Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری آریا - به گفته یک تحلیلگر، بهترین توصیه برای معامله‌گران ارزهای دیجیتال خصوصا معامله‌گرانی که قصد سرمایه‌گذاری در آلت‌کوین‌ها را دارند، این است که هرگز پول زیادی را در این بازارها وارد نکنند و مدیریت سرمایه را به صورت کامل رعایت کنند و به شایعات بی‌پایه و اساس توجه نکنند.
به گزارش خبرگزاری آریا ، فرهاد بهلولی - تحلیلگر - در گفت‌وگو با ایسنا، درباره اینکه بازار آلت‌کوین‌ها در رقابت با بیت‌کوین چه آینده‌ای خواهند داشت؟ اظهار کرد: با توجه به نوآوری‌هایی که اکثر آلت‌کوین‌ها در مقایسه با بیت‌کوین ایجاد کرده اند، بعد از ایجاد ثبات در بازار، برخی از آلت‌کوین‌ها به عنوان پیشرو در بازار خواهند ماند و روزهای بهتری را تجربه خواهند کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

البته بیت‌کوین با توجه به اینکه پرچمدار بازار ارزهای دیجیتال است، برای مدتی همچنان در صدر باقی خواهد ماند، درنتیجه حتی این انتظار می‌رود که در آینده، آلت‌کوین‌ها بازار مستقل به خود را داشته باشند.
وی درباره عواملی که منجر به رشد رمزارهایی مثل دوج‌کوین،‌ شیبا و سولانا می‌شود، گفت: متاسفانه عده‌ای از افراد مشهور بین‌المللی با ایجاد هیجان و به‌وجود آوردن یک فضای تبلیغاتی در شبکه‌های اجتماعی، باعث رشدهای بی‌رویه برخی از کوین‌ها شده‌اند، حال اینکه بیشتر این آلت‌کوین‌ها، باوجود اینکه هیچگونه ساختار حرفه‌ای و مهندسی ندارند، قیمت‌های باورنکردنی را تجربه می‌کنند. به‌طور خلاصه می‌توان گفت ایجاد یک شخصیت اجتماعی باعث رشد این آلت‌کوین‌ها می‌شود.
این مدرس بازارهای مالی در پاسخ به این سوال که رمزارزهای مناسبتی که در زمان خاص ظهور می‌کنند تا چه اندازه قابل اعتماد هستند و چرا به یک باره رشد می‌کنند؟ (مثل رمزارز بازی مرکب)، توضیح داد: پاسخ این سوال نیز همانند سوال قبل است، با این تفاوت که یک تیم فنی خلاق یک آلت‌کوین را در زمان خاص و در بحبوحه هیجانات اجتماعی مربوط به یک رویداد یا مناسبت خاص ارائه می‌کنند.
اکثر پروژه‌های آلت‌کوینی، قابل اعتماد نیستند
تحلیلگر خانه بلاک‌چین ایران ادامه داد: متاسفانه تجربه ثابت کرده که اکثر این پروژه‌ها به‌دلیل اینکه در یک فوریت زمانی ایجاد شده‌اند، خیلی قابل اعتماد نیستند و بیشتر جهت سوء‌استفاده‌های مالی توسعه‌دهندگان این پروژه‌ها بوده است. البته بعضی از این پروژه‌ها با ساختاری توانمند و قوی می‌توانند ثبات خود را در بازار به اثبات برسانند.
بهلولی درباره این سوال که برای سرمایه‌گذاری در اینگونه آلت‌کوین‌ها باید به چه نکاتی توجه کرد؟ توضیح داد: قبل از هر چیز باید به این موضوع اذعان داشت که معمولاً این نوع آلت‌کوین‌ها ارزش سرمایه‌گذاری بلندمدت را ندارد و فقط برای سرمایه‌گذاری‌های کوتاه‌مدت می‌توان در آنها ورود سرمایه داشت. جهت سرمایه‌گذاری در این نوع آلت‌کوین‌ها باید به موارد زیادی توجه کرد، از جمله حجم بازار آلت‌کوین و تعداد ‌کوین‌های منتشرشده توسط توسعه‌دهندگان پروژه، مطالعه و بررسی عمیق سوابق کاری توسعه‌دهندگان این پروژه‌ها در پروژه‌های دیگر، بررسی عمیق وایت‌پیپر پروژه و مطالعه فرایند اجرایی پروژه.
وی همچنین بیان کرد: بهترین توصیه برای معامله‌گران ارزهای دیجیتال خصوصا معامله‌گرانی که قصد سرمایه‌گذاری در آلت‌کوین‌ها را دارند این است که هرگز پول زیادی را در این بازارها وارد نکنند و مدیریت سرمایه را به‌صورت کامل رعایت کنند. از همه مهمتر اینکه در این بازار همیشه شایعات زیادی وجود دارد، لذا هرگز به شایعات بی‌پایه و اساس توجه نکنند و همواره بر اساس دانش و تجربه خودشان به ورود و سرمایه‌گذاری در اینگونه بازارها مالی اقدام کنند.
-->

