Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد، سرهنگ جواد جهانشیری رئیس پلیس فتای خراسان رضوی گفت: با ارجاع چند فقره پرونده با موضوع کلاهبرداری با عناوینی مشابه اعم از کلاهبرداری در سایت واسطه گر اینترنتی نظیر دیوار و خرید لب تاپ، دوربین و موبایل؛ رسیدگی به شکوائیه‌ها در دستور کارکارشناسان پلیس فتا استان، خراسان رضوی قرار گرفت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



او افزود: شکات با مستنداتی که ارائه کردند اظهار داشتند که در سایت دیوار با آگهی فروش لپ تاب و موبایل و دیگر کالا‌های مورد نیاز خود مواجه و به دلیل اینکه قیمت کالای درج شده با قیمت واقعی آن در بازار فاصله زیادی داشته؛ مبالغی را تحت عنوان بیعانه برای فروشنده واریز کرده اند، اما هنگام مراجعه به آدرس موصوف؛ معلوم می‌شود فرد دیگری که قبلا مراجعه کرده، لب تاپ یا کالا مورد نظر را تحویل گرفته است.

رئیس پلیس فتای خراسان رضوی ادامه داد:با تحقیقات صورت گرفته و در بررسی‌های فنی و پلیسی بعدی رد متهم از سوی پلیس مورد شناسایی قرار گرفت و با هماهنگی مقام قضایی در محل سکونت وی دستگیر و به مکان پلیس فتا منتقل شد.

بیشتر بخوانید

برداشت غیر مجاز از حساب شهروندان با پوشش تازه


سرهنگ جهانشیری بیان کرد:متهم که مردی جوان بود در برابر ادله دیجیتالی جرم موصوف؛ به بزه خود اعتراف کرد، با برانگیختن حس طمع خریداران لوازمی که تصویر آن‌ها را در فروشگاهی نشان کرده، تهیه کرده و آگهی فروش کالا را با قیمتی بسیار متفاوت از بازار در سایت‌های واسطه گر نظیر دیوار درج  کرده و پس از طی قول و قرار با خریدار از وی می‌خواهد بیعانه را به حساب فروشنده واقعی کالای موصوف که از قبل برای خرید آن اقدام کرده  است، واریز و به دنبال واریز وجه به فروشنده اصلی مراجعه و کالا را تحویل گرفته است و در این میان مالباخته فردی است که اقدام به واریز بیعانه کرده است که متهم به همراه مستندات جهت کسب تکلیف نهایی به دادسرا اعزام شد.

او در توصیه‌ای به شهروندان تصریح کرد: هرگز معاملعه را در سایت دیوار به صورت غیر حضوری انجام نداده و در برابر قوانین سایت‌های خرید اینترنتی با چشم و گوش باز عمل نمایند.

رئیس پلیس فتای خراسان رضوی تأکید کرد: هموطنان در صورتی که با موارد مجرمانه و مشکوک مواجهه شدند مراتب را از طریق سایت پلیس فتا و یا تماس با مرکز فوریت‌های سایبری به شماره ۰۹۶۳۸۰ گزارش کنند.

انتهای پیام//م.م


منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: پلیس فتا سایت دیوار جرایم مجازی خراسان رضوی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۵۸۱۶۰۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

انبار احتکار لوازم خانگی در محمودآباد لو رفت

سردار حسن مفخمی شهرستانی فرمانده انتظامی مازندران گفت: در اجرای طرح ارتقای امنیت اجتماعی و مبارزه با احتکار کالا، ماموران پلیس امنیت اقتصادی شهرستان محمودآباد از وجود یک انبار احتکار لوازم خانگی مطلع شدند.

او افزود: کارآگاهان اداره مبارزه با جرایم اقتصادی پلیس با همکاری کارشناسان اداره صمت شهرستان محمودآباد از این انبار بازدید و در بازرسی از آن انواع لوازم خانگی برند ایرانی از قبیل: یخچال، آبگرمکن، لباسشویی، کولرگازی، اسپیکر‌های بزرگ، جاروبرقی و انواع لوازم خانگی برقی و ... کشف کردند.

سردار مفخمی با اشاره به اینکه طی بررسی کارشناسان این انبار در سامانه تجارت و انبار‌ها ثبت نبوده و در مصادیق احتکار قرار گرفت، گفت: ارزش ریالی کالا‌های کشف شده از سوی کارشناسان بالغ بر ۸۰۰ میلیارد ریال برآورد شد که در این خصوص پرونده تشکیل و متهم تحویل مراجع قضائی شد.

فرمانده انتظامی مازندران افزود: مبارزه با قاچاق کالا و احتکار کالا‌های اصلی و ضروری مردم، یکی از اولویت‌های مهم پلیس است که در این راستا با تشکیل قرارگاه مبارزه با قاچاق کالا و ارز، شاهد اقدامات خوبی در این زمینه بوده ایم.

باشگاه خبرنگاران جوان مازندران ساری

دیگر خبرها

  • جزئیات سقف ۱۸ میلیارد تومانی معافیت‌های مالیاتی برای صاحبان مشاغل
  • کلاهبرداران در کمین سرقت اطلاعات شخصی و بانکی افراد
  • کمبود کالا و افزایش قیمت در کمین بازار موبایل و لپ‌تاپ؟
  • انبار احتکار لوازم خانگی در محمودآباد لو رفت
  • ۶۴ نفر تسهیلات مشاغل خانگی در مشهد دریافت کردند
  • برپایی نمایشگاه هفته مشاغل در هنرستان دخترانه فاطمه الزهرا (س) صالح آباد + تصاویر
  • باران سیل‌آسا و طوفان در ۲۴ استان | سیل و صاعقه در کمین مردم این مناطق | خطر غرق شدن شناگران و قایق‌ها در سواحل ۲ استان
  • جا به جایی ۲۳۵ هزار تن کالا با ناوگان حمل و نقل باری خراسان شمالی تا پایان فروردین
  • جابه‌جایی ۲۳۵ هزار تن کالا با ناوگان حمل‌ونقل در خراسان شمالی
  • قاچاقچیان، پنهان در نقاب کسب و کار‌های اینترنتی/کالای قاچاق چگونه در سایت‌ها فروخته می‌شوند؟