Web Analytics Made Easy - Statcounter

به‌گزارش گروه فرهنگی ایرنا از اداره کل روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت میراث‌فرهنگی، گرشگری و صنایع‌دستی، در حکم سید عزت‌الله ضرغامی وزیر میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی خطاب به محمد حسین صوفی آمده است: به استناد ماده هفده اساسنامه کانون جهانگردی و اتومبیلرانی جمهوری اسلامی ایران و مصوبه مجمع عمومی عادی به‌طور فوق‌العاده مورخ ۲۷ مهرماه ۱۴۰۰ نظر به تعهد و تجارب ارزنده جنابعالی، به‌موجب این حکم به‌عنوان مدیر عامل کانون جهانگردی و اتومبیلرانی جمهوری اسلامی ایران منصوب می‌شوید.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در این حکم انتصاب آمده است: تسهیل روند گردشگری، فراهم آوردن زمینه‌های لازم جهت آسایش و تامین حوایج و تسهیل مسافرت صاحبان وسائط نقلیه ایرانی به خارج از کشور و جهانگردان سایر کشورها که با وسائط نقلیه خود به کشور سفر میکنند یا قصد عبور از مرزهای ایران را دارند، معرفی جاذبه‌های طبیعی و تاریخی کشور و توسعه و تعمیق فرهنگ گردشگری، اتومبیلرانی و ایمنی سفر با بهره‌گیری از ظرفیت‌های فناوری اطلاعات در سیستم‌های مدیریت و بهره‌برداری، تسهیل ارائه خدمات بیمه‌ای مالی و اعتباری فراهم کردن زمینه جذب اعضاء به‌منظور برخورداری آنان از خدمات گردشگری فرهنگی، هنری ورزشی و اعتباری، از اهم شاخص‌هایی است که انتظار می‌رود با برنامه‌ریزی دقیق و سازماندهی مناسب در چارچوب وظایف و ماموریت‌های کانون مطابق با اساسنامه با همکاری سایر حوزه‌های ذیربط وزارتخانه جهت تحقق اهداف کانون و توسعه گردشگری کشور برای تحقق آنها اهتمام لازم شود.

محمدحسین صوفی دارای کارشناسی ارشد مدیریت برنامه‌ریزی، لیسانس علوم تربیتی با گرایش مدیریت آموزشی مدرک DBA و مدیریت عالی کسب و کار از وزارت علوم است و عضویت در هیئت علمی دانشگاه صدا و سیما و تدریس در دانشگاه آزاد اسلامی واحد علوم تحقیقات، تهران شمال و همدان را در کارنامه دارد.

از سوابق صوفی می‌توان به دبیر شورای نظارت بر صدا و سیما، معاونت رئیس سازمان صدا و سیما در امور صدا و مدیر رادیوهای جمهوری اسلامی، معاونت برنامه‌ریزی و نظارت سازمان صدا و سیما، مشاور رئیس سازمان صدا و سیما و رئیس مرکز موسیقی و سرود، مدیر شبکه ۲ سیما، رئیس هیئت مدیره و مدیرعامل انجمن سینمای جوانان ایران، مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان همدان، عضویت در هیات مدیره غار علی‌صدر، مسئولیت برگزاری نمایشگاه‌های متعدد ایرانگردی ‌وجهانگردی، عضو در هیات مدیره سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران، عضو هیات مدیره موسسه تصویر شهر و مشاور دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام اشاره کرد.

نقش پررنگ کانون جهان‌گردی و اتومبیل‌رانی در برنامه‌های آتی وزارت میراث‌فرهنگی

مراسم تکریم و معارفه مدیران عامل پیشین و جدید کانون جهان‌گردی و اتومبیل‌رانی ظهر روز چهارشنبه (۱۲آبان‌) با حضور علی دارابی قائم مقام وزیر و معاون میراث فرهنگی، وزارت میراث‌فرهنگی،‌ گردشگری و صنایع‌دستی در محل سالن جلسات این کانون برگزار و محمدحسین صوفی رسما به‌عنوان مدیرعامل جدید کانون جهانگردی و اتومبیل‌رانی معرفی و از تلاش‌ها و اقدامات حسین اربابی مدیرعامل پیشین کانون قدردانی شد.

دارابی در این مراسم از برنامه‌های جدید کانون برای دوران پساکرونا خبر داد و گفت: کانون جهان‌گردی و اتومبیل‌رانی نقش اساسی در برنامه‌های پیش‌ رو دارد و نقطه اصلی اجرای بسیاری از برنامه‌های وزارتخانه است.

 قائم مقام وزیر میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی با قدردانی از مدیرعامل پیشین کانون جهان‌گردی و اتومبیل‌رانی به معارفه مدیرعامل جدید پرداخت و گفت: آقای صوفی فردی خوش اخلاق، توانمند و مدیری دانا است که از سابقه طولانی‌مدت مدیریت برخوردار است و با تجربه‌ای که دارد موضوعات مرتبط با کانون را به خوبی پیش خواهد برد.

معاون میراث فرهنگی کشور، توسعه، تحول و نوگرایی را مساله اصلی که باید مورد توجه قرار گیرد دانست و گفت: در دوران پساکرونا برنامه‌های جدیدی را در دست اقدام داریم که با قوت آنها را ادامه خواهیم داد. در برنامه‌هایی که داریم، کانون نقش اساسی دارد و نقطه اصلی اجرای بسیاری از برنامه‌ها در دوران جدید کانون جهان‌گردی و اتومبیل‌رانی است.

