسیار با ارزش برای درمان ریزش مو است

منبع: خبرگزاری مهر

دیگر خبرها

  • اعتراف جدید سازندگان آسترازنکا/ باید نگران واکسن کرونا بود؟
  • واکسن کرونای آسترازنکا چقدر تهدیدتان می‌کند؟ | اشتباهاتی که مردم را به تزریق این واکسن ترغیب کرد
  • توصیه آژانس دارویی اتحادیه اروپا درباره واکسن‌ کرونا
  • اعتراف یک شرکت تولیدکننده مهم واکسن کرونا به عوارض نادر و لخته خون
  • کرونا ویروس چگونه با تغییرات آب و هوایی گسترش یافت؟
  • آسترازنکا به مرگبار بودن واکسن کرونایش اعتراف کرد
  • اعتراف سازنده واکسن کووید آسترازنکا بعد از ۳ سال
  • تحریم ورود واکسن توسط مدعیان آزادی و حقوق بشر/ مرجعیت علمی الویت وزارت علوم
  • این افراد در خطر ابتلا به ام اس قرار دارند
  • درمان گیاهی ریزش مو