Web Analytics Made Easy - Statcounter

گروه استان‌ها – معاون علوم پزشکی کرمان گفت: واکسیناسیون در کاهش فوتی‌های کرونا موثر بوده و میزان فوتی‌ها در بین افراد واکسینه شده ۱۱ برابر کمتر است. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از کرمان ، در روزهایی که روند نزولی کرونا در استان کرمان متوقف شده بیش از هر چیز خطر شیوع موج ششم بزرگترین استان کشور را تهدید می‌کند تا جایی که براساس آخرین رنگ‌بندی اعلام شده وضعیت کرونا در استان کرمان تا اندازه‌ای افزایشی بود و با وجودی که تعداد شهرستان‌های قرمز و نارنجی استان تغییری نکرده آمار شهرستان‌های آبی استان از هفت شهرستان به چهار شهرستان رسید تا شمار شهرستان‌های زرد استان به 14 مورد برسد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

حسین صافی‌زاده معاون دانشگاه علوم پزشکی کرمان با بیان اینکه تا کنون حدود 75 تا 80 درصد جمعیت بالای 12 سال استان کرمان واکسن کرونا را دریافت کردند اظهار داشت: هنوز تا آمار 90 درصدی فاصله زیادی داریم.

وی با اشاره به اینکه در مجموع 60 درصد کل جمعیت استان تا کنون واکسینه شدند که با رقم ایده آل 85 درصد کل جمعیت فاصله زیادی داریم گفت: اگر بخواهیم چرخه انتقال کرونا در استان متوقف شود باید واکسیناسیون و رعایت پروتکل‌ها در کنار هم دیده شود.

معاون دانشگاه علوم پزشکی کرمان با عنوان اینکه با تزریق واکسیناسیون موارد بستری کاهش زیادی داشته تصریح کرد: میزان مرگ و میرها در افراد واکسینه شده 11 برابر کمتر دیگر افراد است و این نشان می‌دهد که واکسیناسیون تا چه اندازه موثر بوده است.

وی با بیان اینکه در حال حاضر موارد ابتلای کرونا در استان کرمان به یک سوم چند ماه گذشته رسیده گفت: البته بازگشایی مدارس و دانشگاه‌ها در کنار آغاز فصل سرما و عادی انگاری مردم و افزایش سفرها و رفت و آمدها بیش از هر چیز نگران کننده است.

سعید صحبتی سخنگوی دانشگاه علوم‌‌پزشکی کرمان با اشاره به آخرین آمار استان کرمان از وضعیت موارد مثبت بستری و مرگ و میر ناشی از بیماری کووید 19 تا ظهر امروز اظهار داشت: در حال حاضر تعداد کل موارد بستری مثبت قطعی کرونا در بیمارستان‌های استان کرمان 277 مورد است.

وی ادامه داد: از این تعداد 145 مورد در حوزه دانشگاه علوم پزشکی کرمان، 38 مورد در حوزه دانشگاه علوم پزشکی رفسنجان، 13 مورد در حوزه دانشگاه علوم پزشکی جیرفت، 10 مورد در حوزه دانشگاه علوم پزشکی بم و 71 مورد در حوزه دانشکده علوم پزشکی سیرجان تحت درمان قرار دارند.

سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی کرمان با اشاره به بستری 58 بیمار جدید قطعی کرونا در بیمارستان‌های استان کرمان گفت: تعداد کل موارد بستری مثبت کرونا در استان از ابتدای شیوع کووید 19، تاکنون به 41 هزار و 761 مورد رسیده است.

وی به فوت یک بیمار کرونایی دیگر در استان کرمان اشاره کرد و افزود: مجموع جان باختگان کرونا در استان کرمان از ابتدا به 4 هزار و 906 مورد رسیده است.

صحبتی با بیان اینکه آمار واکسن تزریق شده نوبت اول کرونا در استان کرمان یک میلیون و 945 هزار و 624 مورد عنوان کرد و گفت: واکسن تزریق شده نوبت دوم کرونا در استان را یک میلیون و 260 هزار و 475 مورد است.

600 بیمار کرونایی در بیمارستان‌های استان کرمان بستری استمجموع جان باختگان کرونا در استان کرمان از مرز 4900 نفر گذشت56 درصد مردم استان کرمان پروتکل‌های بهداشتی مقابله با کرونا را رعایت نمی‌کنند

 

اصغر مکارم رئیس دانشگاه علوم پزشکی جیرفت نیز با بیان اینکه شرایط فعلی شیوع کرونا در جنوب کرمان نسبت به ماه‌های قبل بهتر است اظهار داشت: خوشبختانه در جنوب استان هنوز شرایط کاملا آرامی داریم.

وی با اشاره به اینکه در حال حاضر حدود 53 بیمار در هفت شهرستان جنوب استان بستری است گفت: از این تعداد فقط 17 مورد بستری مثبت کرونا هستند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی جیرفت از پوشش 92 درصدی واکسیناسیون دانش آموزان جنوب استان خبر داد و افزود: تا کنون80 درصد جمعیت بالای 18 سال دوز اول واکسن کرونا را دریافت کردند.