منبع: خبرگزاری آریا

کلیدواژه: سرمایه گذاری ارزهای دیجیتال پروژه ها آلت کوین ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۵۸۱۲۷۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جریمه فوق‌سنگین برای رمز ارزهای غیرمجاز

وزارت نیرو امسال برنامه نقره‌داغ کردن ماینرهای غیرمجاز را به طور جدی در دستور کار دارد، تا جایی که طبق اعلام سخنگوی صنعت برق قرار شده در صورت کشف دستگاه‌های غیرمجاز استخراج رمز ارز، صاحبان دستگاه‌ها از زمانی که مشخص شود به صورت غیرمجاز از برق استفاده کرده‌اند، تا یکصد برابر تعرفه‌های برق مشمول جریمه شوند.

به‌گزارش ایسنا، تاکنون بیش از ۸۰۰۰ مرکز غیرمجاز شناسایی و از این مراکز بیش از ٣٠٠ هزار دستگاه ماینر گردآوری و تحویل مراکز قضایی شده است. آنطور که برآورد شده برای تامین برق این دستگاه‌های غیرمجاز باید نیروگاهی به بزرگی ١١٠٠ مگاوات احداث شود که عدد بالایی است.

درحال حاضر کار رصد، رهگیری و شناسایی ماینرهای غیرمجاز به صورت پیوسته در حال انجام است و آنطور که رجبی مشهدی - مدیرعامل توانیر اعلام کرده براساس قوانین جدید ماینرهای کشف شده، امحا خواهد شد.

وی با توصیه به علاقمندان این کسب و کار برای دریافت مجوزهای لازم، گفت: دارندگان دستگاه‌های مجاز می‌توانند از ساعت ١٢ شب تا ٧ صبح بدون محدودیت نسبت به استخراج اقدام کنند.

در این بین دولت مشوق‌هایی را برای رمزارزهای مجاز درنظر گرفته،  شرکت توانیر از سرمایه گذاری‌های قانونی در این حوزه حمایت کرده و آمادگی دارد تا برق مورد نیاز مراکز استخراج رمز ارز مجاز را با تعرفه‌های مصوب تامین کند. با توجه به آثار هاویینگ، لازم است تا دستورالعمل‌ها و بخشنامه‌های مربوط به حوزه رمز ارز به روزرسانی شود و در این زمینه از نظرات و پیشنهادات کارشناسان و فعالان این حوزه استفاده خواهد شد.

بر اساس دستورالعمل‌های موجود سرمایه‌گذاران می‌توانند با سرمایه‌گذاری در انرژی‌های تجدیدپذیر در حوزه تولید رمز ارز فعالیت کنند و این مساله می‌تواند به سود رمزارزهای مجاز باشد. این در حالی است که استخراج رمزارز غیرمجاز با استفاده از تعرفه‌های برق یارانه‌ای اعم از تعرفه برق خانگی، صنعتی، کشاورزی و تجاری در ایام اوج مصرف باعث افزایش احتمال خاموشی صنایع افت شاخص‌های کیفی برق و احتمال سوختن لوازم الکتریکی همسایگان می‌شود.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • شاخص کل بورس تهران با کاهش روبرو شد
  • افت ۱۲ هزار واحدی شاخص بورس
  • پتانسیل ایران در استخراج رمزارز از گاز فلر
  • روند نزولی بیت کوین آغاز شد؟
  • نزول بیت‌کوین و اتریوم / قیمت روز ارزهای دیجیتال
  • افت ۴ هزار واحدی شاخص بورس
  • جریمه فوق‌سنگین برای رمز ارزهای غیرمجاز
  • نگاه سرمایه‌گذاران به این آلت‌کوین‌ها/ پتانسیل سودآوری این رمزارزها بالا است!
  • سقوط طلا دامن‌گیر نقره شد/ معامله‌گران در لاک احتیاطی!
  • بیت کوین به ۶۳ هزار و ۸۲۲ دلار رسید