Web Analytics Made Easy - Statcounter

دبیر انجمن واردکنندگان برنج گفت: ۸۵ هزار تن برنج دپو شده در گمرک، اول آذر و همزمان با لغو ممنوعیت فصلی واردات، ترخیص و وارد بازار می‌شود.

به گزارش گروه اقتصادی خبرگزاری دانشجو، مسیح کشاورز افزود: ۸۵ هزار تن برنج دپو شده در گمرک، اول آذر و همزمان با لغو ممنوعیت فصلی واردات، ترخیص و وارد بازار می‌شود.

این فعال بخش خصوصی ادامه داد: از روز گذشته فرآیند ثبت سفارش واردات برنج آغاز شده که با این اقدام حدود ۱۵ روز زودتر از زمان لغو ممنوعیت فصلی، هم واردکنندگان و هم نهاد‌هایی مانند گمرک، وزارت جهاد کشاورزی و وزارت صمت، فرصت دارند تا با انجام مقدمات، مسیر ورود برنج را بعد از لغو ممنوعیت فصلی تسهیل کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



وی گفت: بعضی از واردکنندگان به صورت اعتباری خرید می‌کنند یعنی وقتی بتوانند در این دو هفته باقی مانده ثبت سفارش را انجام دهند از آنجا که کار خرید برنج را از قبل انجام داده اند همزمان با لغو ممنوعیت فصلی واردات، کار حمل برنج به کشور را انجام می‌دهند و ما تا نیمه آذر نیز ورود محموله‌های جدید را شاهد خواهیم بود.

کشاورز افزود: پس از لغو ممنوعیت فصلی، ۱۵۰ هزار تن برنج تا پایان سال وارد کشور می‌شود، اما با توجه به اینکه افزایش زیادی را در قیمت برنج داخلی داشته ایم اگر قیمت این محصول تعدیل نشود میزان واردات نیز بیش از ۱۵۰ هزار تن خواهد بود.

وی گفت: با واردات برنج خارجی از اول آذر، شاهد تعدیل قیمت انواع برنج‌های خارجی خواهیم بود و تا خرداد کل حباب ایجاد شده در قیمت برنج خارجی از بین خواهد رفت و قیمت این کالا به روال قبل برمی گردد، زیرا قیمت جهانی برنج نیز آن چنان افزایشی نداشته است.

منبع: خبرگزاری دانشجو

کلیدواژه: برنج های دپو شده گمرکات ترخیص برنج لغو ممنوعیت فصلی اول آذر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت snn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری دانشجو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۵۸۱۴۵۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

صرفه جویی ۴۰ درصدی آب با خشکه کاری برنج

به گزارش خبرگزاری صدا وسیمای مرکز گلستان، کیانی عضو هیت علمی مرکز تحقیقات آموزشی منابع طبیعی گلستان در نخستین دوره منطقه‌ای آموزش خشکه کاری در کردکوی گفت: طبق تحقیقات انجام شده، میزان صرفه جویی آب در هر هکتار به شیوه خشکه کاری در مقایسه با کشت غرقابی ۴ هزار مترمکعب است.

سهرابی مجری طرح گندم و برنج کشور نیز گفت: در کشور ۷۰۰ هکتار از شالیزار‌ها، کشت به روش خشکه کاری انجام می‌شود که حدود دو و نیم میلیون تن شلتوک برداشت می‌شود.

نخستین دوره کلاس‌های آموزشی خشکه کاری با حضور کشاورزان و کارشناسان استان‌های گلستان، خوزستان، گیلان، و مازندران در کردکوی برگزار شد.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • صرفه جویی ۴۰ درصدی آب با خشکه کاری برنج
  • پازوکی :تولیدکنندگان خواستار افزایش قیمت لوازم خانگی هستند/ واردات لوازم خانگی همچنان ممنوع است
  • ۴۷ هزار هکتار شالیزار‌ در مازندران مکانیزه کشت شد
  • تصویب ممنوعیت واردات اورانیوم از روسیه در سنای آمریکا
  • کمبودی در عرضه چای نداریم
  • کشت برنج در ۶۷ هزار هکتار از شالیزار‌های مازندران
  • ۴۱۳ هزار تن کالاهای اساسی به مازندران وارد شد
  • افزایش ۱۷ درصدی درآمدگمرکات مازندران از تجارت خارجی
  • کاهش ۸۳۰ میلیون دلاری ارزبری برنج طی یکسال گذشته/ برنج ایرانی ۹ درصد ارزان شد
  • افزایش ۱۷ درصدی درآمد گمرکات مازندران از تجارت خارجی