انتهای پیام/511/ی

منبع: تسنیم

کلیدواژه: سیاسی سیاست ایران نظامی دفاعی امنیتی گزارش و تحلیل سیاسی مجلس و دولت امام و رهبری ورزشی فوتبال ایران فوتبال جهان والیبال بسکتبال هندبال کشتی و وزنه برداری ورزش های رزمی ورزش زنان ورزش جهان رشته های ورزشی بین الملل دیپلماسی ایران آسیای غربی افغانستان آمریکا اروپا آسیا اقیانوسیه پاکستان و هند ترکیه و اوراسیا آفریقا بیداری اسلامی اقتصادی اقتصاد ایران پول ارز بانک خودرو صنعت و تجارت نفت و انرژی فناوری اطلاعات اینترنت موبایل کار آفرینی و اشتغال راه و مسکن هواشناسی بازار سهام بورس کشاورزی اقتصاد جهان اجتماعی پزشکی رسانه طب سنتی خانواده و جوانان تهران فرهنگیان و مدارس پلیس حقوقی و قضایی علم و تکنولوژی محیط زیست سفر حوادث آسیب های اجتماعی فرهنگی ادبیات و نشر رادیو و تلویزیون دین قرآن و اندیشه سینما و تئاتر فرهنگ حماسه و مقاومت موسیقی و تجسمی استانها آذربایجان شرقی آذربایجان غربی اردبیل اصفهان البرز ایلام بوشهر استان تهران چهارمحال و بختیاری خراسان جنوبی خراسان رضوی خراسان شمالی خوزستان زنجان سمنان سیستان و بلوچستان فارس قزوین قم کاشان کردستان کرمان کرمانشاه کهگیلویه و بویراحمد گلستان گیلان لرس مورد در حوزه دانشگاه علوم پزشکی دانشگاه علوم پزشکی کرمان کرونا در استان کرمان پزشکی کرمان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۵۸۱۶۷۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ارتقاء دانشگاه علوم پزشکی مشهد در رتبه بندی جهانی موضوعی

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، مرکز خراسان رضوی، معاون پژوهش و فناوری دانشگاه علوم پزشکی مشهدگفت:  بر اساس آخرین نتایج رتبه بندی جهانی موضوعی QS دانشگاه علوم پزشکی مشهد موفق شد، رتبه دوم کشوری و رتبه جهانی ۴۵۱ تا ۵۰۰ رادر حوزه موضوعی پزشکی کسب کند.

دکتر محسن تفقدی افزود: این دانشگاه همچنین موفق شد؛ برای نخستین بار در حوزه موضوعی آناتومی و فیزیولوژی رتبه دوم کشوری و رتبه ۱۰۱ تا ۱۵۰ جهانی را  بدست آورد.

وی گفت: دانشگاه علوم پزشکی مشهد همچنین در حوزه موضوعی پزشکی از رتبه ۵۰۱ تا ۵۵۰ جهانی امسال ارتقاء رتبه یافت و در حیطه داروسازی و فارماکولوژی در جایگاه ۲۵۱ تا ۳۰۰ جهانی و رتبه  دوم کشوری قرار گرفت.

رتبه بندی جهانی QS از جمله نظام‌های رتبه بندی علمی معتبر جهانی است که در آن دانشگاه‌های جهان در پنج حوزه موضوعی کلی که شامل ۵۴ حیطه مختلف است رتبه بندی می‌شوند.

نسبت استناد به مقاله، شهرت و اعتبار دانشگاه بر مبنای نظرسنجی از بیش از ۱۳۰ هزار نفر صاحب نظردر  سراسر جهان، همکاری بین المللی در مقالات و کیفیت کاری فارغ‌التحصیلان هر  دانشگاه از شاخص‌های این رتبه بندی است.

دیگر خبرها

  • ۲ فوتی و ۴ مصدوم بر اثر واژگونی خودرو در کمربندی ماکو -بازرگان
  • بهترین اتوماسیون اداری برای دانشگاه های علوم پزشکی چیست؟
  • ارتقاء دانشگاه علوم پزشکی مشهد در رتبه بندی جهانی موضوعی
  • هزینه‌های درمان کودکان زیر ۷ سال در بیمارستان‌های زاهدان رایگان شد
  • هزار حجاج استان سمنان برابر مننژیت واکسینه می‌شوند
  • پزشکان زیرمیزی بگیر کمتر از ۵ درصد هستند
  • کمتر از ۵ درصد پزشکان زیرمیزی می گیرند/ پزشکانی که میلیاردی جریمه شدند
  • کمتر از ۵ درصد پزشکان زیرمیزی می گیرند/ جریمه ها بازدارنده است
  • کمتر از ۵ درصد پزشکان زیرمیزی می گیرند
  • یک هزار حجاج استان سمنان برابر مننژیت واکسینه می‌شوند