محمدحسین صوفی مدیرعامل جدید کانون جهان‌گردی و اتومبیل‌رانی نیز طی سخنانی در این مراسم گفت: مدتی مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی بودم؛ در آن زمان اداره جهان‌گردی را نیز داشتیم و با این حوزه آشنایی دارم. امیدوارم بتوانم با لطف خدا و کمک همکارانم ماموریت‌ها و وظایفی که بر عهده من گذاشته شده است، به خوبی انجام دهم.

حسین اربابی مدیرعامل پیشین کانون جهان‌گردی و اتومبیل‌رانی نیز طی سخنانی در این مراسم با اشاره به رویکرد جدید وزیر میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی، اظهار کرد: مهندس ضرغامی مدیر توانمندی است و همکاری با او افتخار بزرگی به حساب می‌آید.

برچسب‌ها دانشگاه صدا و سیما وزارت علوم تحقیقات و فناوری دانشگاه آزاد اسلامی سید عزت الله ضرغامی صنایع دستی دانشگاه صدا و سیما علی دارابی میراث فرهنگی حسین اربابی

منبع: ایرنا

کلیدواژه: دانشگاه صدا و سیما وزارت علوم تحقیقات و فناوری دانشگاه آزاد اسلامی دانشگاه صدا و سیما وزارت علوم تحقیقات و فناوری دانشگاه آزاد اسلامی سید عزت الله ضرغامی صنایع دستی دانشگاه صدا و سیما علی دارابی میراث فرهنگی حسین اربابی کانون جهان گردی و اتومبیل رانی گردشگری و صنایع دستی جدید کانون جهان میراث فرهنگی صدا و سیما برنامه ها حسین صوفی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۵۸۱۷۹۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

لزوم ایجاد خانه‌های صنایع‌دستی در فارس

مریم جلالی در مراسم واگذاری تعدادی از اتاق‌های ارگ کریم‌خانی شیراز به پیشکسوتان و اساتید صنایع‌دستی و هنر‌های سنتی استان فارس گفت: امید است این اقدام در فارس زمینه‌ای شود تا در تمامی ابنیه‌های میراثی حضور و فعالیت هنرمندان صنایع‌دستی را ببنیم.

معاون صنایع‌دستی و هنر‌های سنتی وزارت میراث فرهنگی گردشگری و صنایع‌دستی افزود: آنچه امروز در موزه‌ها می‌بینیم، کار دست هنرمندان صنایع‌دستی دیروز است و هنرمندان امروز حافظان و پاسداران میراث فرهنگی ما محسوب می‌شوند.

جلالی در بخش دیگری از سخنانش بر لزوم ایجاد و توسعه خانه‌های صنایع‌دستی تأکید کرد و گفت: ضروری است برای توسعه و ترویج و عرضه درست محصولات دست‌ساز هنرمندان خانه‌های صنایع‌دستی متعددی، چون نمد، منبت، خاتم، شیشه و... ایجاد شود.

او با اشاره انتخاب «محله بالا کفت» به‌عنوان محله هنر و صنایع‌دستی در شیراز گفت: در حال حاضر به‌منظور حفظ میراث فرهنگی، هنر و معماری و صنایع‌دستی نهفته در بافت تاریخی شیراز، «محله بالا کفت» به‌عنوان محله هنر و صنایع‌دستی شیراز تعیین‌شده است و جا دارد در این محله خانه‌های صنایع‌دستی متعددی ایجاد شود تا گردشگری تجربه محور رخ دهد.

معاون وزیر میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری افزود: در محله‌های قدیمی آسیب‌های اجتماعی زیادی وجود دارد که می‌توان از محل مسئولیت‌های اجتماعی وضعیت این محلات را به سازی کرد و با ایجاد فرصت برای هنرمندان در این مناطق صنایع‌دستی را رونق داد.

جلالی در ادامه سخنانش به جهانی و ملی شدن شهر‌ها اشاره کرد و گفت: همواره تأکید کرده‌ام که ملی و جهانی‌شدن شهر‌ها امتیاز نیست بلکه مسئولیت است و اگر مسئولیت خوب انجام نشود ممکن است این امتیاز سلب شود از این روباید مصوبات شورای جهانی صنایع‌دستی ضمانت اجرایی داشته باشند؛ بنابراین گزارش با حضور مریم جلالی معاون صنایع‌دستی میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی و محمد ثابت اقلیدی مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان فارس و هیات همراه، ۵ اتاق در عمارت ارگ کریم خانی شیراز به پیشکسوتان و اساتید صنایع دستی و هنر‌های سنتی استان فارس به مدت دو سال واگذار شد.

باشگاه خبرنگاران جوان فارس شیراز

دیگر خبرها

  • آغاز پیگیری‌ها برای راه اندازی رشته گردشگری و میراث فرهنگی در دانشگاه رازی
  • تله‌کابین می‌تواند به رونق گردشگری کرمانشاه کمک کند
  • چرا تنها سایت موزه غرب کشور عاقبت به خیر نشد
  • تعداد فروشگاه‌های صنایع‌دستی استان سمنان به ۱۹ باب افزایش یافت
  • اجرای پروژه‌های گردشگری با بیش از ۲۰ همت سرمایه‌گذاری
  • لزوم ایجاد خانه‌های صنایع‌دستی در فارس
  • ‌کرمان‌ میزبان سومین جشنواره ملی چند رسانه‌ای میراث فرهنگی
  • میمند فارس شهر ملی شیشه‌گری می‌شود
  • میمند فارس شهر ملی شیشه‌گری شود
  • اردوی هفت گردی به مناسبت هفته فرهنگی در منطقه ۷ شهرداری اصفهان